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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Sex Out 07, 2016 10:53 am
por joao fernando
E o melhor, mais barato de operar que a minha Brasilia 73

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Sex Out 07, 2016 3:36 pm
por Tikuna
joao fernando escreveu:E o melhor, mais barato de operar que a minha Brasilia 73
Mais barato de operar que meu fusquinha gaiola!!!!

Onde ligo pra pedir um? Embraer ou SAAB? :shock:

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Sex Out 07, 2016 4:56 pm
por FCarvalho
Vamos ter o suficiente para o que o orçamento comporta. E obviamente para manter a mão dos pilotos nas poucas horas de voo que eles terão pela frente.
É tão bom e tão pouco o que a FAB está comprando em termos de armamento para os Gripen E/F que é capaz de trancarem em algum lugar e jogarem a chave fora para não correr o risco de alguém inventar de usar de verdade, nem que seja para treinamento.

abs.

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Sex Out 07, 2016 5:18 pm
por joao fernando
Tikuna escreveu:
joao fernando escreveu:E o melhor, mais barato de operar que a minha Brasilia 73
Mais barato de operar que meu fusquinha gaiola!!!!

Onde ligo pra pedir um? Embraer ou SAAB? :shock:
Comece pelo Obama, vai que não tem turbina?

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Sex Out 07, 2016 5:57 pm
por knigh7
Apenas uma pequena correção : comprei a AFM ontem e havia vários exemplares na Liv. Cultura, então julguei que fosse a edição deste mês, mas observando o rodapé,trata-se da edição de julho (ed. 340).

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Sex Out 07, 2016 6:02 pm
por knigh7
FCarvalho escreveu: É tão bom e tão pouco o que a FAB está comprando em termos de armamento para os Gripen E/F que é capaz de trancarem em algum lugar e jogarem a chave fora para não correr o risco de alguém inventar de usar de verdade, nem que seja para treinamento.
É verdade :lol: :lol:

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Sáb Out 08, 2016 9:56 am
por LeandroGCard
CFB escreveu:Pode até ser, mas se a FAB optar por isto, deve se preparar, elaborar uma doutrina, dentre outros, ao qual, pelo, ao menos, que eu saiba, ainda não foi feito. Sobre isto também, pelo que me lembro, a Avibrás tinha um projeto de um Vant com pontos duros nas asas, mas não sei que fim teve. Se a FAB optar pelos Vants como único meio para isto mesmo,seria bom dar uma olhada a mais neste projeto.
FAB?

Pelo que entendo o apoio aéreo aproximado para unidades do EB será no futuro (imprevisível, é claro - afinal, isso é Brasil) provido por VANT´s do próprio EB.


Leandro G. Card

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Sáb Out 08, 2016 1:07 pm
por kirk
joao fernando escreveu:
Tikuna escreveu: Mais barato de operar que meu fusquinha gaiola!!!!

Onde ligo pra pedir um? Embraer ou SAAB? :shock:
Comece pelo Obama, vai que não tem turbina?
http://2.bp.blogspot.com/-88m72m3p_5M/T-oiuFPtSlI/AAAAAAAAEU8/3UVhaj5Uydc/s1600/viuva_2007_g.jpghttp://www.aereo.jor.br/wp-content/uploads//2012/10/Rafale-C-n%C3%BAmero-137-equipado-com-AESA-na-linha-de-produ%C3%A7%C3%A3o-foto-Dassault-580x369.jpg

mimimi ... mimimi ... mimimi ! :mrgreen:

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Dom Out 09, 2016 11:19 am
por Luís Henrique
knigh7 escreveu:Pessoal,

Uma excelente confirmação.

Na edição impressa da Revista Air Forces Monthly deste mês, numa matéria sobre o Gripen E, na página 11 o jornalista relatou uma conversa com o Major Brigadeiro Crepaldi, no qual ele cita o que a FAB requereu de armamentos para o caça. Além daqueles que já foram reportadas na imprensa (MAR, A-Darter, Spice200, Spice1000, Iris-T) a FAB requereu também o Meteor. Apenas ainda não assinou o contrato por falta de fundos - a FAB está comprando direto com a MBDA.

A FAB está comprando para o GripenNG o melhor míssil ar-ar WVR e melhor míssil BVR e outras bombas que não devem em sofisticação a nenhuma outra dentro de cada classe. O que incluo também a produção dos kits para as Lizards (guiagem laser e IIR) na AEL para bombas de 500lb e 1000lb e a SMKB-82 e SMKB-83 (guiagem pelo GPS e Glonass).

Infelizmente não são em grandes quantidades devido as restrições orçamentárias, mas em termos do armamento em si, estaremos com os melhores de cada categoria.
Excelente notícia Manuel.

Obrigado por compartilha-la.

Gripen E + iris-t + meteor + e-99 aew + kc-390 revo eh uma combinação muito poderosa.
Eh difícil acreditar que um país de 5o mundo terá essa capacidade.

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Seg Out 10, 2016 12:15 am
por kirk
Luís Henrique escreveu:
knigh7 escreveu:Pessoal,

Uma excelente confirmação.

Na edição impressa da Revista Air Forces Monthly deste mês, numa matéria sobre o Gripen E, na página 11 o jornalista relatou uma conversa com o Major Brigadeiro Crepaldi, no qual ele cita o que a FAB requereu de armamentos para o caça. Além daqueles que já foram reportadas na imprensa (MAR, A-Darter, Spice200, Spice1000, Iris-T) a FAB requereu também o Meteor. Apenas ainda não assinou o contrato por falta de fundos - a FAB está comprando direto com a MBDA.

A FAB está comprando para o GripenNG o melhor míssil ar-ar WVR e melhor míssil BVR e outras bombas que não devem em sofisticação a nenhuma outra dentro de cada classe. O que incluo também a produção dos kits para as Lizards (guiagem laser e IIR) na AEL para bombas de 500lb e 1000lb e a SMKB-82 e SMKB-83 (guiagem pelo GPS e Glonass).

Infelizmente não são em grandes quantidades devido as restrições orçamentárias, mas em termos do armamento em si, estaremos com os melhores de cada categoria.
Excelente notícia Manuel.

Obrigado por compartilha-la.

Gripen E + iris-t + meteor + e-99 aew + kc-390 revo eh uma combinação muito poderosa.
Eh difícil acreditar que um país de 5o mundo terá essa capacidade.
Concordo plenamente, e devo acrescentar ... com custos muito racionais ! [009]

Precisamos parabenizar a FAB !

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Ter Out 11, 2016 10:10 am
por Penguin
IAF Kicks Off Contest to Make Single-Engine Fighters; Competition likely between American F-16 Block 70 and Swedish Gripen E
(Source: Business Standard; published Oct 8, 2016
By Ajai Shukla

NEW DELHI --- A global contest has restarted for supplying India a medium, multi-role fighter, with the Indian Air Force (IAF) inviting top international fighter jet manufacturers to set up a production facility in India.

Business Standard has learned that Indian embassies in Washington, Moscow and Stockholm wrote on Friday to fighter jet manufacturers in these countries to confirm whether they would partner an Indian company in building a medium, single-engine fighter, with significant transfer of technology to the Indian entity.

The confidential document sent by the embassies is not technically a “Request for Information” (RFI), which is a precursor to a “Request for Proposals” (also known as a tender). However, it serves the same purpose, which is to determine which vendors are interested and what they are willing to offer.

By specifying that the IAF requires a single-engine fighter, the latest letter differs from an earlier tender, issued in 2007, for 126 medium, multi-role combat aircraft (MMRCA). The MMRCA tender, which had no such stipulation, saw six vendors fielding four twin-engine and two single-engine fighters. The twin-engine offerings included Dassault’s Rafale, Eurofighter GmbH’s Typhoon, Boeing’s F/A-18E/F Super Hornet and RAC MiG’s MiG-35. The single-engine fighters offered were Lockheed Martin’s F-16IN Super Viper and Saab’s Gripen D.

The much-hyped MMRCA tender eventually collapsed, with the IAF last month buying a token 36 Rafale fighters. Now, the IAF has kicked off a more focused contest that will feature only single-engine fighters.

Numerous airpower experts have pointed out that the IAF needs single-engine fighters to replace the single-engine MiG-21 and MiG-27 fighters that must be retired in the near future. The Rafale, a medium-heavy, twin-engine fighter, is too expensive for operational tasks that a single-engine fighter can easily manage.

While Boeing, Eurofighter, RAC MiG, Sukhoi and Dassault would technically be able to respond to the latest RFI, none of them can offer a state-of-the-art, medium, single-engine fighter. Therefore, it seems likely that New Delhi would have to choose between Saab’s Gripen E and Lockheed Martin’s latest F-16 Block 70.

As Business Standard reported earlier, both Saab and Lockheed Martin have kicked off high-stakes, high-voltage campaigns to meet the IAF’s needs. Both have already submitted what the IAF chief, Air Chief Marshal Arup Raha described on Thursday as “unsolicited bids” for building their fighters in India.

Saab has linked its offer with assistance to the indigenous Tejas Light Combat Aircraft (LCA) development programme, which is being spearheaded by Aeronautical Development Agency (ADA), a unit of Defence Research and Development Organisation (DRDO).

Saab has offered to help ADA in quickly developing the Tejas Mark IA, which the IAF chief said required four improvements — a better combat radar, more lethal weapons, dedicated electronic warfare capability and better maintainability. He said the upgraded Tejas should fly within three-four years.

Saab has also offered to help ADA develop the planned next-generation Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA).

Meanwhile, Lockheed Martin is pushing an offer, made through the Indo-US Defence Trade and Technology Initiative (DTTI), to shift its F-16 production line from Fort Worth, Texas to India.

A new, more advanced version of the F-16, designated the Block 70, has been offered to entice India.

Air Headquarters insiders say there is little chance of India buying the F-16, a significantly advanced version of the Block 50/52 that the Pakistan Air Force operates. Since Washington is aware of this important bias, it remains to be seen whether the US seizes this opportunity to offer India the F-35 Joint Strike Fighter, a state-of-the-art fifth-generation fighter.

The IAF is keeping an open mind. On Thursday, Raha stated: “I’m sure whoever gives the best deal [will win]. All the aircraft are very capable, so it will depend upon who provides the best transfer of technology; and, of course, the price tag. It’s on the table; nothing is decided as yet.”

-ends-

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Ter Out 11, 2016 1:55 pm
por kirk
Penguin escreveu:IAF Kicks Off Contest to Make Single-Engine Fighters; Competition likely between American F-16 Block 70 and Swedish Gripen E
(Source: Business Standard; published Oct 8, 2016
By Ajai Shukla

NEW DELHI --- A global contest has restarted for supplying India a medium, multi-role fighter, with the Indian Air Force (IAF) inviting top international fighter jet manufacturers to set up a production facility in India.

Business Standard has learned that Indian embassies in Washington, Moscow and Stockholm wrote on Friday to fighter jet manufacturers in these countries to confirm whether they would partner an Indian company in building a medium, single-engine fighter, with significant transfer of technology to the Indian entity.

The confidential document sent by the embassies is not technically a “Request for Information” (RFI), which is a precursor to a “Request for Proposals” (also known as a tender). However, it serves the same purpose, which is to determine which vendors are interested and what they are willing to offer.

By specifying that the IAF requires a single-engine fighter, the latest letter differs from an earlier tender, issued in 2007, for 126 medium, multi-role combat aircraft (MMRCA). The MMRCA tender, which had no such stipulation, saw six vendors fielding four twin-engine and two single-engine fighters. The twin-engine offerings included Dassault’s Rafale, Eurofighter GmbH’s Typhoon, Boeing’s F/A-18E/F Super Hornet and RAC MiG’s MiG-35. The single-engine fighters offered were Lockheed Martin’s F-16IN Super Viper and Saab’s Gripen D.

The much-hyped MMRCA tender eventually collapsed, with the IAF last month buying a token 36 Rafale fighters. Now, the IAF has kicked off a more focused contest that will feature only single-engine fighters.

Numerous airpower experts have pointed out that the IAF needs single-engine fighters to replace the single-engine MiG-21 and MiG-27 fighters that must be retired in the near future. The Rafale, a medium-heavy, twin-engine fighter, is too expensive for operational tasks that a single-engine fighter can easily manage.

While Boeing, Eurofighter, RAC MiG, Sukhoi and Dassault would technically be able to respond to the latest RFI, none of them can offer a state-of-the-art, medium, single-engine fighter. Therefore, it seems likely that New Delhi would have to choose between Saab’s Gripen E and Lockheed Martin’s latest F-16 Block 70.

As Business Standard reported earlier, both Saab and Lockheed Martin have kicked off high-stakes, high-voltage campaigns to meet the IAF’s needs. Both have already submitted what the IAF chief, Air Chief Marshal Arup Raha described on Thursday as “unsolicited bids” for building their fighters in India.

Saab has linked its offer with assistance to the indigenous Tejas Light Combat Aircraft (LCA) development programme, which is being spearheaded by Aeronautical Development Agency (ADA), a unit of Defence Research and Development Organisation (DRDO).

Saab has offered to help ADA in quickly developing the Tejas Mark IA, which the IAF chief said required four improvements — a better combat radar, more lethal weapons, dedicated electronic warfare capability and better maintainability. He said the upgraded Tejas should fly within three-four years.

Saab has also offered to help ADA develop the planned next-generation Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA).

Meanwhile, Lockheed Martin is pushing an offer, made through the Indo-US Defence Trade and Technology Initiative (DTTI), to shift its F-16 production line from Fort Worth, Texas to India.

A new, more advanced version of the F-16, designated the Block 70, has been offered to entice India.

Air Headquarters insiders say there is little chance of India buying the F-16, a significantly advanced version of the Block 50/52 that the Pakistan Air Force operates. Since Washington is aware of this important bias, it remains to be seen whether the US seizes this opportunity to offer India the F-35 Joint Strike Fighter, a state-of-the-art fifth-generation fighter.

The IAF is keeping an open mind. On Thursday, Raha stated: “I’m sure whoever gives the best deal [will win]. All the aircraft are very capable, so it will depend upon who provides the best transfer of technology; and, of course, the price tag. It’s on the table; nothing is decided as yet.”

-ends-
Esse é um concurso para o Gripen levar, a IAF não engole o fato dos EEUUs venderem F-16 para o Pakistão ...

Embora os indianos não tem bem uma ideia do que seja ToT, acham que montar kits vindos da Rússia seja ToT ... a ver ...

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Ter Out 11, 2016 6:12 pm
por mmatuso
SAAB vos ensinará a verdade!

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Ter Out 11, 2016 8:17 pm
por Bolovo
mmatuso escreveu:SAAB vos ensinará a verdade!
Rapaz, eu pediria pra você tomar mais cuidado senão vão te chamar de flooder e vão me mandar te convidar ir para outro fórum (no qual sou assíduo)! [003]

Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG

Enviado: Ter Out 11, 2016 8:40 pm
por mmatuso
Bolovo escreveu:
mmatuso escreveu:SAAB vos ensinará a verdade!
Rapaz, eu pediria pra você tomar mais cuidado senão vão te chamar de flooder e vão me mandar te convidar ir para outro fórum (no qual sou assíduo)! [003]
Não pude resistir, o texto do Kirk foi engraçado insinuando que a Saab vai mostrar como fazer TOT. [003]

Como se tivesse um grande histórico disso.

Quanto a me chamar de flooder é um mesmo fã meu que vive me perseguindo pelo forum, algum tipo de paixão platonica não correspondida, apenas ignore como eu faço.