F-35 News

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

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kirk
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Re: F-35 News

#2701 Mensagem por kirk » Sáb Mar 28, 2015 3:13 pm

Carlos Lima escreveu:E' interessante ele partir do principio de que o F35 vai Se comportar em combate como as aeronaves atuais o que e' um erro que acontece frequentemente.

Alem disso seria interessante saber de onde ele tirou esses numeros de combate aereo :D e a relacao que ele fez entre combate aereo aonde os adversarios ja estao operacionais e com as suas "novas" filosofias de combate ja funcionando e no caso do F35, o que ele pode levar para o combate... Nao funciona ainda...

2 pesos 4535355 medidas? ;)

No mais faz sentido o Gripen e o Su-35 serem escolhidos... Um e' o high end e o outro e' o low end das 'novas' aeronaves de 4 geracao. Aonde ele consegui os numeros... :D

Comparar com o A10... O F35 nunca vai lutar como um A10... Tirando o Su25 nenhuma outra aeronave luta como o A10.

Nos Marines is Harriers estao super cansados e o F35 e' ultra necessario e bem-vindo.

No mais nao deixa de ser mais um artigo apontando um outro ponto de vista e isso sempre e' positivo ;)

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Pelo que entendi o "high end" tá levando um cacete do "low end" ... 60% de vantagem não chega a ser pouca coisa né ??? :lol: :lol: :lol:




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Re: F-35 News

#2702 Mensagem por Carlos Lima » Sáb Mar 28, 2015 3:43 pm

Pois é... o papel aceita tudo... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

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Re: F-35 News

#2703 Mensagem por Justin Case » Sáb Mar 28, 2015 3:50 pm

Amigos,

Não entendi a qual Gripen o artigo se refere na comparação.
- Seria o C/D?
- Ou talvez o futuro Gripen E, ainda em fase de fabricação do primeiro protótipo?
- Ou ainda um hipotético caça Gripen com desempenho de Gripen C, mas com os aviônicos, armas e sensores ora em início de desenvolvimento para o Gripen E?
Estariam esses novos equipamentos e também a aeronave Gripen E sujeitos às dificuldades e riscos que todos encontram ao desenvolver novas tecnologias?
Será que os suecos e os seus parceiros internacionais encontraram uma solução mágica que fará com que tudo venha a ocorrer como está planejado, sem custos, riscos e prazos adicionais?
DUVIDO!
Uma expectativa irreal é fonte segura para uma futura decepção.
Abraços,

Justin




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Re: F-35 News

#2704 Mensagem por kirk » Sáb Mar 28, 2015 4:09 pm

O Gripen simplesmente APAVORA a concorrência !!! [003]

Large version :
https://globalaviationreport.files.wordpress.com/2014/04/dsc_5298-copy.jpg

E um dia ... e tá chegando ... acaba o último baluarte do argumento adversário ... ainda não está pronto, vão dizer o que depois ?




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Re: F-35 News

#2705 Mensagem por mmatuso » Sáb Mar 28, 2015 5:35 pm

USAF ainda tem tempo de jogar fora os F-35 e comprar Grinpen NG.




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Re: F-35 News

#2706 Mensagem por Bolovo » Sáb Mar 28, 2015 7:00 pm

Fantástico esse Gripen NG. Está vendendo aos milhares para países como Suécia e Brasil.




"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
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Re: F-35 News

#2707 Mensagem por Carlos Lima » Sáb Mar 28, 2015 9:46 pm

Bolovo escreveu:Fantástico esse Gripen NG. Está vendendo aos milhares para países como Suécia e Brasil.
Pois e' ... Coitada da Holanda que ontem confirmou mais 8 F-35s... Bobinhos ...

Imagine Israel que confirmou um Segundo esquadrao de F-35... :(

:lol: :lol: :lol: :lol:

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Re: F-35 News

#2708 Mensagem por Carlos Lima » Sáb Mar 28, 2015 9:48 pm

Justin Case escreveu:Amigos,

Não entendi a qual Gripen o artigo se refere na comparação.
- Seria o C/D?
- Ou talvez o futuro Gripen E, ainda em fase de fabricação do primeiro protótipo?
- Ou ainda um hipotético caça Gripen com desempenho de Gripen C, mas com os aviônicos, armas e sensores ora em início de desenvolvimento para o Gripen E?
Estariam esses novos equipamentos e também a aeronave Gripen E sujeitos às dificuldades e riscos que todos encontram ao desenvolver novas tecnologias?
Será que os suecos e os seus parceiros internacionais encontraram uma solução mágica que fará com que tudo venha a ocorrer como está planejado, sem custos, riscos e prazos adicionais?
DUVIDO!
Uma expectativa irreal é fonte segura para uma futura decepção.
Abraços,

Justin
Amigo...

Essa e' a diferenca entre o marketing de PowerPoint e a realidade.

Como sempre digo, o que atrapalha e' a desinformacao...

Devem existir bons motivos para isso, penso eu.

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Re: F-35 News

#2709 Mensagem por Penguin » Dom Mar 29, 2015 7:58 am

How the F-35A new KPP standard stacks up against the F-16 Block 50/2
http://elementsofpower.blogspot.com.br/

If we examine the F-16’s ‘Combat Max AB’ transonic acceleration data (Ref #11, Table A8-12), and compare it to the F-35A’s newest transonic KPP time (63 seconds) we find the F-35A loaded with two AMRAAMs and two 2KLb JDAMs has better acceleration than the F-16C/D in 20 of the 30 possible weight/drag index combinations shown in the tables (weights from 20K lbs to 41K lbs, and Drag Indexes from 0 to 250).

Imagem
Figure 13. F-35A KPP Superior to most F-16C Weight/Drag Combinations

Imagem
Figure 14: External Stores start adding drag quickly

The F-35A KPP is on par with the F-16 in one of the possible F-16C load-outs. At least three of the remaining nine F-16 load-out combinations I would characterize as ‘highly impractical/improbable’ (for those you can have a few hundred pounds of usable fuel, or you can have two AMRAAMs but you cannot have both).

This is about as much as a Block 50/52 F-16C can weigh/carry without increasing the drag count:
Imagem
Figure 15. Max 'Clean' Block 50/52 weight.( Source Ref 11)

Imagem
Figure 16: Empty Fuel Tanks and Store Stations Still Add Drag

Three more F-16 combinations involve simply carrying two more 600 gallon fuel tanks with various degrees of ‘fullness’ along with just two AMRAAMs and no other weapons other than the ever present 20mm cannon.

On the other hand, for 6 of the 20 load-outs where the F-35 KPP performance meets or beats the F-16C, the F-16 can’t even GET to Mach 1.2 (for three combinations the F-16 performance is ONLY subsonic).

In short, even if the F-16 is running on fuel fumes carrying wingtip AMRAAMs and
LANTIRN pods, it can only carry just a little more internal fuel before the F-35A's latest transonic acceleration KPP standard can be said to be ‘better’ than an F-16C Blk50/52 in transonic acceleration.

Imagem
Figure 17: F-35A KPP performance vs. F-16 w/ DI=100

Imagem
Figure 18: Only 2 AIM-9s greater load than F-35 Internal Load Out. It'll need those AIM-9s long before te F-35 will.


Even the F-35B and F-35C transonic KPP times meet or beat a similarly-loaded but much lighter weight Block 50/52 F-16s:

Imagem
Figure 19: With comparable war loads: F-35A and F-35 B beats all & F-35C beats most F-16 configurations.

The ‘meaning’ we can derive from the revised F-35A transonic dash KPP is this: It still represents the stated ‘F-16 Like’ performance goals and overall, it exceeds them. Other than that, everything else is guesswork.
BUT! The ubiquitous 'some' might ask....



----------

Friday, March 13, 2015
The F-35 and the Infamous Transonic Acceleration Change
Part 3 : Updated and Bumped
http://elementsofpower.blogspot.com.br/

I'm still working on the F-35A vs Block 60 F-16 comparison, but wanted to add a reference to a comment I made at Breaking Defense in response to one 'Peter Goon': a former FTE (best known as a talking head for Air Power Australia ). I'm repeating it here because for some reason, the graphics accompanying my response did not post, and one is an update of a chart shown already in this series. Mr Goon dropped a series of snarky comments, any of which can be discarded, but none so readily as this one:

RE: Q: How does an aircraft that takes over 60 seconds to accelerate from 0.8M to 1.2M at 30k ft ISA have "at least" the maneouvrability of a Block 50 F-16C which does this in less than 30 seconds, with 4 missiles on board?

My response reads thusly:

Well Skippy, your first big problem is that the only F-16C Block 50 that can go from M.8 to M1.2 in "30 seconds" can only carry two missiles and....its about out of fuel.

Your second big problem is that you are comparing your infeasible F-16 loadout with an F-35 KPP configuration that is carrying 60% (of a much larger capacity than the F-16) fuel load AND 2 tons of bombs.

To answer your question more fully, and as a object lesson to others that it is YOU who are really pedaling the "indifference to reality" with hyperbolic nonsense, the F-35A at KPP weights and loadouts SPANKS the Block 50 F-16 in transonic acceleration for all but at the very lightest weight/drag combinations identified in the F-16's operating manual.


I dropped two graphics with data extracted from the Hellenic AF Block 50/52 Change 8 Operators manual, but they didn't 'take' for some reason. First, the F-16 Block 50 basic weight/drag data:

Imagem

This is the heaviest a Block 50 F-16 can get without adding drag by hanging stuff off the outside
...and then an updated table (data and comment added for clarity only: no existing data changed) of the Block 50's transonic acceleration times:

Imagem

Only at the lowest weight/drag combinations can a Block 50 transonic performance best the F-35A KPP configuration. Remember the F-35A is carrying 60% internal fuel AND two 2K Lb JDAMs.
Conclusion?

YES, the F-35A has:
"at least" the maneouvrability of a Block 50 F-16C.
Deal with it.




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Re: F-35 News

#2710 Mensagem por Penguin » Dom Mar 29, 2015 8:19 am

Bogdan: F-35 Costs Down, Despite Worries
By Aaron Mehta 9:23 a.m. EDT March 25, 2015
http://www.defensenews.com/air-space/

WASHINGTON — The F-35 joint strike fighter has been branded a trillion-dollar black hole of a program, a boondoggle for contractors, and "The Plane That Ate the Pentagon."

Hogwash, says the man in charge of the program, despite a series of design challenges, including cracks on the Marine's F-35B model and software issues, that remain for the stealthy fighter.

Lt. Gen. Chris Bogdan, the head of the F-35 joint program office, came out forcefully Tuesday in a press event with reporters in defense of his program, citing constant drops in the cost of the jet and schedule certainty since a major rebaselining of the jet.

"It is a fact this program is over budget from 2001's baseline. It's just true," Bogdan said. "We will never underrun that number. We will never save that money. It's gone. What matters is since that time, what's happened to the cost on the program? It's gone down, not gone up.

"Judge the program today, not where it's been, but where it is and where it's going."

Bogdan pointed out that this year's selected acquisition report (SAR) found no change in RDT&E funding, while noting it drove procurement costs down by $3 billion, something he attributed to both not pushing planes out to the right and driving down the per unit cost.

According to figures provided by Bogdan, the average cost-per-unit in low-rate initial production lots six, seven and eight, the last three lots on contract, have fallen like this:

F-35A conventional takeoff and landing model: $117 million, $112 million, $108 million.
F-35B "jump-jet" model: $145 million, $137 million, $134 million.
F-35C carrier variant: $134 million, $130 million, $129 million.
Those figures Include engines, profit for contractors and adjusts for inflation.


The one area the SAR did not show good news for the program was operations and sustainment (O&S), something Bogdan blamed on them not adjusting for inflation.

"Inflation could potentially mask any true cost reduction and that's exactly what happened this year," Bogdan said. "We had a bigger cost reduction, a true cost reduction, than what was shown in the SAR because of inflation rates, because they readjusted them. The estimate has gone down, from last year to this year, $540b to $535b in base-year dollars."

While the program is trending in the right direction, Bogdan did admit to having some concerns over the jet.

The biggest concern, he said, is keeping software development on track. With around 8 million lines of code on the plane itself, software has always been a challenge for Bogdan's team. In particular, getting the sensor fusion algorithms on the plane to work correctly remains a focus.

Bogdan's second concern revolves around keeping the jet on projected growth curves for reliability and maintainability. While the F-35A and F-35C models are "very close" to those curves, the F-35B model is lagging behind.

The F-35B is also the focus of Bogdan's other major concern, one which is less nebulous than software or cost.

During repeated testing of the F-35B, program officials have discovered cracks in the jump-jet model after about 4,000 hours of flight time. (Each F-35 is projected to operate for 8,000 hours over its career.) In particular, bulkhead 496 — a major load-bearing part of the fuselage — has shown a propensity for cracking, Bogdan said.

The cause? The structural changes that were made in 2005 when officials decided the F-35B model was too heavy to be operational and began to pull 3,000 pounds out of the design. That was achieved, in part, by switching material from titanium to aluminum and thinning out sections of the structure.


"Some of that, unfortunately, is coming back to bite us now," Bogdan said.

Because the damage is showing up at about half the life of the jet, it is not something that should impact the Marines for years, and will not impact the initial operating capability coming up this year. But, Bogdan conceded, it is a problem that needs to be addressed.

Bogdan noted that the F-35A/C models have shown no major findings that would require significant structural changes, even after 10,000 hours of testing. The JPO plans to test up to three lifetimes, or 24,000 hours, on each jet.

The program head also listed a series of smaller concerns, including the redesign of tires on the B model and making sure the fixes to last year's engine mishap are implemented fully. But on the whole, he said, the program is moving beyond the mistakes of the past.

With 109 jets on the ramp, Bogdan said, "we have flown 28,500 hours of flying time. We've done it fairly safely, and we've done it in a way that is providing at least some level of capability, training and learning to the war fighter."




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Re: F-35 News

#2711 Mensagem por Marechal-do-ar » Dom Mar 29, 2015 11:24 am

How the F-35A new KPP standard stacks up against the F-16 Block 50/2
Dizer que o F-35 é melhor que o F-16 em algumas situações é uma critica ou uma defesa do projeto? Se for uma defesa, é uma defesa bem estranha, porque o F-16 voou pela primeira vez a 40 anos e era de se esperar que um avião mais novo e BEM mais caro fosse melhor em tudo, ou ao menos, em quase tudo.




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Re: F-35 News

#2712 Mensagem por Penguin » Dom Mar 29, 2015 12:05 pm

Marechal-do-ar escreveu:
How the F-35A new KPP standard stacks up against the F-16 Block 50/2
Dizer que o F-35 é melhor que o F-16 em algumas situações é uma critica ou uma defesa do projeto? Se for uma defesa, é uma defesa bem estranha, porque o F-16 voou pela primeira vez a 40 anos e era de se esperar que um avião mais novo e BEM mais caro fosse melhor em tudo, ou ao menos, em quase tudo.
Os dados de desempenho do F-35 são majoritariamente classificados.
Há muita coisa genérica divulgada e muita análise feita em cima desses informações vagas.
Dizem (pilotos de prova) que o desempenho do F-35 em regime post stall é similar ao do SH (considerado o King Kong nessa arena).
Que em outras arenas é considerado similar ou superior ao do F-16.
Tudo é muito vago e nebuloso ainda.
Lembro bem que nos fóruns era comum os argumentos que apontavem que o F-22 iria ter agilidade/desempenho aerodinâmico ruim...

Outra observação. Embora derivados do mesmo projeto e com algum grau de comunalidade, as versões A, B e C são praticamente aeronaves diferentes, com desempenhos e missões tb diferentes:

Imagem
Cross-sectional Are Differences

Imagem
Extended Vertical surfaces on C model not shown

Imagem
Factor Differences between variants, F-35A Baseline

Quando se fala em F-35, deveria-se especificar qual versão...




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Re: F-35 News

#2713 Mensagem por kirk » Dom Mar 29, 2015 1:08 pm

Carlos Lima escreveu:
Justin Case escreveu:Amigos,

Não entendi a qual Gripen o artigo se refere na comparação.
- Seria o C/D?
- Ou talvez o futuro Gripen E, ainda em fase de fabricação do primeiro protótipo?
- Ou ainda um hipotético caça Gripen com desempenho de Gripen C, mas com os aviônicos, armas e sensores ora em início de desenvolvimento para o Gripen E?
Estariam esses novos equipamentos e também a aeronave Gripen E sujeitos às dificuldades e riscos que todos encontram ao desenvolver novas tecnologias?
Será que os suecos e os seus parceiros internacionais encontraram uma solução mágica que fará com que tudo venha a ocorrer como está planejado, sem custos, riscos e prazos adicionais?
DUVIDO!
Uma expectativa irreal é fonte segura para uma futura decepção.
Abraços,

Justin
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Essa e' a diferenca entre o marketing de PowerPoint e a realidade.

Como sempre digo, o que atrapalha e' a desinformacao...

Devem existir bons motivos para isso, penso eu.

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Carlos Lima escreveu:
Bolovo escreveu:Fantástico esse Gripen NG. Está vendendo aos milhares para países como Suécia e Brasil.
Pois e' ... Coitada da Holanda que ontem confirmou mais 8 F-35s... Bobinhos ...

Imagine Israel que confirmou um Segundo esquadrao de F-35... :(

:lol: :lol: :lol: :lol:

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Bolovo escreveu:Fantástico esse Gripen NG. Está vendendo aos milhares para países como Suécia e Brasil.
mmatuso escreveu:USAF ainda tem tempo de jogar fora os F-35 e comprar Grinpen NG.
mmatuso escreveu:USAF ainda tem tempo de jogar fora os F-35 e comprar Grinpen NG.
Mas quanto mimimi !!! :mrgreen:

Chora no pau de cebo galera a cada dia fica mais evidente a assertividade da escolha da FAB ! 8-]




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Re: F-35 News

#2714 Mensagem por mmatuso » Dom Mar 29, 2015 1:39 pm

Justin Case escreveu:Amigos,

Não entendi a qual Gripen o artigo se refere na comparação.
- Seria o C/D?
- Ou talvez o futuro Gripen E, ainda em fase de fabricação do primeiro protótipo?
- Ou ainda um hipotético caça Gripen com desempenho de Gripen C, mas com os aviônicos, armas e sensores ora em início de desenvolvimento para o Gripen E?
Estariam esses novos equipamentos e também a aeronave Gripen E sujeitos às dificuldades e riscos que todos encontram ao desenvolver novas tecnologias?
Será que os suecos e os seus parceiros internacionais encontraram uma solução mágica que fará com que tudo venha a ocorrer como está planejado, sem custos, riscos e prazos adicionais?
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Justin
tudo simulação via computador.

Engenheiros da Saab já simularam tudo: os concorrentes, pilotos, pistas, inclusive coqueiros, baia de Guanabara, mulher e futebol do Brasil e conseguiram extrair esses dados de forma fiel e sem o avião voar.




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Re: F-35 News

#2715 Mensagem por Penguin » Dom Mar 29, 2015 1:40 pm

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Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
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