Marinha da Turquia

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

Moderador: Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
Avatar do usuário
Bolovo
Sênior
Sênior
Mensagens: 28560
Registrado em: Ter Jul 12, 2005 11:31 pm
Agradeceram: 442 vezes

Re: Marinha da Turquia

#46 Mensagem por Bolovo » Sáb Jan 16, 2010 4:51 pm

Ahhh!! Eu quero!!

Imagem




"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
Avatar do usuário
jumentodonordeste
Sênior
Sênior
Mensagens: 3188
Registrado em: Sex Mai 01, 2009 9:01 pm
Localização: SP
Agradeceram: 204 vezes

Re: Marinha da Turquia

#47 Mensagem por jumentodonordeste » Sáb Jan 16, 2010 5:22 pm

É até interessante mesmo, não deve ser muito difícil de se construir.

Tem o que aí ?

50-70 ton ?




Avatar do usuário
gaitero
Sênior
Sênior
Mensagens: 4237
Registrado em: Sáb Out 25, 2008 7:54 pm

Re: Marinha da Turquia

#48 Mensagem por gaitero » Sáb Jan 16, 2010 5:41 pm

jumentodonordeste escreveu:É até interessante mesmo, não deve ser muito difícil de se construir.

Tem o que aí ?

50-70 ton ?
1.200 t




Aonde estão as Ogivas Nucleares do Brasil???
Avatar do usuário
jumentodonordeste
Sênior
Sênior
Mensagens: 3188
Registrado em: Sex Mai 01, 2009 9:01 pm
Localização: SP
Agradeceram: 204 vezes

Re: Marinha da Turquia

#49 Mensagem por jumentodonordeste » Sáb Jan 16, 2010 6:00 pm

Não...eu estou falando da carga útil que ele está levando na img.




luis F. Silva
Sênior
Sênior
Mensagens: 2470
Registrado em: Qui Mar 23, 2006 12:01 am
Localização: portugal:
Agradeceram: 9 vezes

Re: Marinha da Turquia

#50 Mensagem por luis F. Silva » Sáb Jan 16, 2010 8:20 pm

eight LCTs. A contract has been awarded to local builder Adik-Furtrans for the LCTs, which will be 1,200 tons and 80 meters long, capable of 20 kt. and able to carry 320 tons of cargo.




cumprimentos.

Luis Filipe Silva

-------------------
CAMPANHA ANTI-FLOOD: OU POSTA KÔZA QUE PRESTE, QUE VÁ SOMAR, OU FICA SÓ LENDO. CHAT É NO MSN & QUETALES!!! by Túlio
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54787
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2314 vezes

Re: Marinha da Turquia

#51 Mensagem por P44 » Ter Jan 13, 2015 9:43 am

Imagem




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54787
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2314 vezes

Re: Marinha da Turquia

#52 Mensagem por P44 » Qui Mai 07, 2015 2:16 pm

http://www.defesaaereanaval.com.br/nava ... a-turquia/

http://www.defensa.com/index.php?option ... Itemid=162

Firmado en Turquía el contrato para la construcción de un buque tipo “Juan Carlos I”
Jueves 07 de Mayo de 2015 12:36

(defensa.com) Durante la feria de defensa IDEF-2015, en Estambul, el astillero turco SEDEF ha firmado el contrato con la Subsecretaría de Industrias de Defensa turca (SSM) para el diseño y construcción de un buque de desembarco anfibio LPD para la Marina Turca, en el que Navantia participa como socio tecnológico. Navantia proporcionará a SEDEF, para su construcción local, el diseño, transferencia de tecnología, equipos y asistencia técnica. El diseño está basado en el LHD “Juan Carlos I” adaptado a las necesidades de la Marina turca, con la gran ventaja de ser un diseño probado y que ha demostrado sus magníficas prestaciones desde su entrega. Los equipos que suministra Navantia son los diésel generadores que serán fabricados en Navantia y el Sistema Integrado de Control de Plataforma.

La adjudicación del contrato se anunció el 27 de diciembre de 2013 y tras año y medio de negociaciones se ha alcanzado el hito de la firma. La entrega del buque está prevista en el año 2021. Se estima que este contrato dotará a los astilleros, la Fábrica de Motores y Navantia Sistemas de unas 900.000 horas de trabajo. Navantia también tiene un contrato de dos buques similares para la Marina australiana, “Canberra” y “Adelaide”, de los cuales se ha entregado el primero en octubre de 2014 y se está finalizando el segundo en Australia para ser entregado en el último cuarto de 2015.Este contrato supone la entrada de Navantia en el mercado turco, que tiene un ambicioso plan de programas futuros, entre otros la adquisición de fragatas antiaéreas y por el que Navantia está apostando a través de su delegación establecida desde 2013, así como la consolidación como referente en el mercado de LHD.




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54787
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2314 vezes

Re: Marinha da Turquia

#53 Mensagem por P44 » Qui Mai 07, 2015 2:30 pm

Turkish Navy Future LHD Model Showcased with F-35B STOVL Aircraft at IDEF 2015

At IDEF 2015, the International Defence Industry Fair currently held in Istanbul, Turkey, local shipyard "Sedef Shipbuilding" is showcasing a model of the future Turkish Navy Landing Helicopter Dock (LHD) with the short take-off and vertical landing (STOVL) variant of the Lockheed Martin F-35 Lightning II jets on board. The same model is showcased on the Turkish Navy booth.

Imagem
Turkish Navy future LHD model on display at Sedef Shipyard booth during IDEF 2015

Turkey's Undersecretariat for Defense Industries (SSM) announced in December 2013 that it selected Sedef shipyard as winner of its LPD tender and that final contract negotiations with this shipyard could begin. Sedef shipyard in Turkey offers a design based on Juan Carlos LHD under the collaboration with Spain's Navantia.

Landing Platform Dock Project
According to SSM, the Landing Platform Dock Project (LPD)’s main purpose is the acqusition of one Landing Platform Dock in order to meet the operational requirements of Turkish Naval Forces. The scope of the procurement is for:
- 1 LPD and
- Four Landing Craft Mechanics (LCM)
- Twenty seven Amphibious Assault Vehicles (AAV),
- Two Landing Craft Personnel Vehicles (LCVP),
- One Commander Boat
- One RHIB (Rubber Hull Inflated Boat) will be acquired

One of the requirement was for a Privately Owned Turkish Shipyard to be main contractor, also responsible for design, construction, integration and tests and final performance.

The other proposals which were rejected were:
RMK Marine Shipyard offering its own indigenous design and Desan shipyard offering a design based on South Korea's Dokdo class. At the early stage of the tender a Chinese company submitted its design proposal but then backed away.

Imagem
Turkish Navy future LHD model on display at Sedef Shipyard booth during IDEF 2015

Turkish Navy LHD Specifications

At IDEF, Sedef shipyard gave the latest LHD specifications to Navy Recognition:
Length overall: 231 meters
Maximum beam: 32 meters
Draught: 6.8 meters
Height: 58 meters
Maximum speed: 21 knots
Range: 9,000 miles @ economical speed
Electric propulsion with 2x 11 MW Siemens eSIPOD; 5x MAN 16V32/40 Diesel GenSets and 2x bow thrusters
Complete hospital and sick bay

Combat systems:
Genesis Advent CMS with amphibious and joint operations capability
Link 11/16/22/JRE/VMF
1x SMART-S Mk2 3D Search Radar
2x LPI radars
2x Navigation radars
1x Air traffic and control radar
1x PAR radar
4x 25mm Aselsan STOP
3x 12.7mm Aselsan STAMP
2x Raytheon Phalanx CIWS
Aselsan R-ESM
Aselsan jammers
Chaff/IR Decoy launching system
Aseslan TORK torpedo countermeasure system
IRST
HF/VHF/UHF and satellite communication systems

Amphibious capacity and force projection:
Garage for heavy loads: 1410 m² (MBTs, AAVs, TEU containers...)
Dock: 1165 m² (4x LCMs or 2x LCACs)
Light cargo garage: 1880 m² (AAVs, ZPTs, TEU containers...)
Aviation hangar: 900 m² (S-70B, AW-149, CH-47 etc.)
Flight Deck: 5440 m² (6 landing spots)

Imagem
Turkish Navy future LHD model on display during IDEF 2015 featuring F-35B jets on the deck

The LPD is a single hull vessel made of steel whose platform is designed by Navantia and combat system integrated by ASELSAN and HAVELSAN. The design is based on a combination of military and commercial standards and specifications. The structure, equipment and materials comply with Turk Loydu Classification rules and civil standards, whist her combat system, ammunition handling and stowage systems, systems of replenishment at sea, flight deck and the damage control system follow military standards

Turkish Navy LHD Mission Profiles and Capabilities

The ship is to be designed for four mission profiles:
» Amphibious ops: Capable of transporting a marine infantry force to carry out landing and support operations.
» Force Projection: Transporting forces to a theatre of operations.
» Aircraft Carrier: A platform for carrier-based naval aircrafts, acting as a flight deck for strategic projection airborne vectors (Navy's Air Wing)
» Humanitarian air ops: MOOTW (Military Operations Other Than War), humanitarian assistance, evacuation of crisis area, hospital ship in areas affected by natural disaster, etc.

We reported in January this year that Turkey took the decision to built the future LHD (Turkish designation: LPD Project) as an aircraft carrier capable to deploy the F-35B, the STOVL variant of the Lockheed Martin built Joint Strike Fighter.

http://www.navyrecognition.com/index.ph ... ew&id=2692




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54787
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2314 vezes

Re: Marinha da Turquia

#54 Mensagem por P44 » Seg Mai 02, 2016 8:23 pm

Imagem

Turquía inicia la construcción del buque anfibio diseñado por Navantia


Turquia inició ayer la construcción del buque anfibio clase Juan Carlos I diseñado por Navantia con la ceremonia del primer corte de acero en el astillero turco Sedef, en sus instalaciones de la bahía de Tuzla. Al acto acudió el presidente de la República Turca, Recep Tayip Erdogan. (...)

Navantia participa en este contrato (...) proporcionando ayuda en el diseño, la transferencia de tecnología, los equipos y la asistencia técnica. (...)

Además del diseño, Navantia suministrará cinco grupos de generadores diésel y el Sistema Integrado de Control de Plataforma, que serán desarrollados en sus instalaciones de Cartagena. La entrega del buque está prevista en el año 2021.

Se estima que este contrato dotará a los astilleros de Navantia, así como a los negocios de Motores y Sistemas de la empresa, de cerca de un millón de horas de trabajo, de las que 900.000 son de ingeniería y 100.000 de producción.

http://www.diariodeferrol.com/articulo/ ... 53022.html




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54787
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2314 vezes

Re: Marinha da Turquia

#55 Mensagem por P44 » Qui Set 01, 2016 2:36 pm

Imagem




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54787
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2314 vezes

Re: Marinha da Turquia

#56 Mensagem por P44 » Qui Set 15, 2016 3:01 pm

Moship ALEMDAR, built by #istanbul shipyard for Turkish NAVY has started to Sea Trails

Imagem




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54787
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2314 vezes

Re: Marinha da Turquia

#57 Mensagem por P44 » Ter Nov 29, 2016 12:46 pm

STM Fast Attack Craft "FAC-55" About to Sail the World Seas

Innovatively designed, Fast Attack Craft, ‘FAC-55’, was introduced by STM in Qatar and Azerbaijan earlier this year and drew great interest at the IDEAS 2016 Defense Fair in Pakistan. Designed completely in Turkey by STM, FAC-55 impresses with her warfare capabilities…

Imagem
STM Fast Attack Craft FAC-55

The monohull vessel, FAC-55, designed by STM under the Turkish Naval Forces Fast Attack Craft Project, has made its debut in Pakistan. STM, which implemented the ‘Navy Fleet Replenishment Ship and ‘Submarine Modernization Project’ with the Pakistani Naval Force and has appended its signature to successful projects in brother country Pakistan, has drawn interest from the Pakistani Naval Forces with its new high speed Fast Attack Craft, ‘FAC-55’, which was completely designed nationally, like the MILGEM Corvettes.

Goes beyond 55 knots…

With its capabilities likely Corvettes, the FAC-55’sinnovative design, goes one step further than similar platforms in the World, especially with its superior surface warfare effectiveness..It conforms to international standards with its gas turbine propulsion system and has the features of a mono-hull warship. Reaching speeds beyond 55 knots on the sea, the displacement weight of this new type of fast attack craft is approximately 535 tonnes.

After two years of continuous design work and test results, the FAC-55 has displayed a performance beyond expectations and will be a strong candidate for the Turkish Naval Forces Fast Attack Craft Project in the near future.

While already being the subject of interest in Pakistan, the FAC-55 is also being followed with great interest by other countries.

http://www.navyrecognition.com/index.ph ... -seas.html




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54787
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2314 vezes

Re: Marinha da Turquia

#58 Mensagem por P44 » Sáb Abr 29, 2017 4:50 pm

Imagem




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54787
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2314 vezes

Re: Marinha da Turquia

#59 Mensagem por P44 » Sáb Jun 24, 2017 2:49 pm

Imagem
Imagem
Imagem




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
FCarvalho
Sênior
Sênior
Mensagens: 36352
Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
Localização: Manaus
Agradeceram: 3144 vezes

Re: Marinha da Turquia

#60 Mensagem por FCarvalho » Sáb Jun 24, 2017 3:40 pm

Um ritmo de construção, modernização e substituição de meios navais que com certeza deve deixar os almirantes gregos com muitos pesadelos a noite.
Quando o NDM deles entrar em operação então.

abs.




Um mal é um mal. Menor, maior, médio, tanto faz… As proporções são convencionadas e as fronteiras, imprecisas. Não sou um santo eremita e não pratiquei apenas o bem ao longo de minha vida. Mas, se me couber escolher entre dois males, prefiro abster-me por completo da escolha.
A. Sapkowski
Responder