Penguin escreveu:[ quote="AlbertoRJ"]
kirk escreveu:[ quote="AlbertoRJ"]
Fligth Control System do Gripen já é a 17ª versão SUÉCA ... não tem que pedir autorização pra ninguém ... FCS do Gripen não serve em outro avião ... foi desenha do exclusivamente para o Gripen ... os franceses estão na mesma situação pois o desenvolvimento do FBW iniciou-se com o F-16 ... e atualmente até aviões comerciais utilização o sistema com o mesmo principio ... porém cada país o adaptou a suas prórpias necessidades e especificações ... não está sujeito a quais quer restrições ...
Cordiais Saudações
kirk
Eu já postei aqui por três vezes a carta solicitando autorização ao DoD norte-americano.
[]'s
Importaria de postar novamente ?[/quote]
DDTC 150-08 The export of technical data, defense services, and hardware to Sweden for the manufacture of Primary Hydraulic Flight Control Servo Actuators for the JAS 39 Gripen Aircraft Program for end use by the governments of Austria, Brazil, Chile, Czech Republic, Denmark, Hungary, Malaysia, The Netherlands, Norway, Oman, Philippines, Poland, South Africa, Sweden, Switzerland, and United Kingdom.
Hon. Nancy Pelosi, Speaker of the House of Representatives.
Dear Madam Speaker: Pursuant to Section 36(c) of the Arms Export
Control Act, I am transmitting, herewith, certification of a
proposed technical assistance agreement for the export of technical
data, defense services, and defense articles in the amount of
$50,000,000 or more.
The transaction contained in the attached certification involves
the export of technical data, defense services, and hardware to
Sweden for the manufacture of Primary Hydraulic Flight Control Servo
Actuators for the JAS 39 Gripen Aircraft Program for end use by the
governments of Austria, Brazil, Chile, Czech Republic, Denmark,
Hungary, Malaysia, The Netherlands, Norway, Oman, Philippines,
Poland, South Africa, Sweden, Switzerland, and United Kingdom.
The United States Government is prepared to license the export
of these items having taken into account political, military,
economic, human rights and arms control considerations.
More detailed information is contained in the formal
certification which, though unclassified, contains business
information submitted to the Department of State by the applicant,
publication of which could cause competitive harm to the United
States firm concerned.
Sincerely,
Michael C. Polt,
Acting Assistant Secretary Legislative Affairs.
Enclosure: Transmittal No. DDTC 150-08.
Procure por DDTC 150-08.
[]'s[/quote]
-------------------------------------------------
Putz!!!
Primary Hydraulic Flight Control Servo Actuators
Sabe quem fornece o
Fluid Conveyance Systems: Pumps, valves, level sensors, pressure switches, refuel/defuel manifolds, and couplings e o
Automatic Flight Control Systems: Primary Flight Controls para o Rafale?
Eaton Aerospace (EUA) e Moog Aerospace (Reino Unido).
http://www.airframer.com/aircraft_detai ... ult_Rafale
Será que a Eaton e a Moog (dentre outras) irão transferir irrestritamente suas tecnologias ao Brasil?
Ou seus governos irão permitir que essas empresas vendam componentes a Venezuela, Irã ou Coréia do Norte?
Sei lá...
[]s[/quote]
Santigo, você já achou um pedido de autorização desses para o Rafale? Esse do Gripen foi fácil de achar...
Sabia que o DFCS do Rafale é feito pela Dassault, que inclusive o ofereceu como ToT?