Su-35 News

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

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#556 Mensagem por R.A.Barros » Qua Fev 20, 2008 9:36 pm

então digamos que o Su35 é "o avião" ?

duvida: o su35 tem partes invisiveis ao radar?




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#557 Mensagem por Carlos Mathias » Qua Fev 20, 2008 9:39 pm

Invisíveis eu não diria, diria pouco visíveis.




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#558 Mensagem por R.A.Barros » Qua Fev 20, 2008 9:40 pm

continuando a entrevista com o amigo carlos mathias, diretor geral da knaapo..

É verdade que foram os russos que inventaram a invisibilidade ao radar?




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#559 Mensagem por Carlos Mathias » Qua Fev 20, 2008 9:42 pm

Na verdade acho que os conceitos matemáticos relativos a isso foram sim desenvolvidos na Rússia. Esse conhecimento foi aproveitado inteligentemente pelos EUA, que aplicaram estas equações e etc na prática.




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#560 Mensagem por R.A.Barros » Qua Fev 20, 2008 9:43 pm

carlos, você poderia me explicar o que significa as outras partes da imagem postada anterior? estou baixando ainda o pdf em ingles. o meu esta em russo =/




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#561 Mensagem por Carlos Mathias » Qua Fev 20, 2008 9:58 pm

Posso, vamos lá.

-Alto, esquerda: Motores com FADEC totalmente digital e TVC em todos os eixos, ou TVC-3D.
-Alto direita: 12 pontos duros, sendo dois duplos e capacidade de uso de armas de longo alcance.
-Meio esquerda: Duas grnades telas multi-função, cockpit totalmente digital, HUD grande angular, mapa móvel, sistema de ejeção, mira montada no capacete e sistema de gerenciamento de desempenho do piloto.
-Meio direita: Varredura eletrônica, grande ângulo de varredura, ataque simultâneo a alvos terrestres e aéreos, grande alcance de detecção e ataque, seleção de alvo terrestre móvel e suporte a vôo com seguimento de terreno.
- Baixo esquerda: Sistema de controle com redundância quádrupla, e mais um monte de coisas. Resumidamente, pode-se controlar a sensibilidade e maneira de voar do avião.
- Baixo direita: OLS. Sistema eletro-ótico de localização e ataque de alvos aéreos e terrestres por radiação IR e iluminação de alvos por laser.

Mais ou menos isso.




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#562 Mensagem por piratadabaixada » Qua Fev 20, 2008 10:23 pm

RENN_Akino escreveu:então digamos que o Su35 é "o avião" ?

duvida: o su35 tem partes invisiveis ao radar?


Sim, a parte invisível é a furtividade. :D




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#563 Mensagem por Plinio Jr » Qua Fev 20, 2008 11:23 pm

piratadabaixada escreveu:
RENN_Akino escreveu:então digamos que o Su35 é "o avião" ?

duvida: o su35 tem partes invisiveis ao radar?


Sim, a parte invisível é a furtividade. :D


:lol:




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#564 Mensagem por Wolfgang » Qua Fev 20, 2008 11:28 pm

Agora que vi que a camuflagem do SU-35-1 é idêntica a uma bermuda que uso geralmente para fazer churrascos... :shock: :mrgreen:
Nossa, berma da KNAAPO... Porra, pilotar um caça de berma, havaiana, uma Skol e uns filetes de picanha... Os russos fazem desse tipo? :mrgreen:




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#565 Mensagem por Carlos Lima » Qui Fev 21, 2008 5:03 am

Ola

Traducao 'automatica' para ingles resumindo varias caracteristicas do Su-35.

http://forum.keypublishing.co.uk/showthread.php?t=78628


Су-35 - in a step from the fifth generation


The near future in the world market of fighters the Russian company " Dry " connects with the advent of deeply modernized supermaneuverable multipurpose fighter Су-35, called to take a place between present Су-30МК different variants and perspective plane of the fifth generation which deliveries can begin with second half of next decade. Су-35 is a plane of generation " 4 ++ " in which technologies of the fifth generation are used. They give the superiority over all other fighters of the fourth generation which are now developed in the world. During 2009-2015 these new technologies will allow to provide Су-35 domination in the world market in comparison with other offered multipurpose fighters.

First pre-production model Су-35, which assembly it is completed by summer of 2007 on the Komsomol-on-cupid aviation production association (КнААПО), debuted on Russian air show МАКС-2007.

The new plane with an old name

Name Су-35 already for a long time is known in the world of aircraft. Under such name with 1992 on the international air shows the export version of updating of fighter Су-27, created in due time under the order of the Russian Air Forces was repeatedly shown. On a boundary of a new millenium fighters Су-35 participated in tenders of the Air Forces of Korea and Brazil. To the middle of the first decade of a new century as a whole the concept of deeply modified fighter of family Su-27 behind which name Су-35 has been kept was generated.

So, what new it is realized in design Су-35? First, the fighter will receive the advanced glider that will allow to achieve essential increase in a resource of the plane - up to 6000 ч or 30 years of operation (a resource before the first контрольно-regenerative repair and between-repairs is raised up to 1500 ч or 10 years of operation). Under the aerodynamic scheme it is similar to plane Su-27 - unlike Су-30МКИ on it there will be no already forward horizontal plumage, thus in all three channels electroremote control, without mechanical posting will be realized. Application of a new complex control system (КСУ), developed МНПК "Avionics" and carrying out function at once several systems (system of remote control, system of automatic control, system of restrictive signals, system of air signals, control systems of braking of wheels the chassis) will raise flight and maneuverable opportunities of a fighter.

From design features Су-35 it is necessary to note also absence traditional for planes Su-27 top brake щитка - its functions pass дифференциально to rejected rudders of a direction. In connection with increase in take-off and landing weight on Су-35 the chassis is strengthened, and the forward support is executed two-wheeled. Use of technologies of decrease radar-tracking заметности provides decrease in reflecting ability Су-35 in the Õ-range of radiowaves and sectors of corners 60 .

"Heart" of the plane

Other important difference Су-35 from planes of family Su-27 preceded it is application in its power-plant of new engines with the raised draft. They are developed on НПО "Saturn" and are known under the name "117С".

In the constructive plan these engines are deep development serial АЛ-31Ф with use of technologies of the fifth generation. On them the new fan, new turbines of the high and low pressure, a new digital control system is applied. Use сопла with an operated vector of draft is provided also. As a result of the lead modernization draft of the engine on a special mode is raised on 16 % - up to 14 500 кгс, on maximal бесфорсажном a mode it reaches 8800 кгс. In comparison with present АЛ-31Ф it is essential - in 2-2,7 times - resource parameters will increase: the between-repairs resource will increase with 500 up to 1000 ч (a resource before the first major overhaul - 1500), and appointed - with 1500 up to 4000 ч.

Serial release of engines "117С" will be carried out in cooperation by the Ufa engine-building production association (УМПО, Ufa) and НПО "Saturn" (Rybinsk). First two serial engines "117С" for carrying out летных tests in structure of first skilled plane Su-35 are put on КнААПО in the beginning of 2007.

New board

Main distinctive feature Су-35 is application on it of essentially new complex of the onboard equipment. In its basis the information-operating system (ИУС), intended for functional, logic, information and program coordination of systems of the onboard equipment in the uniform integrated system and providing interaction between crew and the equipment lays. Structure IUS includes two central digital calculators, means of switching and transformation of the information and the system of indication realizing the concept " glass cabin ".

Basis of an information-operating field of cabin Су-35 two color multipurpose жидко-crystal indicators of type МФИ, the multipurpose board with the built in display processor, широкоугольный коллиматорный make the indicator on a background of a windshield and a control panel and indications.

Multipurpose indicators MFI with the built in display processor have the size 9х12 inches (a diagonal - 15 inches) and the sanction 1400х1050 pixels. They are intended for reception, processing and display in a multiwindow mode graphic, цифробуквенной and the symbolical information, display of the television information from onboard television gauges with imposing on it цифробуквенной and the symbolical synthesized information, and also formation and delivery of video signal in a digital kind in system of videoregistration. The multipurpose board with the built in display processor is intended for display of the necessary information and delivery of commands by pressing buttons a frame at all stages of flight. Коллиматорный the aviation indicator with the built in processor is intended for maintenance of supervision on a background закабинного spaces коллиматорного images of the information formed according to operating signals. It has a field of vision 20х30о.

Management of the onboard equipment, systems and arms in new cabin Су-35 is provided with buttons and switches on the handle of control of airplane and levers of management of engines, and also a push-button frame of multipurpose indicators. Thus, by the plane concept HOTAS is realized. Development of indicators and of some other systems BREO of plane Su-35 provides Раменское КБ instrument making and other enterprises NPK " Технокомплекс ".

"Eyes" and "ears"

The basis of a control system of arms Су-35 is made with the new radar-tracking system of management (РЛСУ) with the phased antenna lattice "Ирбис-Э", possessing unique for today characteristics on range of detection of the purposes. It is developed by Open Society " the Scientific research institute of instrument making it. V.V.Tikhomirov " (НИИП), and structurally represents multipurpose РЛС a X-range with passive the HEADLIGHTS, placed on a two-sedate hydrodrive (on an azimuth and a roll). The antenna device scans at electronic management of a beam on an azimuth and a corner of a place in sectors not less than 60 . Besides two-sedate an electrohydrodrive mechanically доворачивает the aerial on an azimuth on a corner up to 60  and on a roll on a corner 120 . Owing to it the maximal corner of a deviation of a beam on an azimuth at electronic management and mechanical довороте aerials increases up to 120 .

РЛСУ "Ирбис-Э" allows to find out and accompany up to 30 air purposes at preservation of a continuity of the review of space, to conduct simultaneous bombardment up to eight air purposes. The complex provides detection, selection and support up to four ground purposes in several modes of mapping with a various degree of the sanction on range up to 400 km at preservation of the control over air space.

The air purposes with an effective surface of dispersion (ЭПР) 3 м2 on counter rates РЛСУ "Ирбис-Э" finds out on range up to 400 km.

Being logic development of a line of locators from HEADLIGHTS, РЛСУ "Ирбис", thus, has much higher characteristics: expanded (more than twice) the strip of working frequencies increased with 70 up to 120о zone of detection and support of the air purposes on an azimuth, considerably (in 2-2,5 times) the increased range of the action, the improved noise immunity, etc. On these parameters "Ирбис" is at a level of the advanced foreign development in this area, surpassing the majority American and West-European РЛС with passive and active HEADLIGHTS.

Development РЛСУ "Ирбис" is conducted in НИИП with 2004 By present time pre-production models of system have passed necessary bench tests, and first of them is established aboard flying laboratory Su-30Mk2 and passes летные tests. The first flight of flying laboratory with inclusion "Ирбиса" in ЛИИ it. M.M.Gromova took place in the beginning of 2007 and has shown high characteristics new РЛС in a mode "air-surface".

Among other new systems of onboard equipment Су-35 - the modern navigating and radiocoherent equipment, the systems providing group actions of fighters, and also a highly effective complex of radio-electronic counteraction, which concrete structure and a complete set or other means of handicapes can be defined by that at will of the customer.

The weapon

Besides all spectrum of the arms used modern Су-30МК, on Су-35 it is planned to integrate and new types of the operated weapon "air-air" and " air - a surface ", including the big range. The maximal weight of fighting loading Су-35 makes 8000 kg, it is placed on 12 points of a suspension bracket.

Condition of the program

Now the first летный the sample of plane Su-35 passes ground tests. Its first flight on February, 19th took place. After the first prototype on assembly on КнААПО there are two more skilled Су-35 which will join the program of tests in it to year. It is expected, that a batch production and deliveries Су-35 to customers can already begin per 2010 and will proceed in parallel with an output on the market of a fighter of the fifth generation.


[009]

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#566 Mensagem por Mapinguari » Qua Fev 27, 2008 12:17 am

orestespf escreveu:Repetindo aqui o que postei em outro tópico (rsrsrs):

he Su-35 Fighter First Flight
20 of february 2008

On February 19, 2008 at 11:25 Moscow time the Su-35 advanced multifunctional fighter made its first flight. The flight lasted 50 minutes. Sergey Bogdan - the JSC "Sukhoi Design Bureau” test pilot flew the fighter and performed the set flight program in full. You can open video about this event from "The Su-35 Fighter" page.

Fonte: http://www.knaapo.ru/eng/news/news.wbp? ... D81E0E6152

http://www.knaapo.ru/eng/products/military/SU-35.wbp#ff

Tem vídeo também, para os incrédulos. rsrs


Sds,

Orestes
Se o Su-35 só voou dia 19, o que eram os tais Su-35 que, dizem, há anos a Rússia utiliza nos Russian Knights?
Esse tipo de coisa é que não entendo nos russos... Os caras fazem a maior salada com nomes e designações.
Na verdade, a partir de agora, esqueçam tudo. Só existem variantes de Su-27, os Su-30, Su-34 (naval) e, agora, Su-35. Não existe mais Su-35-1, Su-35BM, ou whatever...




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#567 Mensagem por orestespf » Qua Fev 27, 2008 12:35 am

Mapinguari escreveu:
orestespf escreveu:Repetindo aqui o que postei em outro tópico (rsrsrs):

he Su-35 Fighter First Flight
20 of february 2008

On February 19, 2008 at 11:25 Moscow time the Su-35 advanced multifunctional fighter made its first flight. The flight lasted 50 minutes. Sergey Bogdan - the JSC "Sukhoi Design Bureau” test pilot flew the fighter and performed the set flight program in full. You can open video about this event from "The Su-35 Fighter" page.

Fonte: http://www.knaapo.ru/eng/news/news.wbp? ... D81E0E6152

http://www.knaapo.ru/eng/products/military/SU-35.wbp#ff

Tem vídeo também, para os incrédulos. rsrs


Sds,

Orestes
Se o Su-35 só voou dia 19, o que eram os tais Su-35 que, dizem, há anos a Rússia utiliza nos Russian Knights?
Esse tipo de coisa é que não entendo nos russos... Os caras fazem a maior salada com nomes e designações.
Na verdade, a partir de agora, esqueçam tudo. Só existem variantes de Su-27, os Su-30, Su-34 (naval) e, agora, Su-35. Não existe mais Su-35-1, Su-35BM, ou whatever...
Olá Mapinguari,

o SU-35 é aquele que foi oferecido no FX-1 e que veio ao Brasil para "exibição" quando voltava (ou ia) para a Fidae (se não me engano). Este é o caça que realmente já voa a algum tempo.

Atualmente o caça é o SU-35-1 (antes chamado de SU-35 BM), mas que internamente (Rússia) é denominado SU-27 SM2 (se não me engano). O BM é o mesmo -1, que dizem ser a versão para exportação, a denominação interna é o SU-27 SM2, mas se trata do mesmo caça.

O caça Sukhoi que voou recentemente é o SU-35-1, a nova versão.

Mas acho melhor deixar para o Carlos Mathias a confirmação do que escrevi. rsrsrs

Abraços,

Orestes




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#568 Mensagem por Mapinguari » Qua Fev 27, 2008 12:47 am

orestespf escreveu:
piratadabaixada escreveu:Vocês repararam nas alterações para redução no RCS ?
Estas coisas são imperceptíveis no caso do Flanker, Heronim. Mexeram no desenho do caça, mas não de forma radical. As mudanças expressivas estão no uso de materiais "especiais" na construção do mesmo. Os canards foram intencionalmente retirados justamente pra isso. Segundo os russos, em determinados "ângulos", os canards podem comprometer o RCS. Porém os mesmos continuam disponíveis caso o comprador se interesse.


Abraços,

Orestes
Outras coisas foram retiradas e/ou modificadas, Orestes.
O Su-35 não possui o característico freio de mergulho dorsal, padrão no Su-27. Suas função são executadas por lemes ativos. Devido ao aumento nos pesos de decolagem e de pouso, a célula do Su-35 foi reforçada. Pela mesma razão, o trem de pouso dianteiro tem agora duas rodas.
Quanto à redução de assinatura radar, ela é limitada. O novo Su-35 dispõe de algumas características furtivas que diminuem sua assinatura radar na banda X, num arco de ±60º em relação ao eixo longitudinal.
Como outros já disseram, não há como fazer milagres de redução de assinatura radar num avião deste tamanho e com essa configuração aerodinâmica.




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#569 Mensagem por Mapinguari » Qua Fev 27, 2008 12:52 am

orestespf escreveu:
Mapinguari escreveu: Se o Su-35 só voou dia 19, o que eram os tais Su-35 que, dizem, há anos a Rússia utiliza nos Russian Knights?
Esse tipo de coisa é que não entendo nos russos... Os caras fazem a maior salada com nomes e designações.
Na verdade, a partir de agora, esqueçam tudo. Só existem variantes de Su-27, os Su-30, Su-34 (naval) e, agora, Su-35. Não existe mais Su-35-1, Su-35BM, ou whatever...
Olá Mapinguari,

o SU-35 é aquele que foi oferecido no FX-1 e que veio ao Brasil para "exibição" quando voltava (ou ia) para a Fidae (se não me engano). Este é o caça que realmente já voa a algum tempo.

Atualmente o caça é o SU-35-1 (antes chamado de SU-35 BM), mas que internamente (Rússia) é denominado SU-27 SM2 (se não me engano). O BM é o mesmo -1, que dizem ser a versão para exportação, a denominação interna é o SU-27 SM2, mas se trata do mesmo caça.

O caça Sukhoi que voou recentemente é o SU-35-1, a nova versão.

Mas acho melhor deixar para o Carlos Mathias a confirmação do que escrevi. rsrsrs

Abraços,

Orestes
Orestes, o que eu quis dizer é que essa designações foram abandonadas pelos russos. Essa foi a crítica que fiz. Eles parecem esquecer de tudo isso que você disse (que um caça com a mesma designação já foi oferecida ao Brasil, etc.)...
Agora, o nome usado é somente Su-35. Assim, o que existe para eles, hoje, são o Su-27 e variantes, o Su-30MK, o Su-34 e o novo Su-35.
Para mim, tudo isso só faz confusão.




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#570 Mensagem por orestespf » Qua Fev 27, 2008 10:18 am

Mapinguari escreveu:
orestespf escreveu: Olá Mapinguari,

o SU-35 é aquele que foi oferecido no FX-1 e que veio ao Brasil para "exibição" quando voltava (ou ia) para a Fidae (se não me engano). Este é o caça que realmente já voa a algum tempo.

Atualmente o caça é o SU-35-1 (antes chamado de SU-35 BM), mas que internamente (Rússia) é denominado SU-27 SM2 (se não me engano). O BM é o mesmo -1, que dizem ser a versão para exportação, a denominação interna é o SU-27 SM2, mas se trata do mesmo caça.

O caça Sukhoi que voou recentemente é o SU-35-1, a nova versão.

Mas acho melhor deixar para o Carlos Mathias a confirmação do que escrevi. rsrsrs

Abraços,

Orestes
Orestes, o que eu quis dizer é que essa designações foram abandonadas pelos russos. Essa foi a crítica que fiz. Eles parecem esquecer de tudo isso que você disse (que um caça com a mesma designação já foi oferecida ao Brasil, etc.)...
Agora, o nome usado é somente Su-35. Assim, o que existe para eles, hoje, são o Su-27 e variantes, o Su-30MK, o Su-34 e o novo Su-35.
Para mim, tudo isso só faz confusão.
Perfeito, Mapinguari, perfeito. Os russos fazem uma salada com estas terminologias, ninguém entende, nem eles. Alguém postou aqui que eles chegaram a usar duas terminologias diferentes para um mesmo caça em um mesmo ano. Absurdo, mas...


Abraços,

Orestes




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