Marinha da Coreia do Sul

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

Moderador: Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 5661
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceram: 255 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#76 Mensagem por akivrx78 » Sex Out 11, 2019 1:44 pm

Imagem
Imagem

http://www.newsis.com/view/?id=NISX2019 ... &pID=10300

Os planos de 2020 a 2024 preve a construção de 3 navios tipo Arsenal Ship.




Avatar do usuário
FCarvalho
Sênior
Sênior
Mensagens: 36157
Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
Localização: Manaus
Agradeceram: 3130 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#77 Mensagem por FCarvalho » Dom Out 13, 2019 6:14 pm

Subnuc são um ativo militar bem mais eficiente em termos de dissuasão para os sul coreanos do que Nae.
E se conseguirem, isso torna as opções de China,Russia e Japão um pouco mais dificeis.
A ver.

abs




Um mal é um mal. Menor, maior, médio, tanto faz… As proporções são convencionadas e as fronteiras, imprecisas. Não sou um santo eremita e não pratiquei apenas o bem ao longo de minha vida. Mas, se me couber escolher entre dois males, prefiro abster-me por completo da escolha.
A. Sapkowski
Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 5661
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceram: 255 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#78 Mensagem por akivrx78 » Qui Abr 30, 2020 10:24 am

Imagem
Imagem
Imagem

Prefeito Shim Gyu-eon, da Marinha, hospedado pela Hyundai Heavy Industries no dia 29 ao largo da costa de Ulsan na 29ª tonelada da Marinha

'Participei da cerimônia de lançamento.


Nesse dia, a cerimônia de lançamento foi baseada na nova doença infecciosa por coronavírus (corona 19), e o prefeito Shim Gyu-eon, prefeito de Donghae,

Kim Jung-soo, Chefe de Planejamento e Gerenciamento, Sede Naval, Lee Myung-ho, Escritório de Serviços de Defesa, líder da equipe de negócios de navios de escolta, Nam-hoon Nam, Hyundai Heavy Industries

Foi reduzido a um evento com a participação de cerca de 20 pessoas, incluindo o chefe do setor de navios especiais.


Substituir os navios de patrulha das classes 1.500t (FF) e 1.500t (PCC) que operam na Marinha.

Este é um novo navio seco (FFX Batch-II) No. 4.

O Mar do Leste é um novo modelo de 122m de comprimento, 14m de largura, 35m de altura e 2.800t de tamanho.


É equipado com uma arma de 5 polegadas, mísseis guiados antinavio, sistemas de armas de defesa próxima VLS e um único helicóptero de operação marítima.

Pode ser operado.


O sistema de propulsão utiliza turbinas a gás e motores de propulsão comprovados em grandes países como o Reino Unido.

Equipado com um híbrido, o ruído emitido pela água foi reduzido.
Tradutor do google




Avatar do usuário
FCarvalho
Sênior
Sênior
Mensagens: 36157
Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
Localização: Manaus
Agradeceram: 3130 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#79 Mensagem por FCarvalho » Qui Abr 30, 2020 1:19 pm

Os sul coreanos como sempre fazendo navios bem legais.

abs




Um mal é um mal. Menor, maior, médio, tanto faz… As proporções são convencionadas e as fronteiras, imprecisas. Não sou um santo eremita e não pratiquei apenas o bem ao longo de minha vida. Mas, se me couber escolher entre dois males, prefiro abster-me por completo da escolha.
A. Sapkowski
Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 5661
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceram: 255 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#80 Mensagem por akivrx78 » Seg Mai 11, 2020 8:56 pm


Imagem

Concept image of ROK Navy's future LPX-II displayed on HHI stand during MADEX 2019

South Korea’s Mid-Term Defense Procurement Plan Largely Unaffected by COVID-19 Crisis
Despite the COVID-19 crisis, South Korea's defense budget remains mostly unaffected. Budget reductions in the "2020-2024 mid-term defense acquisition plan" will be limited to programs deemed as "non essential" and to a limited number of foreign procurement programs.

Xavier Vavasseur 11 May 2020

According to local media Bemil Chosun, the most impacted program is the F-35A Lightning II with a reduction of about $250 million. On the naval side, the Maritime Operations Helicopter-II (MOH-II) and the KDX-III Batch II programs have both seen budget cuts ($166 million and $83 million respectively).

Despite the above cuts, South Korea’s Ministry of National Defense (MND) assures that delivery of F-35A aircraft and AEGIS combat system for the KDX-III Batch II destroyers will not be delayed since both programs are ahead on scheduled payment. The MND is negotiating to pay the remaining amount at a later date. The MOH-II program is set to be the only program to be delayed due to the budget cuts.

The MOH-II (also known as MOH Batch 2) program calls for the procurement of 12 anti-submarine warfare (ASW) helicopters for the ROK Navy for a value of about $800 million. Naval News understand that three designs are competing:

Leonardo / AgustaWestland AW159 Wildcat (which is already in service with the ROK Navy)
NHIndustries NH90 Nato Frigate Helicopter (NFH)
Lockheed Martin/Sikorsky MH-60R Romeo

It appears by targeting foreign procurement programs with budget cuts, the MND tried to protect domestic programs. As a result, the “2020-2024 Mid-term Defense Acquisition Plan” remains largely unaffected…for now. The $241 billion budget for mid-term defense acquisition plan is divided into two categories: $86 billion for “Defense Capability Improvement” (New Acquisition) and $155 billion for “Operational Cost.”

Here are the main naval programs which are part of this procurement plan:

Acquisition of 20 additional F-35A… or B variant for the future LHD (LPX-II)
LPX-II program
Joint Fire Support Vessel program (arsenal ship)
KDX-III Batch II destroyer
Son Won Il-class (KSS-II/ Type 214) submarine upgrade program
Super Lynx upgrade program
L-SAM program (including its naval variant)

About LPX-II and F-35B

Imagem
LPX-II poster showcased by HHI during MADEX 2019

South Korean shipyard Hyundai Heavy Industries (HHI) was awarded a contract for the LPX-II conceptual design in October last year. The LPX-II project aims to build a new versatile large-deck landing ship for short take-off and vertical landing fighter jets.

HHI is expected to finish the conceptual design by the second half of 2020, with commissioning with Republic of Korea Navy planned for the early 2030s. The vessel, displacing around 30,000 tons would be based on the existing Dokdo-class amphibious assault ship (LPX-I project) and would be able to accommodate around 20 F-35B STOVL fighters.

Imagem
LPX-II animation showcased on the ROK Navy stand during MADEX 2019

The LPX-II vessel will also deploy future Marine Attack Helicopters of the ROK Marine Corps, for which there is an upcoming competition between local company KAI (with the Surion MAH), Bell Helicopters (with the AH-1Z) and Boeing (with the AH-64 Apache). All three companies were showcasing their solutions at ADEX 2019. As ship to shore connectors it will likely deploy the future KAAV-II as well, for the which the design was unveiled at the air show.

About Arsenal Ship

Imagem
Artist impression of the U.S. Navy “Surface Combatant for the 21st century”. U.S. Navy image from 1995 used or illustration purpose: The ROK Navy Joint Fire Support Vessel program (arsenal ship) design is unknown and yet to be revealed.

According to daily newspaper The Hankyoreh, the arsenal ship will likely be modeled on the locally produced KDX-II destroyer. It will be loaded with a large number of precision-guided weapons, including ship-to-ground missiles, for hitting ground targets. It’s expected to begin its mission in the late 2020s.

An arsenal ship is a concept of a floating missile platform capable of carrying and launching large numbers (in the hundred) of cruise missiles via vertical launch system.

About KDX III Batch II
Imagem
HHI announced on October 10 2019 it has signed a US$565 million contract with the South Korean Defense Acquisition Program Administration (DAPA) for the first of three Gwanggaeto-III Batch II (KDX-III Batch II) destroyers for the ROK Navy. Under the deal, HHI will deliver the first of three Aegis destroyers by November 2024. South Korea approved plans to construct the second batch of three destroyers with a budget of around US$3.3 billion in May 2019.

Based on the existing Sejong the Great-class the new AEGIS destroyers will feature several improvements including improved combat systems that can detect and track targets at greater distances and anti-ballistic missile capability with Raytheon’s SM-3 interceptors.

The KDX-III Batch II will be fitted with SM-2 as well and, possibly, the new SM-6 “multi-mission missile” capable of long-range Fleet Air Defense, Sea-Based Terminal defense, and Anti-Surface Warfare.

Imagem
According to our information, the vessel will feature:

48x Mk-41 VLS cells
16x K-VLS cells
24x K-VLS II cells (which are larger)

K-VLS will be used to deploy K-SAAM (Korean Surface to Air Anti Missile), replacing the replace RIM-116 Rolling Airframe Missile (RAM). It features inertial mid-course guidance and a dual microwave and infrared homing seeker for terminal guidance. K-VLS will also deploy Hong Sang Eo (Red Shark) rocket-based torpedo (K-ASROC) and Haeryong Tactical Surface Launch Missile (TSLM) land attack cruise missile.

K-VLS II is being developed to launch the future long-range surface-to-air missile (150 Km range) Cheongung 3 (also known as L SAM). Naval News learned from a source at LIG Nex1, that the naval L SAM (which is still in conceptual phase) will only have minor modifications compared to the land-based variant. L SAM is intended to replace SM-2 in the ROK Navy.

Compared to the Batch I, which sports 16 anti ship missiles, the Batch II will “only” have 8 of them.

https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... 19-crisis/




Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54732
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2300 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#81 Mensagem por P44 » Ter Mai 12, 2020 10:03 am





Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 5661
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceram: 255 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#82 Mensagem por akivrx78 » Sáb Mai 16, 2020 3:47 pm

Todos os quatro barcos de alta velocidade da próxima geração que acabaram de ser entregues não podem ser operados devido a problemas no motor?

Imagem


https://translate.google.co.jp/translat ... le-stop%2F




Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 5661
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceram: 255 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#83 Mensagem por akivrx78 » Seg Jun 15, 2020 7:45 am

Defeitos pesados ​​submarinos da Hyundai ... Suprema Corte "Recompensa 5 bilhões"

Imagem
1º e 2º julgamento "Hyundai Heavy Contracting Party ... devemos compensar"
Entrada 2020.06.11 14:31

A Suprema Corte admitiu que a Hyundai Heavy Industries era responsável por danos, enquanto o governo registrou uma demanda por danos de 20 bilhões de won, alegando que ocorreu um defeito em um submarino fornecido pela Hyundai Heavy Industries.

No dia 11, o juiz da Suprema Corte (juiz Jae-hyeong Kim, juiz da Suprema Corte) confirmou a decisão centrífuga em que alguns dos manuscritos foram vencidos, dizendo: "Por favor, pague cerca de 5,8 bilhões de won ao governo".
Não relacionado ao conteúdo do artigo

O tribunal disse: "O contratado (Coréia) pode cobrar pelo custo dos defeitos como compensação por danos causados ​​por responsabilidade por defeitos ou como compensação por danos devido a inadimplência".

No início de 2000, o Ministério da Defesa Nacional implementou o próximo projeto submarino (KSS-Ⅱ) para introduzir um novo submarino investindo 1,2 trilhão de won. O modelo da ThyssenKrupp foi selecionado no processo de negócios, e a Hyundai Heavy Industries assumiu. A Hyundai Heavy Industries forneceu matérias-primas da ThyssenKrupp para a construção de submarinos e entregou uma delas para a Marinha em 2007.

Verificou-se que um ruído anormal foi gerado no submarino que foi entregue e que a peça foi danificada durante o processo de fabricação das peças da ThyssenKrupp. Consequentemente, os militares e o Programa de Aquisição de Defesa entraram com uma ação contra a Hyundai Heavy Industries por reivindicar 20 bilhões de won em custos devido a investigação e manutenção de defeitos.

O governo insistiu que a Hyundai Heavy Industries deveria ser responsabilizada porque é a parte que contratou a ThyssenKrupp, que forneceu as peças. Por outro lado, a Hyundai Heavy Industries sustenta que o equipamento em questão não é responsável porque corresponde a bens fornecidos pelo governo importados de empresas estrangeiras. No entanto, o tribunal considerou que a Hyundai Heavy Industries, a parte contratante, era responsável.

Os 1º e 2º juízes julgaram que "o submarino fornecido pela Hyundai Heavy Industries não cumpriu o contrato, a menos que cumprisse o desempenho especificado no contrato de construção devido a um defeito de peça".
Repórter da equipe Lee Young-woong hero@inews24.com

http://www.inews24.com/view/1272709




Avatar do usuário
FCarvalho
Sênior
Sênior
Mensagens: 36157
Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
Localização: Manaus
Agradeceram: 3130 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#84 Mensagem por FCarvalho » Seg Jun 15, 2020 8:47 pm

Bem, negócios na Coreia com suas grandes indústrias parecem nunca ser um "negócio da china".
Volta e maia tem sempre um problema no meio. Mas no geral eles parecem conseguir compensar esse tipo de situação pelos muitos projetos gerenciados pela Defesa.

abs




Um mal é um mal. Menor, maior, médio, tanto faz… As proporções são convencionadas e as fronteiras, imprecisas. Não sou um santo eremita e não pratiquei apenas o bem ao longo de minha vida. Mas, se me couber escolher entre dois males, prefiro abster-me por completo da escolha.
A. Sapkowski
Avatar do usuário
FCarvalho
Sênior
Sênior
Mensagens: 36157
Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
Localização: Manaus
Agradeceram: 3130 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#85 Mensagem por FCarvalho » Qui Ago 13, 2020 1:13 pm

PORTA-AVIÕES SUL-COREANO CONFIRMADO E COM F-35B _ SKI JUMP!

https://www.youtube.com/watch?v=flZraE-kNVU




Um mal é um mal. Menor, maior, médio, tanto faz… As proporções são convencionadas e as fronteiras, imprecisas. Não sou um santo eremita e não pratiquei apenas o bem ao longo de minha vida. Mas, se me couber escolher entre dois males, prefiro abster-me por completo da escolha.
A. Sapkowski
Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 5661
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceram: 255 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#86 Mensagem por akivrx78 » Sáb Ago 15, 2020 7:39 pm

Imagem

https://grandfleet.info/military-trivia ... -ambition/

Eles sempre fazem grandes planos vamos ver quantos vão sair do papel, o SNA foi lançado em 2000 e era para ser fabricado um prototipo em 2006 eles compraram um projeto de reator para sub da Rússia por US$500 milhões.

O novo Nae deles vai operar com 10 F-35B, suponho que vai operar igual ao LPH Dokdo um porta heli que opera 90% do tempo sem heli...

Imagem

Imagem acima o tamanho das EEZ dos países na região.




Avatar do usuário
JavaLindo66
Intermediário
Intermediário
Mensagens: 330
Registrado em: Ter Nov 26, 2019 9:07 pm
Localização: Salvador
Agradeceram: 114 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#87 Mensagem por JavaLindo66 » Qui Out 08, 2020 9:34 pm

South Korean military aiming to speed up acquisition of light aircraft carrier
by Gabriel Dominguez | 08/10/2020

Amid the growing naval capabilities of neighbouring countries, South Korea’s Joint Chiefs of Staff (JCS) have requested that construction plans for the Republic of Korea Navy’s (RoKN’s) next-generation light aircraft carrier be brought forward.
A CGI showing the conceptual design of the RoKN’s future light aircraft carrier. (RoKN)
Imagem
A CGI showing the conceptual design of the RoKN’s future light aircraft carrier. (RoKN)

Officials from the Ministry of National Defense (MND) in Seoul told Janes on 8 October that the JCS want the carrier’s basic design to be included in the MND’s Defense Mid-Term Plan covering the period from 2021–25, meaning that design work could start as early as next year.

According to RoKN data, completion of the basic design will take about three years, with a further seven years required for the detailed design and construction, meaning that the carrier could be ready for delivery as early as 2031. Depending on how long the sea trials period takes, the carrier could be operational between one and two years earlier than initially planned.

The 30,000–35,000 tonne carrier, which is being acquired under the LPX-II project, is expected to support operations of helicopters and short take-off and vertical landing (STOVL) aircraft such as the Lockheed Martin F-35B Lightning II Joint Strike Fighter.

This means that the MND will also try to speed up the introduction of STOVL fighter aircraft, with MND officials telling Janes that the procurement process for the fighters is expected to begin “in earnest” next year. The RoKN is believed to have an initial requirement for about 20 such aircraft.

While the exact type of STOVL aircraft has yet to be determined, the Yonhap News Agency reported in August that it is likely to be the F-35B, adding that it is the only model that meets the RoKN’s requirement.

Artigo completo: https://www.janes.com/defence-news/news ... ft-carrier




Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54732
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2300 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#88 Mensagem por P44 » Qua Out 28, 2020 7:30 am





Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
FCarvalho
Sênior
Sênior
Mensagens: 36157
Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
Localização: Manaus
Agradeceram: 3130 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#89 Mensagem por FCarvalho » Qua Out 28, 2020 8:11 pm

Um passo natural e até lógico para evitar-se incorrer em erros que podem de devem ser evitados para quem nunca construiu um Nae

abs




Um mal é um mal. Menor, maior, médio, tanto faz… As proporções são convencionadas e as fronteiras, imprecisas. Não sou um santo eremita e não pratiquei apenas o bem ao longo de minha vida. Mas, se me couber escolher entre dois males, prefiro abster-me por completo da escolha.
A. Sapkowski
Avatar do usuário
EduClau
Sênior
Sênior
Mensagens: 2375
Registrado em: Sáb Abr 28, 2012 9:04 pm
Agradeceram: 674 vezes

Re: Marinha da Coreia do Sul

#90 Mensagem por EduClau » Qui Nov 19, 2020 3:43 pm

Sobre a intenção coreana de construir um SNA:

https://thebulletin.org/2020/11/south-k ... ubmarines/

Sds




Responder