TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
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Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Só o JP pra me fazer rir numa hora dessas...
Mantenho agora é a esperança de acabar com isso tudo, não comprar é nada e entrarmos pro PAK-FA. Isso agora é o que me interessa, não quero mais saber de caça 4G, estamos atrasados nessa, essa é que é a verdade. Comprar um 4G agora é remar contra a maré. Já estou até achando que a solução de um "tampão" estilo M-2k-9 não é de todo ruim, ou até mesmo comprar um dos F-X2 de prateleira mesmo que é mais barato, sem ToT, sem nada (a END que espere, pombas, já tá tudo errado mesmo!), e daí sim partir rumo ao T-50 com os russos e indianos com tudo que temos direito (ToT e tal). Pronto, falei!!!
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Mantenho agora é a esperança de acabar com isso tudo, não comprar é nada e entrarmos pro PAK-FA. Isso agora é o que me interessa, não quero mais saber de caça 4G, estamos atrasados nessa, essa é que é a verdade. Comprar um 4G agora é remar contra a maré. Já estou até achando que a solução de um "tampão" estilo M-2k-9 não é de todo ruim, ou até mesmo comprar um dos F-X2 de prateleira mesmo que é mais barato, sem ToT, sem nada (a END que espere, pombas, já tá tudo errado mesmo!), e daí sim partir rumo ao T-50 com os russos e indianos com tudo que temos direito (ToT e tal). Pronto, falei!!!
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Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Delta22, voce esta correto mas quero ver o GF ser homem e executar esta ação.
Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Pra mim, nem essa ação, nem nenhuma. O F-X2, na minha opinião, além de não fazer mais sentido (a demora é/foi tanta...), não vai chegar a lugar algum.alex escreveu:Delta22, voce esta correto mas quero ver o GF ser homem e executar esta ação.
Que o escolhido existe e qual é eu sei, até o cachorro da minha vizinha sabe, mas a pergunta é: por que raios demora tanto para "decidir oficialmente"? Pra mim a resposta é que estão esperando mais alguma coisa, e não é dos franceses não, porque esses já fizeram tudo o que podiam e prometeram que fariam, logo...
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Editado pela última vez por DELTA22 em Dom Abr 25, 2010 7:58 pm, em um total de 1 vez.
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Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Estão esperando a eleição e o novo governo assumir.
Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
No meu ponto de vista, não é isso. Mas nem ouso especular aqui; já estou no limite com esse assunto!Bourne escreveu:Estão esperando a eleição e o novo governo assumir.
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Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Oi DeltaDELTA22 escreveu:Só o JP pra me fazer rir numa hora dessas...
Mantenho agora é a esperança de acabar com isso tudo, não comprar é nada e entrarmos pro PAK-FA. Isso agora é o que me interessa, não quero mais saber de caça 4G, estamos atrasados nessa, essa é que é a verdade. Comprar um 4G agora é remar contra a maré. Já estou até achando que a solução de um "tampão" estilo M-2k-9 não é de todo ruim, ou até mesmo comprar um dos F-X2 de prateleira mesmo que é mais barato, sem ToT, sem nada (a END que espere, pombas, já tá tudo errado mesmo!), e daí sim partir rumo ao T-50 com os russos e indianos com tudo que temos direito (ToT e tal). Pronto, falei!!!
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Concordo plenamente com sua mensagem e principalmente com sua assinatura.
Abs.
Zepa.
Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Olá Zepa,Zepa escreveu:Oi Delta
Concordo plenamente com sua mensagem e principalmente com sua assinatura.
Abs.
Zepa.
qual assinatura? A contra add ao TNP+ ou o perigo da Rede Globo para o cérebro?
Edit: Veja que ambas são prejudiciais ao Brasil!
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Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
DATE:22/04/10
SOURCE:Flight International
Navy Green Hornet goes supersonic with biofuel
By John Croft
The US Navy marked "Earth Day" today with a M1.2 supersonic demonstration of a "Green" F/A-18 Super Hornet using a 50/50 mixture of JP-8 jet fuel and biofuel developed in part by Honeywell subsidiary UOP.
The flight, out of the Navy's Patuxent River location, was the first of 15 flight demonstrations and 23 flight hours through mid-June that will be used to certify the 50/50 mix. The 45-minute flight was also the first flight of a supersonic jet with afterburners using a biofuel blend, says the Navy.
Preliminary results from test show that there was no difference in engine performance metrics attributable to the fuel mix, officials say.
Once the entire flight envelope is cleared for the F/A-18's GE F414 engine, the Navy plans to expand its certification efforts to other Navy and Marine Corps aircraft and Navy tactical systems.
The UOP process converts the raw camelina oil, which in this case was produced by Seattle-based Sustainable Oils from the inedible camelina plant, into a renewable fuel through a hydro-treatment at a facility in Texas. The renewable fuel portion, which does not have the aromatics associated with petroleum derived fuels, must be mixed with JP-8 to prevent damage to certain seals and other engine components, says a UOP spokewoman.
UOP is under contract to US Defense Energy Support Center to produce for the Air Force and Navy 600,000 gallons of hydro-treated jet fuel delivered by seven vendors using a variety of feedstock, including camelina, animal fats and algae.
The Air Force in March successfully performed the first flight of an A-10 Thunderbolt II using the camelina mixture.
UOP's "Green Jet Fuel" process technology was originally developed in 2007 under a
contract from the US Defence Advanced Research Projects Agency (DARPA) to produce renewable jet fuel for the US military.
SOURCE:Flight International
Navy Green Hornet goes supersonic with biofuel
By John Croft
The US Navy marked "Earth Day" today with a M1.2 supersonic demonstration of a "Green" F/A-18 Super Hornet using a 50/50 mixture of JP-8 jet fuel and biofuel developed in part by Honeywell subsidiary UOP.
The flight, out of the Navy's Patuxent River location, was the first of 15 flight demonstrations and 23 flight hours through mid-June that will be used to certify the 50/50 mix. The 45-minute flight was also the first flight of a supersonic jet with afterburners using a biofuel blend, says the Navy.
Preliminary results from test show that there was no difference in engine performance metrics attributable to the fuel mix, officials say.
Once the entire flight envelope is cleared for the F/A-18's GE F414 engine, the Navy plans to expand its certification efforts to other Navy and Marine Corps aircraft and Navy tactical systems.
The UOP process converts the raw camelina oil, which in this case was produced by Seattle-based Sustainable Oils from the inedible camelina plant, into a renewable fuel through a hydro-treatment at a facility in Texas. The renewable fuel portion, which does not have the aromatics associated with petroleum derived fuels, must be mixed with JP-8 to prevent damage to certain seals and other engine components, says a UOP spokewoman.
UOP is under contract to US Defense Energy Support Center to produce for the Air Force and Navy 600,000 gallons of hydro-treated jet fuel delivered by seven vendors using a variety of feedstock, including camelina, animal fats and algae.
The Air Force in March successfully performed the first flight of an A-10 Thunderbolt II using the camelina mixture.
UOP's "Green Jet Fuel" process technology was originally developed in 2007 under a
contract from the US Defence Advanced Research Projects Agency (DARPA) to produce renewable jet fuel for the US military.
Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
Carlo M. Cipolla
Carlo M. Cipolla
Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Grande Delta, tô igual aquele palhaço que vai ao médico com uma faca cravada no peito e reclama ao doutor que só doi quando ele ri.
Na altura do campeonato só rindo mesmo, ainda que doa.
Eu ainda posto no FX-2.
No entanto, concordo inteiramente com vc quanto ao atraso (cujo total não pode ser calculado face aos imprevistos). Mas, sinceramente, tenho receios amazônicos que o próximo governo, dentro de uma inflação se aproximando, contas externas desalinhando etc, vá encarar o projeto.
Sei lá, tdo é possível, tudo vale a pena se às almas de Dilma ou do Serra não forem pequenas (perdôe-me Fernando Pessoa)
Na altura do campeonato só rindo mesmo, ainda que doa.
Eu ainda posto no FX-2.
No entanto, concordo inteiramente com vc quanto ao atraso (cujo total não pode ser calculado face aos imprevistos). Mas, sinceramente, tenho receios amazônicos que o próximo governo, dentro de uma inflação se aproximando, contas externas desalinhando etc, vá encarar o projeto.
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Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Aparece mais seguido , Juarez . Teus comentários fazem falta por aqui . Contribuem em muito com informações importantes de dentro da FAB e para afastar a mesmice chapa branca e a síndrome de manada do DB . Além de estabelecerem bons e racionais contrapontos com os folclóricos do fórum . Saudações .juarez castro escreveu:soultrain escreveu:
É que alguns ainda pensam que são os militares que mandam, o mais curioso é que não acho serem os militares a pensarem assim...
Caro soutrain:
Nem os militatres e muito menos os ex militares tem o pensamento voltado a arrogãncia e a monopolização da verdade, apenas os primeiros cumprem com sua missão constitucional e vem procurando delinear dentro de suas atribuições aquilo que na eventualidade de um conflito seja o melhor para o país, as vezes, politicos tem uma visão bastante distorcida disto e se utilizam disto para outros fins, mas graças a Deus como AINDA vivemos uma democracia, nós ex militares e os da ativa continuamos podendo opinar sobre aquilo que nos agustia e detemos conhecimento.
Infelizmente pelo teor de alguns comentários, o DB, ao contrario do que um colega falou, continua, por intervenção de alguns elementos , cerceando o direito de algum forista que manifesta ser contrário as determinações e pensamentos do GF, é imediatamente "tarjado" e logo se inicia uma campanha de desclassificação com utilização de meias palavras e "mesagens a Garcia", pois muito bem, após 2 anos de silêncio experimentei voltar aqui, mas vi que alguns elementos que orbitam neste forum estão preparados para uma opinião eu seja contrária aquela que lhes vem sido vendida como "a verdade suprema", então que assim seja, adormeço e agradeço aos moderadores do forum pela oportunidade e pela paciência comigo.
Grande abraço
Brotei no Ventre da Pampa,que é Pátria na minha Terra/Sou resumo de uma Guerra,que ainda tem importância/Sou Raiz,sou Sangue,sou Verso/Sou maior que a História Grega/Eu sou Gaúcho e me chega,p'ra ser Feliz no Universo.
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Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
The Next Biofuel Frontier: Jet Engines
http://www.popularmechanics.com/science/space/4299105
In the race to power planes with plants, airlines have begun test-flying a gamut of options, including the oil from algae, jatropha and camelina. From a technical perspective, it may not matter which biofuel wins, so long as there are ample contenders.
BY DAVIN COBURN
In a test last Wednesday in Houston, Continental became the first U.S. airline to test synthetic paraffinic kerosenes--otherwise known as jet biofuels. Engineers filled one of the Boeing 737-800's twin engines (which required no modifications) with a 50/50 blend of oils from jatropha and algae and regular Jet A1 fuel. During the 90-minute flight, pilots turned the engine off and on and abruptly accelerated and slowed down the aircraft. The biofuel performed flawlessly--and even appeared to get better fuel economy than the engine running off traditional Jet A1.
"We are thrilled with the flight on Wednesday," says Jennifer Holmgren, general manager of renewable energy and chemicals at UOP, a division of Honeywell, which produced the fuel. "We'll have the detailed data in the next few weeks, but the initial feedback is very promising"
As valuable as the test could prove for Continental, it's also a major step forward for pond scum. UOP also manufactured the biofuel that Air New Zealand tested in December, a 50/50 mix of conventional fuel and oil from the seeds of jatropha--a drought-resistant plant that grows well in arid regions. Only 2.5 percent of Continental's fuel blend came from algae, scraped off a pond in Hawaii by supplement company Cyanotech and processed for oil. But because algae can yield 10 times more bioenergy molecules per area than any terrestrial plant--and it doesn't compete with cropland--the Scripps Institution of Oceanography recently dubbed it alternative energy's "green bullet."
"Algae has tremendous potential for the production of billions of gallons of jet fuel," Holmgren says. "Proving its use as a source for jet fuel now is essential to keeping up the momentum and developing the technology to harvest and process the quantities that will be needed."
The International Air Transport Association wants its 230 member carriers to be using 10 percent alternative fuels by 2017; the European Union will cap airline carbon-dioxide emissions in 2012. These looming deadlines have helped prompt increased testing, even as the price of gasoline retreats from its high of $4.36 per gallon last summer. With the latest milestone, Boeing estimates a regularly scheduled passenger flight could be powered by a biofuel blend in three years.
Airline tests thus far have been limited to 50/50 blends. Partly, that's because the widely used Fischer-Tropsch production process for bio-jet fuels eliminates aromatics. The hydrocarbon rings help swell some types of elastomers in aircraft fuel systems, ensuring no fuel leaks. Eliminating conventional fuel entirely, and thus petroleum-based aromatics, is a bone of contention in the industry--so for purposes of expediency, a 50/50 blend has a higher chance of being certified by ASTM International, which approves all the jet fuel used in the United States. Partly, however, the choice to blend is a financial one, because bio-jet fuels have proven to work fine without blending in any conventional fuel at all. As part of a DARPA contract in 2006, UOP created a 100 percent alternative Jet Propellant 8 (JP-8) for the military, which included aromatics UOP added by refining pyrolysis oil derived from solid biomass. It was just incredibly expensive.
The aviation industry currently burns through nearly a quarter-billion gallons of jet fuel daily, so one key to cost effectiveness will be diversification. Experts expect algae could become a viable source in the next eight to 10 years--and in the meantime, other feedstocks will get their turn in sun. Japan Airlines, which plans to conduct the next biofuel test flight at the end of this month, will run an airliner with a blend of camelina oil and conventional fuel. Oil from jatropha and camelina plants could be viable in commercial quantities in the next three to five years. "When broken down to oil, different biofuel feedstocks have the same chemical compounds and are virtually indistinguishable from each other," Holmgren says. So they can be mixed and matched in any ratio necessitated by supply.
"There is still work to be done," Holmgren says, "but this demonstration flight helps to illustrate that it is worth the effort."
http://www.popularmechanics.com/science/space/4299105
In the race to power planes with plants, airlines have begun test-flying a gamut of options, including the oil from algae, jatropha and camelina. From a technical perspective, it may not matter which biofuel wins, so long as there are ample contenders.
BY DAVIN COBURN
In a test last Wednesday in Houston, Continental became the first U.S. airline to test synthetic paraffinic kerosenes--otherwise known as jet biofuels. Engineers filled one of the Boeing 737-800's twin engines (which required no modifications) with a 50/50 blend of oils from jatropha and algae and regular Jet A1 fuel. During the 90-minute flight, pilots turned the engine off and on and abruptly accelerated and slowed down the aircraft. The biofuel performed flawlessly--and even appeared to get better fuel economy than the engine running off traditional Jet A1.
"We are thrilled with the flight on Wednesday," says Jennifer Holmgren, general manager of renewable energy and chemicals at UOP, a division of Honeywell, which produced the fuel. "We'll have the detailed data in the next few weeks, but the initial feedback is very promising"
As valuable as the test could prove for Continental, it's also a major step forward for pond scum. UOP also manufactured the biofuel that Air New Zealand tested in December, a 50/50 mix of conventional fuel and oil from the seeds of jatropha--a drought-resistant plant that grows well in arid regions. Only 2.5 percent of Continental's fuel blend came from algae, scraped off a pond in Hawaii by supplement company Cyanotech and processed for oil. But because algae can yield 10 times more bioenergy molecules per area than any terrestrial plant--and it doesn't compete with cropland--the Scripps Institution of Oceanography recently dubbed it alternative energy's "green bullet."
"Algae has tremendous potential for the production of billions of gallons of jet fuel," Holmgren says. "Proving its use as a source for jet fuel now is essential to keeping up the momentum and developing the technology to harvest and process the quantities that will be needed."
The International Air Transport Association wants its 230 member carriers to be using 10 percent alternative fuels by 2017; the European Union will cap airline carbon-dioxide emissions in 2012. These looming deadlines have helped prompt increased testing, even as the price of gasoline retreats from its high of $4.36 per gallon last summer. With the latest milestone, Boeing estimates a regularly scheduled passenger flight could be powered by a biofuel blend in three years.
Airline tests thus far have been limited to 50/50 blends. Partly, that's because the widely used Fischer-Tropsch production process for bio-jet fuels eliminates aromatics. The hydrocarbon rings help swell some types of elastomers in aircraft fuel systems, ensuring no fuel leaks. Eliminating conventional fuel entirely, and thus petroleum-based aromatics, is a bone of contention in the industry--so for purposes of expediency, a 50/50 blend has a higher chance of being certified by ASTM International, which approves all the jet fuel used in the United States. Partly, however, the choice to blend is a financial one, because bio-jet fuels have proven to work fine without blending in any conventional fuel at all. As part of a DARPA contract in 2006, UOP created a 100 percent alternative Jet Propellant 8 (JP-8) for the military, which included aromatics UOP added by refining pyrolysis oil derived from solid biomass. It was just incredibly expensive.
The aviation industry currently burns through nearly a quarter-billion gallons of jet fuel daily, so one key to cost effectiveness will be diversification. Experts expect algae could become a viable source in the next eight to 10 years--and in the meantime, other feedstocks will get their turn in sun. Japan Airlines, which plans to conduct the next biofuel test flight at the end of this month, will run an airliner with a blend of camelina oil and conventional fuel. Oil from jatropha and camelina plants could be viable in commercial quantities in the next three to five years. "When broken down to oil, different biofuel feedstocks have the same chemical compounds and are virtually indistinguishable from each other," Holmgren says. So they can be mixed and matched in any ratio necessitated by supply.
"There is still work to be done," Holmgren says, "but this demonstration flight helps to illustrate that it is worth the effort."
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Carlo M. Cipolla
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Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Estimado Gurú,jp escreveu:Grande Delta, tô igual aquele palhaço que vai ao médico com uma faca cravada no peito e reclama ao doutor que só doi quando ele ri.
Na altura do campeonato só rindo mesmo, ainda que doa.
Eu ainda posto no FX-2.
No entanto, concordo inteiramente com vc quanto ao atraso (cujo total não pode ser calculado face aos imprevistos). Mas, sinceramente, tenho receios amazônicos que o próximo governo, dentro de uma inflação se aproximando, contas externas desalinhando etc, vá encarar o projeto.
Sei lá, tdo é possível, tudo vale a pena se às almas de Dilma ou do Serra não forem pequenas (perdôe-me Fernando Pessoa)
O que disseste pode não ser o principal no momento, acho que tem outros fatores "embolando o meio de campo", porém tudo se soma no resultado final (se ocorrer ou não), infelizmente.
Acho que tiraremos boas lições disso tudo e, como bons brasileiros, ainda daremos risadas!
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Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Em que fase nos encontramos? Desilusão?PROJETO FX-2
ALGUNS COMENTÁRIOS A RESPEITO
(Forum no23, set 2008)
(...)
Finalmente, até porque já me estendi em demasia, vale a pena citar as diversas fases de um projeto, conforme retratado numa pequena ilustração obtida por ocasião de experiência vivida no exterior, em atividade de desenvolvimento de uma nova aeronave.
Fases de um Projeto
- Entusiasmo
- Desilusão
- Pânico
- Procura dos Culpados
- Punição dos Inocentes
- Recompensa aos Não-Participantes
(...)
Brig. do Ar R1 Teomar Fonseca Quírico
Piloto de Caça - Turma de 1970
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Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
DELTA22 escreveu:Olá Zepa,Zepa escreveu:Oi Delta
Concordo plenamente com sua mensagem e principalmente com sua assinatura.
Abs.
Zepa.
qual assinatura? A contra add ao TNP+ ou o perigo da Rede Globo para o cérebro?
Edit: Veja que ambas são prejudiciais ao Brasil!
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Pior que só pensei na Globo, mas outra também é boa
Re: [Edit] F-X-2 agora é OFICIAL, confira a partir da Pg 310!
Pra mim, já está um grau acima! "Pânico".Santiago escreveu:Em que fase nos encontramos? Desilusão?
[]'s.
====X====
Zepa escreveu:Pior que só pensei na Globo, mas outra também é boa
[]'s.
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