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Enviado: Sex Jul 14, 2006 7:58 pm
por Carlos Lima
Olá Srs...

Cada vez mais eu acho que o mundo todo acompanha as nossas discussões :wink:

F-35 Versus European Competition
July 14, 2006: The F-35 (recently named the Lightning II) is due to enter service soon. While the F-22 is widely seen as the ultimate air-to-air machine, the F-35 is described as a multi-role aircraft. How does the F-35 compare in the air-to-air mission against likely competitors like the French Rafale, the Swedish Gripen, and the multi-national Eurofighter? The Rafale, Gripen, and Eurofighter are all in service or expected to enter service in 2006. All of them boast some of the best electronics suites ever to appear in combat aircraft. All have top speeds approaching 2,000 kilometers an hour. All three aircraft carry excellent beyond-visual-range missiles (like the Mica, AMRAAM, and Meteor). All are highly maneuverable. But will they be better than the F-35 in a fight? The answer, surprisingly, is probably not. The F-35 has one big advantage over these three fighters from Europe. Its radar signature is very small – as is the case with the F-117 and F-22. Given that its speed is comparable to the European jets, and its AESA radar is at least as good as the European systems, this "invisibility" is a decisive advantage. The best weapons in the world are useless if they cannot see their targets. The F-35 will be able to see the Rafale, Gripen, and Eurofighter long before it can be seen itself. The first rule of air combat may be "speed is life", but the second rule is "lose the sight, lose the fight". In the 21st century, sight includes radar. It is very likely that the only warning the F-35 may give of its presence will be when its radar has locked on to one of the European fighters. By that point, the F-35 is already close to launching its AMRAAMs. This is probably the major reason for the United States Air Force's future dominance of the air. Even its second-best fighter will probably be able to best the front-line designs of other western nations in a "paper" fight based on specifications and capabilities. When the level of training American pilots get is added to the mix, the F-35's advantage becomes staggering. One other factor to consider is that the United States Air Force plans to have 1,763 F-35s on inventory (the Marine Corps and Navy variants would add another 780 F-35s to the mix). If the Rafale is built to a planned force level of 292, and the Saudi order for the Eurofighter goes through, the combined Gripen, Rafale, and Eurofighter production runs will total 1,262, meaning there will be two F-35s for every one of the advanced European fighters. – Harold C. Hutchison (haroldc.hutchison@gmail.com)


Esse cara coloca o Stealth em perspectiva :)


[]s
CB_Lima

Enviado: Sex Jul 14, 2006 8:20 pm
por Carlos Mathias
Ele só esqueceu de dizer que para locar seu alvo no radar, o F-35 tem que ligá-lo, e aí ele aparece no RWR até prá um F-5BR. É uma vantagem sim, mas eu acho que, por ser americano, o cara tá dando uma esticada no negócio(com razão). Outro detalhe é que a tecnologia eletrônica evolui nos dias de hoje muito, mas muito rápido mesmo. Então, não causará surpresa a hora em que aparecer um radar que capte estes caças furtivos e daí, voltamos para a porradaria franca.

Enviado: Sex Jul 14, 2006 8:50 pm
por The Baaz
Carlos Mathias escreveu:Ele só esqueceu de dizer que para locar seu alvo no radar, o F-35 tem que ligá-lo, e aí ele aparece no RWR até prá um F-5BR. É uma vantagem sim, mas eu acho que, por ser americano, o cara tá dando uma esticada no negócio(com razão). Outro detalhe é que a tecnologia eletrônica evolui nos dias de hoje muito, mas muito rápido mesmo. Então, não causará surpresa a hora em que aparecer um radar que capte estes caças furtivos e daí, voltamos para a porradaria franca.


E-3 + Datalink = Radar do F-35 desligado

Enviado: Sex Jul 14, 2006 11:10 pm
por Degan
Ele só esqueceu de dizer que para locar seu alvo no radar, o F-35 tem que ligá-lo, e aí ele aparece no RWR até prá um F-5BR. É uma vantagem sim, mas eu acho que, por ser americano, o cara tá dando uma esticada no negócio(com razão). Outro detalhe é que a tecnologia eletrônica evolui nos dias de hoje muito, mas muito rápido mesmo. Então, não causará surpresa a hora em que aparecer um radar que capte estes caças furtivos e daí, voltamos para a porradaria franca.


También tu olvidas que el radar del F-35, además de ser un AESA es de capacidad y tecnología LPI....precisamente para hacerle la vida difícil a los RWR....

Saludos cordiales,

Enviado: Sáb Jul 15, 2006 7:04 am
por Sintra
cb_lima escreveu:Olá Srs...

Cada vez mais eu acho que o mundo todo acompanha as nossas discussões :wink:

F-35 Versus European Competition
July 14, 2006: The F-35 (recently named the Lightning II) is due to enter service soon. While the F-22 is widely seen as the ultimate air-to-air machine, the F-35 is described as a multi-role aircraft. How does the F-35 compare in the air-to-air mission against likely competitors like the French Rafale, the Swedish Gripen, and the multi-national Eurofighter? The Rafale, Gripen, and Eurofighter are all in service or expected to enter service in 2006. All of them boast some of the best electronics suites ever to appear in combat aircraft. All have top speeds approaching 2,000 kilometers an hour. All three aircraft carry excellent beyond-visual-range missiles (like the Mica, AMRAAM, and Meteor). All are highly maneuverable. But will they be better than the F-35 in a fight? The answer, surprisingly, is probably not. The F-35 has one big advantage over these three fighters from Europe. Its radar signature is very small – as is the case with the F-117 and F-22. Given that its speed is comparable to the European jets, and its AESA radar is at least as good as the European systems, this "invisibility" is a decisive advantage. The best weapons in the world are useless if they cannot see their targets. The F-35 will be able to see the Rafale, Gripen, and Eurofighter long before it can be seen itself. The first rule of air combat may be "speed is life", but the second rule is "lose the sight, lose the fight". In the 21st century, sight includes radar. It is very likely that the only warning the F-35 may give of its presence will be when its radar has locked on to one of the European fighters. By that point, the F-35 is already close to launching its AMRAAMs. This is probably the major reason for the United States Air Force's future dominance of the air. Even its second-best fighter will probably be able to best the front-line designs of other western nations in a "paper" fight based on specifications and capabilities. When the level of training American pilots get is added to the mix, the F-35's advantage becomes staggering. One other factor to consider is that the United States Air Force plans to have 1,763 F-35s on inventory (the Marine Corps and Navy variants would add another 780 F-35s to the mix). If the Rafale is built to a planned force level of 292, and the Saudi order for the Eurofighter goes through, the combined Gripen, Rafale, and Eurofighter production runs will total 1,262, meaning there will be two F-35s for every one of the advanced European fighters. – Harold C. Hutchison (haroldc.hutchison@gmail.com)


Esse cara coloca o Stealth em perspectiva :)


[]s
CB_Lima


Esta matou-me :lol: :lol:
"When the level of training American pilots get is added to the mix, the F-35's advantage becomes staggering. "
Como se alguma vez nas ultimas 6 décadas os pilotos Americanos tivessem demonstrado uma qualquer superioridade sobre os seus colegas europeus, sim os tipos da RAF e da Luftwaffe são muito mal treinados

O senhor Harold Hutchison escreve de vez em quando umas coisas engraçadas, já o apanhei um par de vezes...
Antes de mais estamos a falar de um homem que se define a si próprio como Conservador e patriota, não é o tipo mais imparcial que nós podemos ir buscar :wink: Se alguém quiser uma duzia de artigos a bater forte e feio no F35 vá ao Google e escreva "Jon Lake" (inglês, jornalista à 22 anos na imprensa especializada, Janes, afm, etc)...
A minha opinião?- Vou esperar até 2017, quando os Ingleses e os Italianos tiverem a possibilidade de atirar o F35 contra o tiffie block25 e nessa altura lá me decido :wink:

Enviado: Sáb Jul 15, 2006 6:44 pm
por Carlos Mathias
Ih, mas o povo aqui baba com essas coisas.

AWACS ligado= RWR detectando=alvo. LPI? Pode ser mais difícil, e depende prá quem.

Enviado: Dom Jul 16, 2006 7:26 pm
por The Baaz
Carlos Mathias escreveu:Ih, mas o povo aqui baba com essas coisas.

AWACS ligado= RWR detectando=alvo. LPI? Pode ser mais difícil, e depende prá quem.


Alcance do Radar do AWACS = 400km
Alcance do Míssil = de 50 a 80km
AWACS + F-35 + Datalink = Até logo pros oponentes

Enviado: Dom Jul 16, 2006 9:35 pm
por Einsamkeit
Depende o oponente, se o oponente tiver baterias de missil de longo alcançe, primeiro adeus awacs, acho muito dificil que alguem consiga interceptar um missil a Mach7 do S-400, segundo tem o fator guerra eletronica, sem o Awacs, os F-35 teriam que ligar seus radares, o que diminuiria bastante a efetividade dessas medidas

Enviado: Dom Jul 16, 2006 9:41 pm
por Carlos Mathias
Mas o povo só pensa em guerra entre Burundi e EUA. Ninguém tem uma tática prá quebrar esta equação colocada :roll: . Pô, se você vai combater uma FAer extremamente dependente de uma dado sistema, você faz o quê? Bate de frente? Claro que não. Daí os KS-172. Lembrando que um AWACS não é um caça, então um míssil, mesmo em final de trajetória pode acertar com certa facilidade um alvo tão grande e "duro".

Enviado: Dom Jul 16, 2006 10:03 pm
por Bolovo
KS-172

como se isso existisse :lol: :lol:

Enviado: Dom Jul 16, 2006 10:08 pm
por chm0d
Bolovo escreveu:KS-172

como se isso existisse :lol: :lol:


Pode nao ser operacional, mais existe :)

Abs.

Enviado: Dom Jul 16, 2006 10:11 pm
por Einsamkeit
R-37

purpose: super long range
design bureau: Vimpel
development: early 1987
1st Air tests: in 1985
length: 4.2 m
diameter: 0.38
wingspan: 0.7
missile wt: 600 kg
warhead wt: 60 kg
envelope: 3 to 30000 m
Range: about 300 km
Speed: Mach 6
Guidance: Inertial + radio+ active/passive radarhoming
Carried by: Mig-31M; SU-35/37/S-37

Imagem

Enviado: Dom Jul 16, 2006 10:19 pm
por Bolovo
chm0d escreveu:
Bolovo escreveu:KS-172

como se isso existisse :lol: :lol:


Pode nao ser operacional, mais existe :)

Abs.

MAS eu duvido. :mrgreen:

Enviado: Dom Jul 16, 2006 10:41 pm
por Alitson
Bolovo escreveu:
chm0d escreveu:
Bolovo escreveu:KS-172

como se isso existisse :lol: :lol:


Pode nao ser operacional, mais existe :)

Abs.

MAS eu duvido. :mrgreen:


Como tudo que é russo!!!!!!!!!hehehehehehe

Enviado: Dom Jul 16, 2006 10:46 pm
por Einsamkeit
Como Missil anti-awacs ja existe o R-37, e nao tem como alguem falar que nao existe :shock: