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Enviado: Seg Out 22, 2007 1:26 pm
por Morcego
PRick escreveu:O problema é nosso, tanto faz a China ou não, foi a empresa brasileira que pagou pela peça e não está conseguindo receber o que comprou, se não pode fornecer, não venda! :lol: :lol:


[ ]´s


NÃO É ASSIM que funciona, vc sabe disso, quando vc compra existe um contrato e o nome disso É RESPEITO AS LEIS.

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:29 pm
por AlbertoRJ
morcego escreveu:
PRick escreveu:O problema é nosso, tanto faz a China ou não, foi a empresa brasileira que pagou pela peça e não está conseguindo receber o que comprou, se não pode fornecer, não venda! :lol: :lol:


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NÃO É ASSIM que funciona, vc sabe disso, quando vc compra existe um contrato e o nome disso É RESPEITO AS LEIS.


Imaginem vocês conversar com os norte-americanos sobre "transferência de tecnologia". Não pode, é o que diz a LEI.

[]'s

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:37 pm
por Bolovo
projeto escreveu:
morcego escreveu:
PRick escreveu:O problema é nosso, tanto faz a China ou não, foi a empresa brasileira que pagou pela peça e não está conseguindo receber o que comprou, se não pode fornecer, não venda! :lol: :lol:


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NÃO É ASSIM que funciona, vc sabe disso, quando vc compra existe um contrato e o nome disso É RESPEITO AS LEIS.


Imaginem vocês conversar com os norte-americanos sobre "transferência de tecnologia". Não pode, é o que diz a LEI.

[]'s

E estão errados? Me diz.

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:39 pm
por zela
PRick escreveu:O problema é nosso, tanto faz a China ou não, foi a empresa brasileira que pagou pela peça e não está conseguindo receber o que comprou, se não pode fornecer, não venda! :lol: :lol:


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O dinheiro não foi devolvido?

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:43 pm
por PRick
zela escreveu:
PRick escreveu:O problema é nosso, tanto faz a China ou não, foi a empresa brasileira que pagou pela peça e não está conseguindo receber o que comprou, se não pode fornecer, não venda! :lol: :lol:


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O dinheiro não foi devolvido?


Esse é o probleminha, já levamos vários calotes desse tipo, e nada de a grana ser devolvida!!!

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Enviado: Seg Out 22, 2007 1:45 pm
por Paisano
morcego escreveu:
PRick escreveu:O problema é nosso, tanto faz a China ou não, foi a empresa brasileira que pagou pela peça e não está conseguindo receber o que comprou, se não pode fornecer, não venda! :lol: :lol:


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NÃO É ASSIM que funciona, vc sabe disso, quando vc compra existe um contrato e o nome disso É RESPEITO AS LEIS.


Realmente, é muito cômodo receber o dinheiro do comprador para depois dizer que não pode entregar a mercadoria, sob o "argumento" de que a entrega irá violar uma determinada lei.

Esse tipo de atitude é descrita no código penal sob o nome estelionato.

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:47 pm
por Morcego
Paisano escreveu:
morcego escreveu:
PRick escreveu:O problema é nosso, tanto faz a China ou não, foi a empresa brasileira que pagou pela peça e não está conseguindo receber o que comprou, se não pode fornecer, não venda! :lol: :lol:


[ ]´s


NÃO É ASSIM que funciona, vc sabe disso, quando vc compra existe um contrato e o nome disso É RESPEITO AS LEIS.


Realmente, é muito cômodo receber o dinheiro do comprador para depois dizer que não pode entregar a mercadoria, sob o "argumento" de que a entrega irá violar uma determinada lei.

Esse tipo de atitude é descrita no código penal sob o nome estelionato.


Não é assim, vc compra a mercadoria sabendo das restrições.

poww vai comprar um TORPEDO MK-48 e depois quer revender pra CHINA? precisa de muita inteligência pra saber que isso não pode?

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:51 pm
por Paisano
morcego escreveu:
Paisano escreveu:
morcego escreveu:
PRick escreveu:O problema é nosso, tanto faz a China ou não, foi a empresa brasileira que pagou pela peça e não está conseguindo receber o que comprou, se não pode fornecer, não venda! :lol: :lol:


[ ]´s


NÃO É ASSIM que funciona, vc sabe disso, quando vc compra existe um contrato e o nome disso É RESPEITO AS LEIS.


Realmente, é muito cômodo receber o dinheiro do comprador para depois dizer que não pode entregar a mercadoria, sob o "argumento" de que a entrega irá violar uma determinada lei.

Esse tipo de atitude é descrita no código penal sob o nome estelionato.


Não é assim, vc compra a mercadoria sabendo das restrições.

poww vai comprar um TORPEDO MK-48 e depois quer revender pra CHINA? precisa de muita inteligência pra saber que isso não pode?


A compra não de um torpedo, mas sim de um conversor de corrente, de um software e de alguns computadores da DELL.

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:52 pm
por Sniper
P44 escreveu:Eurofighter Launches Offer for Multi-Role Planes in Romania


(Source: Xinhua News Agency; issued Oct. 22, 2007)



The Eurofighter consortium is ready to deliver 24 Typhoon aircraft to the Romanian Air Force in the 2010-2014 period, the program director for Romania Giuseppe Paoletti said on Friday at a press conference organized within the EXPOMIL 2007 show in Bucharest.

Moreover, the consortium is willing to provide the first operational squadron of Typhoon warplanes in 2010.

The Eurofighter official underscored that Finnmecanica of Italy was interested in buying the local Craiova-based Aircraft Factory, which may offer technical support and maintenance for the Typhoon warplane.

Giuseppe Paoletti hinted that if the program in Romania unfolded well, the plane might be assembled in the country. He added the firm might bring also other subcontractors for the offset contract that is usually signed in such cases.

According to Paoletti, the purchase price is comparable to the one of the twin-engined warplanes, but the maintenance costs are much lower than those for other models.

"These are not cheap aircraft, but a Typhoon warplane can carry out missions that, in the case of other aircraft models, require several aircraft," explained the representative of the Eurofighter consortium.

The Eurofighter consortium presented at EXPOMIL its offer for replacing the MiG-21 LanceR fighter jets of the Romanian Air Force. According to the representatives of the consortium, Typhoon is the most important high-technology program in Europe and the main European collaboration program in defense, involving over 120,000 people.

-ends-


Já pensaram, a Romênia operando 24 Typhoons... :shock: :shock: :shock:

Enquanto por aqui, o Eurofighter sequer foi oferecido devido as pífeas restrições (principalmente financeiras) do FX -1...

Chora viola... :cry:

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:53 pm
por Morcego
http://www.noblat.com.br

EUA barram satélite do Brasil com a China

Os Estados Unidos têm imposto restrições ao programa de satélites que o Brasil mantém em parceria com a China.

Empresas nacionais que fabricam peças para as naves CBERS (Satélite Sino-Brasileiro de Recursos Terrestres) 3 e 4 têm tido dificuldade para importar peças dos EUA. E, segundo a Folha apurou, representantes do governo americano disseram a diretores do Inpe (Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais) que não gostariam que o satélite Amazônia-1, de produção 100% nacional, fosse lançado em 2010 a bordo de um foguete chinês.

As restrições não são voltadas especificamente contra o Brasil, mas sim contra sua parceira, potência militar e agora também espacial. Os americanos temem transferir à China, através do Brasil, tecnologias sensíveis, que possam ser usadas em equipamentos militares como mísseis balísticos, satélites-espiões e bombas atômicas.

Quem acaba sofrendo com isso é o setor de inovação tecnológica no Brasil. Pelo menos duas empresas subcontratadas pelo Inpe para produzir partes do CBERS-3 e do CBERS-4 -a Mectron, de São José dos Campos, e a Opto, de São Carlos- foram impedidas recentemente de comprar equipamentos norte-americanos




O problema não é com o BRASIL, e NADA FOI comprado.


TKS QRV.

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:53 pm
por AlbertoRJ
Bolovo escreveu:
projeto escreveu:
morcego escreveu:
PRick escreveu:O problema é nosso, tanto faz a China ou não, foi a empresa brasileira que pagou pela peça e não está conseguindo receber o que comprou, se não pode fornecer, não venda! :lol: :lol:


[ ]´s


NÃO É ASSIM que funciona, vc sabe disso, quando vc compra existe um contrato e o nome disso É RESPEITO AS LEIS.


Imaginem vocês conversar com os norte-americanos sobre "transferência de tecnologia". Não pode, é o que diz a LEI.

[]'s

E estão errados? Me diz.


Estão certos sim, mas existem países com menos restrições e que se tornam mais interessantes para o Brasil.

[]'s

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:55 pm
por PRick
Sniper escreveu:
P44 escreveu:Eurofighter Launches Offer for Multi-Role Planes in Romania


(Source: Xinhua News Agency; issued Oct. 22, 2007)



The Eurofighter consortium is ready to deliver 24 Typhoon aircraft to the Romanian Air Force in the 2010-2014 period, the program director for Romania Giuseppe Paoletti said on Friday at a press conference organized within the EXPOMIL 2007 show in Bucharest.

Moreover, the consortium is willing to provide the first operational squadron of Typhoon warplanes in 2010.

The Eurofighter official underscored that Finnmecanica of Italy was interested in buying the local Craiova-based Aircraft Factory, which may offer technical support and maintenance for the Typhoon warplane.

Giuseppe Paoletti hinted that if the program in Romania unfolded well, the plane might be assembled in the country. He added the firm might bring also other subcontractors for the offset contract that is usually signed in such cases.

According to Paoletti, the purchase price is comparable to the one of the twin-engined warplanes, but the maintenance costs are much lower than those for other models.

"These are not cheap aircraft, but a Typhoon warplane can carry out missions that, in the case of other aircraft models, require several aircraft," explained the representative of the Eurofighter consortium.

The Eurofighter consortium presented at EXPOMIL its offer for replacing the MiG-21 LanceR fighter jets of the Romanian Air Force. According to the representatives of the consortium, Typhoon is the most important high-technology program in Europe and the main European collaboration program in defense, involving over 120,000 people.

-ends-


Já pensaram, a Romênia operando 24 Typhoons... :shock: :shock: :shock:

Enquanto por aqui, o Eurofighter sequer foi oferecido devido as pífeas restrições (principalmente financeiras) do FX -1...

Chora viola... :cry:


Independente das qualidadas do Typhoon, o preço dele é salgado demais em face a concorrência, se tem gente que quer pagar, azar o deles. :wink:

[ ]´s

Enviado: Seg Out 22, 2007 1:56 pm
por Sniper
Senhores, este assunto está sendo discutido em um tópico aberto na seção PAssados e Atuais. Peço que continuem o debate no tópico adequado. :wink:

Abraços!

Enviado: Seg Out 22, 2007 2:08 pm
por Tu160bomber
F 22 com problemas de corrosão.

F-22 Raptor's makers knew for 10 years of corrosion problem, which is costing millions to fix at Hill

By Matthew D. LaPlante
The Salt Lake Tribune

http://www.sltrib.com/ci_7236130

Posted: 2:26 PM- The manufacturers of the Air Force's newest fighter jet knew years ago that the composition of some mechanical access panels made the F-22 Raptor susceptible to corrosion. Military officials even changed the design to fix the problem.

But a decade later in a program already fraught with setbacks, the design flaw reappeared. Now, about two-thirds of the military's fleet of Raptors are suffering from corrosion, prompting the Air Force to speed up the timeline for bringing the aircraft through Hill Air Force Base for depot-level maintenance.

"So the world's most expensive, most advanced aircraft is in the shop for repairs for something simple that someone figured out a long time ago?" said Nick Schwellenbach, national security investigator for the Project On Government Oversight.

"I'd like to say I was outraged, and it is outrageous," Schwellenbach said, "but it's all too common."

The Project on Government Oversight has exposed numerous other problems with the Raptor, which costs more than $130 million per plane - and nearly three times that, when research, development and other costs are factored in.

Originally intended to be mission-ready by 1997, the Raptor has been plagued by cost overruns and delays. Billed as the most advanced fighter jet in the world, the aircraft has yet to fly a single combat mission.

It's unclear how much the corrosion issue will cost the Air Force to fix. Brig. Gen. C.D. Moore, who is leading production and sustainment efforts for the F-22 at Ohio's Wright-Patterson Air Force Base, said the "cleanup and mitigation" of already-identified corrosion problems could cost nearly a half-million dollars in labor costs alone. Corrosively resistant replacement panels - which won't be ready to install for another six months - will cost millions more to produce and the jets will have to be brought back to Hill or another maintenance center for installation - at a cost of millions more.

Moore downplayed the cost, however, noting it would be absorbed by the "overall sustainment plan" budget - which he said exists to handle unforeseen problems with the jet.

"We had already planned for 'over and above' work - you always do that," Moore said. "Every time you open up an airplane, you discover something."

But frustrating to Schwellenbach and other defense experts was the idea that this was not a problem that was simply discovered during routine maintenance - but one that had been identified and addressed in the mid 1990s.

At that time, the Raptor's development was already years behind schedule and critics in Congress, the federal Government Accountability Office and non-profit watchdog groups were beginning to complain that the stealthy Raptor - first conceived in the mid 1980s at a time when U.S. military aircraft were finding it increasingly difficult to avoid detection by Soviet radars - was an uber-expensive Cold War weapon in a post-Cold War world.

Even as the Soviet threat had diminished, however, the Air Force and the Lockheed Martin Aeronautics Company, the lead contractor for the F-22 program, continued to push to improve the plane's "low observable" qualities.

As originally conceived, the Raptor was designed to have few exposed joints and edges - a characteristic that lowered the aircraft's radar visibility. But techniques that made the plane more stealthy - for instance, filling the seams of the access panels with a soft, rubbery putty - were not always best from the standpoint of corrosion control.

Alerted to concerns that the metals, paint and other materials used in and around the panels would interact in a way that would cause severe corrosion - particularly if moisture was to seep into the seams - Col. Kenneth Merchant, now a brigadier general and vice commander at Hill's Ogden Air Logistics Center, oversaw a change in design. Merchant left his assignment in 1997 believing that the problem had been addressed by a change which included switching the metal used in the panels from aluminum to titanium. The change made the Raptor, the twin engines of which produce a chest-rumbling 35,000 pounds of thrust each, negligibly heavier. It also made the aircraft slightly more vulnerable to radar.

Moore said the decision to overrule Merchant's change came over the course of several years as engineers sought to find "the right balance" between durability, performance and low radar observability. "We thought we got it right," he said. "We understood there was a corrosion risk."

That irked Schwellenbach. "What's the point in it being more stealthy if it's in the shop?" he asked. "You can't even use it."

Phil Coyle, a senior advisor at the Center for Defense Information, observed that many of the efforts to make the F-22 more stealthy have resulted in unexpected and expensive delays.

"It's clear that maintaining stealth to the degree they were trying to do has been a problem and still is a problem," he said. Trading corrosion resistance for radar invisibility may have made sense when the U.S. military was trying to penetrate "the very tough radar defense of the Soviet Union," Coyle said. "But of course, the Soviet Union doesn't exist anymore."

For his part, Merchant said he believes everyone was acting in good faith when his change was countermanded.

"I don't believe there was anything untoward on anybody's part," Merchant said. "The people working on this are good Americans doing the best they can with the information and materials they have at the time."

He said the "good news story" was the fact that Hill was able to stand up its depot maintenance center a year ahead of schedule to address the issue.

But considering that total costs associated with bringing the Raptor into fighting shape are now hovering around $360 million per plane, longtime Raptor critic James Stevenson says he doesn't see any good story.

In all, Air Force maintainers are working on 17 access panels - as small as several inches and as large as two feet. Four of the panels on the topside of the aircraft have been found to be most susceptible to corrosion and will be replaced - at a cost of $50,000 per aircraft, not including labor.

Although the Air Force has called that work "minor structural modifications," Stevenson doesn't buy it. "Depot work is not minor, by definition," he said.

But Stevenson said he was not surprised to hear the issue being minimized. "They always refer to their problems as hiccups," he said. "It doesn't matter if it is catastrophic or minor."

Enviado: Seg Out 22, 2007 3:27 pm
por Carlos Mathias
Pô, ferrugem? Manda um zarcão por cima.