Sobre o KC-390
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Re: Sobre o KC-390
Acabei de ver fotografias de uma das fábricas que a Embraer está a construir cá em Portugal...aquilo é muito maior do que eu pensava!
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Re: Sobre o KC-390
REAPARELHAMENTO - Projeto do avião KC-390 realiza ensaios em túnel de vento na Holanda (Veja Vídeo)
Uma equipe da Comissão Coordenadora do Programa Aeronave de Combate (COPAC) acompanhou (05/07) a realização de ensaio no túnel de vento subsônico com a aeronave KC-390, em Marknesse, Holanda. A campanha de ensaios tem como objetivo identificar as características aerodinâmicas da aeronave em condições críticas de voo subsônico, utilizando técnicas de medição de última geração, baseadas em varredura laser de alta definição.
O KC-390 é o primeiro projeto aeronáutico brasileiro a ser ensaiado no túnel de vento DNW, um dos maiores e mais modernos do mundo. Engenheiros e técnicos da Embraer trabalham conjuntamente com a equipe residente do túnel, em ambiente colaborativo e inovador, gerando resultados essenciais para a continuidade do projeto.
O modelo da aeronave KC-390, especialmente projetado para as campanhas de ensaio na Holanda, é o maior e mais sofisticado já construído pela Embraer, com cerca de cinco metros de comprimento, cinco de envergadura e amplamente instrumentado. Possui superfícies aerodinâmicas móveis e permite a abertura da porta/rampa de carga, bem como a extensão das mangueiras para reabastecimento em voo. Com estas funcionalidades, é possível realizar uma investigação detalhada da esteira aerodinâmica e da turbulência gerada pela aeronave em condições críticas de voo. Os resultados permitirão confirmar a adequação das soluções de projeto, garantindo a realização segura de missões de reabastecimento em voo de aeronaves de caça e helicópteros, salto de paraquedistas e lançamento de cargas em voo. Serão realizadas, ainda, medições do nível de ruído gerado pelo KC-390 em regimes de pouso e decolagem, importante item para a certificação civil da aeronave.
fonte :http://www.fab.mil.br/portal/capa/index ... stra=11859
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Re: Sobre o KC-390
http://www.flightglobal.com/news/articl ... me-373929/L-3 boosts role in Embraer tanker programme
By: NIALL O’KEEFFE
L-3 Communications' aviation products division (A9-14, OE14) has won additional Embraer contracts to supply systems for the KC-390 tanker-transport aircraft.
It will supply the Brazilian airframer's defence and security division with its GH-3900 electronic standby instrument system, FA5001 cockpit voice and data recorder and Micro Quick Access Recorder, as well as its traffic management computer already selected for the KC-390.
Last month, Boeing agreed to collaborate with Embraer on marketing and developing technologies for the tanker-transport, which is to be delivered to launch operator the Brazilian air force in 2016 and has also attracted commitments from elsewhere in Latin America, plus the Czech Republic and Portugal. A competitor to Lockheed Martin's C-130J, the KC-390 is to make its maiden flight in 2014.
Boeing, meanwhile, has pitched for a 36-aircraft order from Brazil, offering its F/A-18E/F Super Hornet in competition with the Dassault Rafale and Saab Gripen.
GH-3900:
FA5001:
http://www.l-3ar.com/PDF_Files/MKT067_FA5001.pdf
Micro Quick Access Recorder:
http://www.l-3ar.com/PDF_Files/MKT063_mQAR.pdf
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Re: Sobre o KC-390
http://www.prweb.com/releases/2012/7/prweb9669819.htmASCO Signs Life of Program Contract with LMI to Design and Manufacture Slat Tracks for the KC-390
July 09, 2012
Asco has signed a contract with LMI Aerospace Inc. (U.S.A.), to design and manufacture the slat track mechanisms for the new Embraer KC-390 military aircraft. This build to spec contract consists of 11 slat track mechanisms per wing and has been signed for the life of the program.
Asco, a proven specialist of high lift devices and complex precision mechanical subassemblies for the aerospace industry, has signed a contract today with LMI Aerospace Inc. (U.S.A.), a leading provider of design engineering services, structural components, assemblies and kits for the aerospace and defense industries, to design and manufacture the slat track mechanisms for the new Embraer KC-390 military aircraft. This build to spec contract consists of a set of slat track mechanisms per wing and has been signed for the life of the program.
Asco and LMI teams have already started to cooperate together in the conception of the project through their respective design offices in Mukilteo, Washington, U.S.A., as well as through the respective headquarters of the companies.
All slat tracks will be machined, treated, assembled and delivered by ASCO to LMI’s assembly facility in St. Charles, Missouri, U.S.A.
”We are very pleased to further extend our business relation with Embraer participating in this exciting new aircraft program successfully combining our core competence and experience with a new global partner and customer. Teaming-up with LMI Aerospace Inc. holds substantial mutual future potential” said Ivan Remels, CCO Asco Group.
First flight test articles of the KC-390 are planned for delivery to LMI in the spring of 2013, and to date, a total of sixty (60) aircraft purchase intentions have been formalized by Brazil, Argentina, Chile, Colombia, the Czech Republic and Portugal.
The award of the contract constitutes recognition by LMI Aerospace Inc. of Asco’s leading capabilities in the design and production of high lift devices for the aerospace industry.
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Re: Sobre o KC-390
http://www.eaton.com/Eaton/OurCompany/N ... PCT_376167Eaton’s Broad Product Portfolio Enhances Safety, Reliability and Power Management for Embraer’s KC-390 Military Transport Aircraft
Date: July 10, 2012
FARNBOROUGH … Diversified industrial manufacturer Eaton Corporation has been selected by Embraer to supply airframe fuel system components, hydraulic components and the on-board inert gas generation systemfor the KC-390 military transport aircraft in separate contract awards. The content reflects Eaton’s comprehensive product portfolio and innovative technologies driving major platform advancements, in addition to certification support that will help the KC-390 meet all safety regulations. Terms of the contracts have not been disclosed.
“These contract awards with Embraer demonstrate Eaton’s ability to provide highly reliable components and proven technologies, as well as program development support for the KC-390,” said Bradley J. Morton, president of Eaton’s Aerospace Group. “Eaton’s many contributions to the KC-390 demonstrate our global strength in delivering solutions that improve safety, reliability, fuel efficiency and lifecycle cost management for military and commercial customers.”
Eaton will design, develop and supply airframe fuel system components for the KC-390, which is currently in development, and provide production units and aftermarket support throughout the life of the program. Eaton also will perform full system qualification and certification for the integrated fuel-inerting system.
The on-board inert gas generation system enhances aircraft safety by injecting inert gas into fuel tanks to significantly reduce the potential for ignition sources. Eaton’s experience in certifying multi-tank inerting gas distribution systems will improve safety for the KC-390 while reducing overall aircraft weight and increasing reliability.
Eaton also will supply engine-driven pumps, AC motorpumps and power transfer units to power the airplane’s hydraulic systems. Hydraulic systems power the airplane’s aileron, elevator, rudder, spoilers, flap and slat, landing gear, nose-wheel steering, brakes, thrust reverse, cargo door and auxiliary systems.
In the aerospace industry, Eaton is a leading supplier of hydraulic, electro-hydraulic pump and generator products and integrated systems; engine and airframe fuel pumps; electric motors; aircraft door actuation, flight and flow controls; fluid, fuel and air delivery products and systems; nose wheel steering systems; integrated control systems; cockpit controls and displays; power and load management systems; pressure sensors, seals, and fluid health monitoring products and systems. Eaton serves commercial and military aviation, aerospace, military weapons, marine and off-road markets worldwide.
Eaton Corporation is a diversified power management company with more than 100 years of experience providing energy-efficient solutions that help our customers effectively manage electrical, hydraulic and mechanical power. With 2011 sales of $16.0 billion, Eaton is a global technology leader in electrical components, systems and services for power quality, distribution and control; hydraulics components, systems and services for industrial and mobile equipment; aerospace fuel, hydraulic and pneumatic systems for commercial and military use; and truck and automotive drivetrain and powertrain systems for performance, fuel economy and safety. Eaton has approximately 72,000 employees and sells products to customers in more than 150 countries.
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Re: Sobre o KC-390
http://www.prnewswire.com/news-releases ... 41205.htmlTAT Technologies Has Signed a Manufacturing Contract With Embraer Defense and Security for the New KC-390 Pre-Coolers
GEDERA, Israel, July 11, 2012 /PRNewswire/ -- TAT Technologies Ltd. (Nasdaq: TATT) today announced that it has been awarded, for the fourth time during the past 3 years, a contract by Embraer, one of the world's largest manufacturers of commercial aircraft, to be responsible for the design, manufacture, integration, testing, supply, and product support for the Pre-Cooler to be incorporated into the new KC-390 aircraft being developed by Embraer which TAT anticipates will enter service in 2016. In 2009, TAT was awarded contracts by Embraer to supply the Pack Back-Up Heat Exchanger and Pre-cooler Heat Exchanger for the Legacy 450 midlight & Legacy 500 midsize, new executive jets being developed by Embraer. TAT was previously awarded a contract by Embraer to provide the Pre-Cooler to the Phenom 300 light business jet.
Assuming the successful development and marketing of the new aircraft, TAT estimates the revenues from this new contract at approximately $4 million over a ten year period with revenues commencing some time in 2016. In addition, TAT estimates that the product could, in the future, generate significant additional aftermarket and support revenues. TAT will incur certain developmental expenses within its ongoing operation over the next two years in connection with the development of the product.
TAT's President and CEO, Mr. Itsik Maaravi, remarked that "We are proud of our relationship with Embraer. This signed contract with Embraer Defense and Security is a significant achievement for the company and demonstrates TAT's continuing ability to support Embraer with Turn Key Solutions. It furthers TAT's strategy - to be one of the world's leading designers and manufacturer of Heat Management solutions and products. This contract significantly adds to TAT's market position, recognition and further firms the relationship between TAT & EMBRAER".
About TAT Technologies LTD
TAT Technologies LTD is a leading provider of services and products to the commercial and military aerospace and ground defense industries.
TAT operates under four segments: (i) Original Equipment Manufacturing or "OEM" of Heat Management Solutions (ii) OEM of Electric Motion Systems (iii) Heat Transfer Services and Products and (iv) Maintenance, Repair and Overhaul or "MRO" services of Aviation Components.
TAT's activities in the area of OEM of Heat Management Solutions primarily include the design, development, manufacture and sale of (i) a broad range of heat transfer components (such as heat exchangers, pre-coolers and oil/fuel hydraulic coolers) used in mechanical and electronic systems on-board commercial, military and business aircraft; (ii) environmental control and cooling systems on board aircraft and for ground applications; and (iii) a variety of other electronic and mechanical aircraft accessories and systems such as pumps, valves, power systems and turbines.
TAT's activities in the area of OEM of Electric Motion Systems primarily include the design, development, manufacture and sale of a broad range of electrical motor applications for airborne and ground systems.
TAT's activities in the area of Heat Transfer Services and Products include the maintenance, repair and overhaul of heat transfer equipment and in a lesser extent, the manufacturing of certain heat transfer products. TAT's Limco subsidiary operates FAA certified repair station, which provides heat transfer MRO services and products for airlines, air cargo carriers, maintenance service centers and the military.
TAT's activities in the area of MRO services for Aviation Components include the maintenance, repair and overhaul of APUs, Landing Gear and other aircraft components. TAT's Piedmont subsidiary operates an FAA certified repair station, which provides aircraft component MRO services for airlines, air cargo carriers, maintenance service centers and the military.
TAT also holds approximately 30% of the equity of First Aviation Services, a world-wide distributor of products and services to the aerospace industry and a one-stop-shop for MRO services (wheels, breaks, propellers and landing gear) for the General Aviation Industry.
- Justin Case
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Re: Sobre o KC-390
Amigos,
Essa notícia eu ainda não vi publicada: http://www.flightglobal.com/news/articl ... se-373952/
Justin
Essa notícia eu ainda não vi publicada: http://www.flightglobal.com/news/articl ... se-373952/
Abraços,FARNBOROUGH: KC-390 grows in importance for Embraer Defense
By: Andrew Doyle Farnborough
06:00 9 Jul 2012
Source: FlightGlobal
The KC-390 tactical military transport/tanker programme will represent 39% of Embraer Defense and Security's total revenue in 2012, up from 19% last year, and is a big focus of the company's presence at Farnborough.
"We are in a very important phase right now, which is the joint definition phase, and as the project is fully funded by the government, we are getting more revenues and cash to take care of this phase, which is more important in volume than was the first phase of the project last year," says Luiz Carlos Aguiar, president of Embraer Defense and Security.
"The KC-390 makes a big difference - it's the main driver of our growth from 2011-2012."
Embraer (chalet A17-18) says the KC-390 programme remains on schedule, and there are now 800 people working on it. The joint definition phase should be completed by the first quarter of 2013.
"By March or April [2013], we will have final terms and conditions for this aircraft to go to the market and sell it aggressively," he says.
Embraer forecasts a market for 700 KC-390s up to 2025, worth around $50 billion.
"We have identified more than 2,000 old aircraft in this segment," says Carlos. "Most of these are [Lockheed] C-130s and they need to be replaced in the next 10 years. There is no doubt about it."
Embraer is discounting countries such as China and India - which are developing their own military transport aircraft - as potential buyers of the KC-390.
"We decided to delete [from the forecast] those countries that have a manufacturer in the same segment," says Carlos. "We are not considering the USA, Russia or India, or those countries with export control issues.
"Our aircraft is going to be in the market in 2016. I think we are going to be the first [ahead of the Chinese/Russian MTA], which will be a benefit."
The KC-390 is due to have its first flight in 2014. Letters of intent covering a total of 60 aircraft have been secured from Brazil (28), Colombia (12), Argentina (6), Chile (6), Portugal (6) and the Czech Republic (2).
France has expressed interest in taking 10 aircraft: "France is one of the countries included in our forecast. We don't see any obstacle to trying to sell to France. It's our intention to promote the KC-390 in France."
Justin
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Re: Sobre o KC-390
NovaTO escreveu:Será que os franceses comprariam o KC-390 mesmo sem vender o Rafale?
[]'s
E até possível em função da parceria estratégica e o PROSUB. Eu, sou da opinião que em relação aos aviões de caça o GF esta agindo de forma equivocada. Deveriam ter batido o martelo com os franceses e acabou. A França tem ao longo dos anos procurado ser independente da influência de outras potências. O presidente Charles D' Gaulle deixou isto muito claro quando criou uma Força de Dissuasão independente da NATO e procurou desenvolver tecnologias próprias na área de defesa. E tem sido assim até hoje. A França e o Brasil deveriam aprofundar esta parceria e se completarem na formação de um novo polo de poder geopolítico em contraposição aos existentes atualmente. Eu, pergunto: Quem se comprometeu a transferir conhecimentos para que o Brasil construa uma das mais formidáveis armas produzidas pelo homem?
Que se dane esta merda toda que e o FX.1, FX.2,FX.3....etc.
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Re: Sobre o KC-390
Exato, e em termos de 'aeronaves' existe espaço para o KC-390 em substituição ao Transall. Operar um A400 para fazer o trabalho de um Transall não sei se valeira a pena em termos de custo/benefício.Lord Nauta escreveu:E até possível em função da parceria estratégica e o PROSUB. Eu, sou da opinião que em relação aos aviões de caça o GF esta agindo de forma equivocada. Deveriam ter batido o martelo com os franceses e acabou. A França tem ao longo dos anos procurado ser independente da influência de outras potências. O presidente Charles D' Gaulle deixou isto muito claro quando criou uma Força de Dissuasão independente da NATO e procurou desenvolver tecnologias próprias na área de defesa. E tem sido assim até hoje. A França e o Brasil deveriam aprofundar esta parceria e se completarem na formação de um novo polo de poder geopolítico em contraposição aos existentes atualmente. Eu, pergunto: Quem se comprometeu a transferir conhecimentos para que o Brasil construa uma das mais formidáveis armas produzidas pelo homem?NovaTO escreveu:Será que os franceses comprariam o KC-390 mesmo sem vender o Rafale?
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Que se dane esta merda toda que e o FX.1, FX.2,FX.3....etc.
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Re: Sobre o KC-390
Sinto informar. A frança é casada a 50 anos com UE. Ela não vais e separar ou optar por ações que prejudiquem a união. O que ela quer com o país é dar um nome bonito para empurrar vendas como sempre fez. E na hora da decisão sempre ficará com os parceiros europeus e da OTAN. Como foi provado no caso recente da Líbia e Afeganistão com os grande parte dos projetos militares viraram comunitários. O objetivo da França é fortalecer a Europa e superar a crise. Este é o discurso do Holland e Sarcozy.
Se quer uma aliança independente e que tenha algum futuro precisa da Rússia e Índia. Não colocaria na equação China por que tê visões bem particulares do mundo e interesses globais que podem ser conflitantes com o Brasil. Se bem que se algum dia a MB trombar com a frota russa ou chinesa em algum lugar do mundo é díficil saber o que pode ocorrer. Se o mundo é instável hoje tende a ficar mais no futuro.
Se quer uma aliança independente e que tenha algum futuro precisa da Rússia e Índia. Não colocaria na equação China por que tê visões bem particulares do mundo e interesses globais que podem ser conflitantes com o Brasil. Se bem que se algum dia a MB trombar com a frota russa ou chinesa em algum lugar do mundo é díficil saber o que pode ocorrer. Se o mundo é instável hoje tende a ficar mais no futuro.
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Re: Sobre o KC-390
Pra mim esse negócio de "alianças estratégicas" sempre foi muito suspeito. Estratégico pra quem? O pouco que o Brasil conseguiu até hoje na área de defesa foi com desenvolvimento próprio. Quando há alguma "ajuda" externa o preço sempre é bem salgado.Bourne escreveu:Sinto informar. A frança é casada a 50 anos com UE. Ela não vais e separar ou optar por ações que prejudiquem a união. O que ela quer com o país é dar um nome bonito para empurrar vendas como sempre fez. E na hora da decisão sempre ficará com os parceiros europeus e da OTAN. Como foi provado no caso recente da Líbia e Afeganistão com os grande parte dos projetos militares viraram comunitários. O objetivo da França é fortalecer a Europa e superar a crise. Este é o discurso do Holland e Sarcozy.
Se quer uma aliança independente e que tenha algum futuro precisa da Rússia e Índia. Não colocaria na equação China por que tê visões bem particulares do mundo e interesses globais que podem ser conflitantes com o Brasil. Se bem que se algum dia a MB trombar com a frota russa ou chinesa em algum lugar do mundo é díficil saber o que pode ocorrer. Se o mundo é instável hoje tende a ficar mais no futuro.
Acho que não existe essa história de aliança estável e incondicional, uma espécie de casamento entre países. Os cenários são dinâmicos e os únicos laços permanentes são os das fronteiras. Gostemos ou não estamos amarrados aos nossos vizinhos, para o bem e para o mal. O resto é conjuntural. É como o ditado sobre a política: é como as nuvens, você olha está de um jeito, quando você olha de novo já está diferente.
O ideal é se relacionar com todo o mundo e aproveitar as melhores oportunidades conforme os interesses nacionais.
Sinceramente, não tenho preferências por nenhum país, só pelo Brasil.
[]´s,
JT
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Re: Sobre o KC-390
JT8D escreveu:Pra mim esse negócio de "alianças estratégicas" sempre foi muito suspeito. Estratégico pra quem? O pouco que o Brasil conseguiu até hoje na área de defesa foi com desenvolvimento próprio. Quando há alguma "ajuda" externa o preço sempre é bem salgado.Bourne escreveu:Sinto informar. A frança é casada a 50 anos com UE. Ela não vais e separar ou optar por ações que prejudiquem a união. O que ela quer com o país é dar um nome bonito para empurrar vendas como sempre fez. E na hora da decisão sempre ficará com os parceiros europeus e da OTAN. Como foi provado no caso recente da Líbia e Afeganistão com os grande parte dos projetos militares viraram comunitários. O objetivo da França é fortalecer a Europa e superar a crise. Este é o discurso do Holland e Sarcozy.
Se quer uma aliança independente e que tenha algum futuro precisa da Rússia e Índia. Não colocaria na equação China por que tê visões bem particulares do mundo e interesses globais que podem ser conflitantes com o Brasil. Se bem que se algum dia a MB trombar com a frota russa ou chinesa em algum lugar do mundo é díficil saber o que pode ocorrer. Se o mundo é instável hoje tende a ficar mais no futuro.
Acho que não existe essa história de aliança estável e incondicional, uma espécie de casamento entre países. Os cenários são dinâmicos e os únicos laços permanentes são os das fronteiras. Gostemos ou não estamos amarrados aos nossos vizinhos, para o bem e para o mal. O resto é conjuntural. É como o ditado sobre a política: é como as nuvens, você olha está de um jeito, quando você olha de novo já está diferente.
O ideal é se relacionar com todo o mundo e aproveitar as melhores oportunidades conforme os interesses nacionais.
Sinceramente, não tenho preferências por nenhum país, só pelo Brasil.
[]´s,
JT
No quadro das chamadas alianças estratégicas que o Brasil mantém hoje, independente da mutabilidade dos cenários futuros, a que se apresenta com ações efetivas de parceria em minha opinião e a com os franceses. O PROSUB vai permitir que a engenharia naval brasileira caminhe a partir de um determinado momento sozinha nesta área.Ao meu ver o mesmo se deveria ter dado também em relação aos aviões do FX. Mais em relação ao FX já formei um conceito muito particular sobre esta questão....QUE SE FODA.
Sds
Lord Nauta
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Re: Sobre o KC-390
A parceria com os sul africanos para o desenvolvimento de mísseis também parece bem promissora.
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JT