IMPORTANTE:Porta-Aviões Chinês agora sai do papel?

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

Moderador: Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
WalterGaudério
Sênior
Sênior
Mensagens: 13539
Registrado em: Sáb Jun 18, 2005 10:26 pm
Agradeceu: 56 vezes
Agradeceram: 201 vezes

IMPORTANTE:Porta-Aviões Chinês agora sai do papel?

#1 Mensagem por WalterGaudério » Qua Out 25, 2006 10:54 am

TALVEZ AGORA a coisa ande mesmo.
Vejam essa notícia publicada no jornal Komersant, e veiculada novamente no site CDT.

China to Buy Su-33 Fighter from Russia

24 October 2006

Russian Kommersant online daily newspaper revealed that Russian state-run weapon exporter Rosoboronexport is completing negotiations with China to deliver up to 50 Sukhoi Su-33 (NATO codename: Flanker-D) fighter aircraft in a purchase deal reportedly worth US$2.5 billion in total. Should the deal goes through, it would be the second biggest export contract for Russian-made weapons.

Although Rosoboronexport refused to comment on the purchase because of its confidential agreement on military cooperation, it is understood that China will initial acquire two Su-33 fighters worth US$100 million for trial and evaluations. The fighters will be constructed by Komsomolsk-on-Amur Production Association.

The initial two fighters will be tested on land airfield first and then on an aircraft carrier. China’s Dalian Shipyard is currently refitting the ex-Soviet Navy aircraft carrier Varyag which China acquired from Ukraine in 1999. The ship has been stationed there since 2002 and was painted in the PLA Navy grey in 2005.

In addition to the first batch of two fighters, the agreed option provides for delivery of an additional 12 Su-33 fighters and the consignment may eventually widen to 48, bringing the total cost to a sheer US$2.5 billion.

The PLA Navy is known to have been seeking an aircraft carrier for many years, and is expected to have one fully operational carrier by 2010. The carrier may initially be equipped with foreign-made fighters, but China is believed to be developing its own carrier-based fighter aircraft using Russian technology.

The single-seat, twin-engine Su-33 is the naval variant of the famous Su-27 Flanker fighter aircraft. Originally known as Su-27K, the fighter was developed in the early 1980s for operating from the Soviet navy’s aircraft carriers. The major difference from the Su-27 is that the Su-33 is fitted with an additional pair of canards as well as folding wings for carrier operations.

China currently operates two variants of the Su-27 fighter family in its air force and navy: the Su-27SK/UBK fighter and the Su-30MKK fighter-bomber. Should this deal finally comes true, the Su-33 would become the third variant of the family to be serving with the Chinese armed force
.




Só há 2 tipos de navios: os submarinos e os alvos...

Armam-se homens com as melhores armas.
Armam-se Submarinos com os melhores homens.


Os sábios PENSAM
Os Inteligentes COPIAM
Os Idiotas PLANTAM e os
Os Imbecis FINANCIAM...
Avatar do usuário
cabeça de martelo
Sênior
Sênior
Mensagens: 39835
Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
Localização: Portugal
Agradeceu: 1158 vezes
Agradeceram: 2909 vezes

#2 Mensagem por cabeça de martelo » Qua Out 25, 2006 11:07 am

Mas qual é afinal o PA que a Marinha Chinesa tem? Houvi e vi vários PA que entidades Chinesas tinham adquirido na Rússia, mas tinham sido adquiridos por entidades comerciais, de forma a transformar em curiosidades turisticas e em casinos...




Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 55370
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceu: 2783 vezes
Agradeceram: 2455 vezes

#3 Mensagem por P44 » Qua Out 25, 2006 11:10 am

cabeça de martelo escreveu:Mas qual é afinal o PA que a Marinha Chinesa tem? Houvi e vi vários PA que entidades Chinesas tinham adquirido na Rússia, mas tinham sido adquiridos por entidades comerciais, de forma a transformar em curiosidades turisticas e em casinos...


é o ex-VARYAG, gémeo incabado do ADMIRAL KUZNETSOV russo

(claro que agora deve ´ja estar quase acabado) :twisted:

a China "oficialmente" comprou-o para ser vir de "casino flutuante" (cof*cof*cof*)

http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_air ... ier_Varyag




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 55370
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceu: 2783 vezes
Agradeceram: 2455 vezes

#4 Mensagem por P44 » Qua Out 25, 2006 11:12 am

:arrow: http://www.varyagworld.com/ :!: :!:

GALERIA DE FOTOS MOSTRANDO A FASE FINAL DE APRESTAMENTO DO "CASINO":::: :twisted:

:arrow: :arrow: http://www.varyagworld.com/portfolio.php?cat_id=5

Imagem


lindo casino :twisted:




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
cabeça de martelo
Sênior
Sênior
Mensagens: 39835
Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
Localização: Portugal
Agradeceu: 1158 vezes
Agradeceram: 2909 vezes

#5 Mensagem por cabeça de martelo » Qua Out 25, 2006 11:21 am

Sem dúvida, com casinos destes conquista-se países e impõe-se vontades... :roll:




Avatar do usuário
cabeça de martelo
Sênior
Sênior
Mensagens: 39835
Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
Localização: Portugal
Agradeceu: 1158 vezes
Agradeceram: 2909 vezes

#6 Mensagem por cabeça de martelo » Qua Out 25, 2006 11:25 am





Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 55370
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceu: 2783 vezes
Agradeceram: 2455 vezes

#7 Mensagem por P44 » Qua Out 25, 2006 11:26 am

cabeça de martelo escreveu:Sem dúvida, com casinos destes conquista-se países e impõe-se vontades... :roll:


:twisted: não comeces...os EUA tb têm muitos casinos destes, até têm muito mais espaço para "slots" :P




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
cabeça de martelo
Sênior
Sênior
Mensagens: 39835
Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
Localização: Portugal
Agradeceu: 1158 vezes
Agradeceram: 2909 vezes

#8 Mensagem por cabeça de martelo » Qua Out 25, 2006 11:28 am

Vão ao fórum do site e vêm uma foto espectacular dos tempos em que ainda era da URSS. :wink:




Avatar do usuário
Rui Elias Maltez
Sênior
Sênior
Mensagens: 13951
Registrado em: Ter Nov 16, 2004 1:38 pm
Localização: Sintra, Portugal
Agradeceram: 1 vez
Contato:

#9 Mensagem por Rui Elias Maltez » Qua Out 25, 2006 11:41 am

Caramba!!!

Porque é que o Santana Lopes não comprou um destes casinos para Lisboa?

Imagem




Imagem
Avatar do usuário
Alitson
Sênior
Sênior
Mensagens: 4327
Registrado em: Dom Abr 04, 2004 9:35 pm
Agradeceu: 12 vezes
Agradeceram: 20 vezes

Re: IMPORTANTE:Porta-Aviões Chinês agora sai do papel?

#10 Mensagem por Alitson » Qua Out 25, 2006 5:28 pm

cicloneprojekt escreveu:TALVEZ AGORA a coisa ande mesmo.
Vejam essa notícia publicada no jornal Komersant, e veiculada novamente no site CDT.

China to Buy Su-33 Fighter from Russia

24 October 2006

Russian Kommersant online daily newspaper revealed that Russian state-run weapon exporter Rosoboronexport is completing negotiations with China to deliver up to 50 Sukhoi Su-33 (NATO codename: Flanker-D) fighter aircraft in a purchase deal reportedly worth US$2.5 billion in total. Should the deal goes through, it would be the second biggest export contract for Russian-made weapons.

Although Rosoboronexport refused to comment on the purchase because of its confidential agreement on military cooperation, it is understood that China will initial acquire two Su-33 fighters worth US$100 million for trial and evaluations. The fighters will be constructed by Komsomolsk-on-Amur Production Association.

The initial two fighters will be tested on land airfield first and then on an aircraft carrier. China’s Dalian Shipyard is currently refitting the ex-Soviet Navy aircraft carrier Varyag which China acquired from Ukraine in 1999. The ship has been stationed there since 2002 and was painted in the PLA Navy grey in 2005.

In addition to the first batch of two fighters, the agreed option provides for delivery of an additional 12 Su-33 fighters and the consignment may eventually widen to 48, bringing the total cost to a sheer US$2.5 billion.

The PLA Navy is known to have been seeking an aircraft carrier for many years, and is expected to have one fully operational carrier by 2010. The carrier may initially be equipped with foreign-made fighters, but China is believed to be developing its own carrier-based fighter aircraft using Russian technology.

The single-seat, twin-engine Su-33 is the naval variant of the famous Su-27 Flanker fighter aircraft. Originally known as Su-27K, the fighter was developed in the early 1980s for operating from the Soviet navy’s aircraft carriers. The major difference from the Su-27 is that the Su-33 is fitted with an additional pair of canards as well as folding wings for carrier operations.

China currently operates two variants of the Su-27 fighter family in its air force and navy: the Su-27SK/UBK fighter and the Su-30MKK fighter-bomber. Should this deal finally comes true, the Su-33 would become the third variant of the family to be serving with the Chinese armed force
.


isso será o primeiro grande passo para os japoneses, se permitido, comprarem 2, 4 ou mais porta-aviões leves e equipar estes com Helis ASW/ASuW e AEW, além do F-35C... esperem só...

[]




A&K M249 MK.I
G&P M4 CARBINE V5
G&P M4A1
G&P M16A3+M203
ARES SCAR-L
KING ARMS M4CQB
STARK ARMS G-18C GBB
CYMA G-18C AEP
Avatar do usuário
Skyway
Sênior
Sênior
Mensagens: 11166
Registrado em: Seg Jun 19, 2006 1:40 pm
Agradeceu: 24 vezes
Agradeceram: 266 vezes

#11 Mensagem por Skyway » Qua Out 25, 2006 11:44 pm

Cassino chinês, onde a roleta é russa....... :roll:




AD ASTRA PER ASPERA
Avatar do usuário
Rui Elias Maltez
Sênior
Sênior
Mensagens: 13951
Registrado em: Ter Nov 16, 2004 1:38 pm
Localização: Sintra, Portugal
Agradeceram: 1 vez
Contato:

#12 Mensagem por Rui Elias Maltez » Qui Out 26, 2006 5:23 am

Boa compra.

Realmente houve no passado noticias ligadas ao facto do Varyag ter sido comprado por empresários ligados ao milionário do jogo Stanley Ho, para que o Varyag ficase aportado em Macau (uma das poucas ou única região autónoma chinesa onde podem haver casinos), mas logo se viu que o porto de Macau não tinha espaço para receber em permanência um navio dessas dimensões.

Depois, um PA para casino não passaria pela cabeça de ninguém, já que um velho paquete de passageiros, desactivado, serviria melhor para isso.

Agora vê-de a verdade, e nada contra.

A Rep. Pop. da China se quer dar consequência à sua materialização de uma Marinha mais expedicionária e meter respeito regional, tem que possuir meios, e eles, prácticos como são, acabaram por comprar o casco de um PA, desenvolvem estudam, e quem sabe, se não poderão no futuro ainda fazer clones do Varyag.




Imagem
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 55370
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceu: 2783 vezes
Agradeceram: 2455 vezes

#13 Mensagem por P44 » Qui Out 26, 2006 7:09 am

ah :!: e os Chineses ainda têm um "KIEV", o "MINSK" que esse sim, serve de Museu Flutuante...

:twisted: agora quanto tempo levaria a preparar o "museu" para serviço operacional??????

http://en.wikipedia.org/wiki/Kiev-class

http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_air ... rier_Minsk

In 1995 she was sold to a South Korean businessman, and later resold to Shenzhen Minsk Aircraft Carrier Industry Co Ltd, China. Until 2006, when the company went bankrupt, Minsk was part of a military theme park in Shatoujiao, Shenzhen called "Minsk World". The aircraft carrier was put up for auction on 22 March 2006. No bids at the starting price of 128 million RMB (approx. 16 million U.S. dollars) were received, so the carrier was withdrawn from sale. On 31 May 2006, the Soviet aircraft carrier was finally auctioned off in Shenzhen for 128 million RMB


http://en.rian.ru/world/20060531/48857033.html

Former Soviet aircraft carrier sold in China for $16mln
13:10 | 31/ 05/ 2006




(Adds paragraphs 3-4)

SHENZHEN (China), May 31 (RIA Novosti) - A former Soviet aircraft carrier was auctioned off Wednesday in the Chinese town of Shenzhen for 128 million yuan ($16 mln).

The Minsk aircraft carrier was sold to the Chinese company Citic Shenzhen, which pledged not to take it outside the limits of the province and expressed the hope that the investment would be profitable.

The heavy cruiser Minsk, designed to engage in anti-submarine and surface warfare, was decommissioned from the Russian Navy in 1993 and sold to a South Korean private company for scrap. In 1994, the aircraft carrier was resold to China as a military museum-piece and amusement park.

The company Minsk World Industries, which operated the aircraft carrier in the town of Shenzhen, was declared bankrupt after failing to repay a loan, following which the heavy cruiser was put up for auction.




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 55370
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceu: 2783 vezes
Agradeceram: 2455 vezes

#14 Mensagem por P44 » Qua Nov 15, 2006 12:20 pm

Accueil > Défense > Marine chinoise

La Chine et son vif intérêt pour les porte-avions

Imagem
L'ex Varyag, à Dalian
crédits : nwc.navy.mil



15/11/2006


Lors d'une interview accordée le 25 octobre au site Internet du gouvernement chinois, repise par le Quotidien du Peuple, le Directeur Général du Bureau d'Etat de la navigation a estimé que le développement de la construction navale chinoise permettrait au pays d'être progressivement en mesure de réaliser des porte-avions. « La Chine dont les eaux territoriales s'étendent à plus de 3 millions de kilomètres carrés est sans nul doute un grand pays maritime. Avec la croissance rapide de son industrie de construction navale, elle sera capable petit à petit de construire ce genre de bâtiment de guerre », a déclaré Sun Laiyan. Bien que la politique de l'armée populaire reste défensive, la marine a pris, ces dernières années, une importance considérable, érigée au rang de priorité par Pékin. De la formation côtière des années 90, petite et mal équipée, la flotte chinoise aligne désormais de puissantes forces de haute mer.

Désormais la troisième marine du monde

Désormais troisième flotte mondiale, elle alignait, début 2006, environ 800.000 tonnes de navires, dont 80 sous-marins et 344 bâtiments de combat, dont 28 de plus de 2000 tonnes. A titre de comparaison, la Grande-Bretagne ne dispose plus que d'un peu plus de 450.000 tonnes de navires et la France 320.000 tonnes. Outre les nombreux programmes de sous-marins, de destroyers, de frégates et de navires amphibies (qui sont désormais une centaine), la Chine s'intéresse depuis quelques années au porte-avions, outil de projection de puissance par excellence. Elle a notamment racheté l'ex-Varyag, le sistership du Kuznetzov russe, resté inachevé après la chute de l'URSS. Arrivé à Dalian en 2002, le navire ferait l'objet de travaux, laissant imaginer un possible achèvement.

Par ailleurs, Pékin envisage la construction de deux porte-avions de 48.000 tonnes. Ces bâtiments, qui mettraient en oeuvre des avions russes construits sous licence (Su-27 Flanker notamment), pourraient rallier la flotte chinoise à l'horizon 2015. __________________________________________

http://www.meretmarine.com/article.cfm?id=102874




Triste sina ter nascido português 👎
Responder