Página 177 de 252

Re: F-35 News

Enviado: Ter Dez 02, 2014 1:24 pm
por mmatuso
Dependendo de quando a gente recebesse os F-35 seria um grande negócio porque o Gripen NG ainda vai levar uns anos.

Apenas o SH e o Rafale teria vantagem por serem projetos prontos e já terem aviões disponíveis.

Lógico que o F35 é uma plataforma tecnológica mais avançada, o comentário é mais sobre a disponibilidade de entrega.

Re: F-35 News

Enviado: Ter Dez 02, 2014 1:31 pm
por Penguin
mmatuso escreveu:Dependendo de quando a gente recebesse os F-35 seria um grande negócio porque o Gripen NG ainda vai levar uns anos.

Apenas o SH e o Rafale teria vantagem por serem projetos prontos e já terem aviões disponíveis.

Lógico que o F35 é uma plataforma tecnológica mais avançada, o comentário é mais sobre a disponibilidade de entrega.
Mas com as modificações exigidas pela FAB, nenhum deles seria entregue com menos de 3 anos.

Re: F-35 News

Enviado: Ter Dez 02, 2014 2:45 pm
por Luís Henrique
Com o atual calendário de entregas para o Gripen creio que poderíamos ter escolhido tanto F-35 como Pak Fa.

Contudo estou feliz com a escolha. Acho que teremos ganhos tecnológicos e industriais que seriam difíceis de conseguir com outra solução.

Mas analisando as capacidades pretendidas destes dois caças de 5ª geração da muita vontade de ver qualquer um dos dois nas cores da FAB. :twisted:

Re: F-35 News

Enviado: Ter Dez 02, 2014 2:54 pm
por ABULDOG74
Olá camaradas, como já citei anteriormente o F-35B agregaria muito a MB em todos os níveis.

ADSUMUS

Re: F-35 News

Enviado: Qua Dez 03, 2014 12:57 am
por mmatuso
Penguin escreveu:
mmatuso escreveu:Dependendo de quando a gente recebesse os F-35 seria um grande negócio porque o Gripen NG ainda vai levar uns anos.

Apenas o SH e o Rafale teria vantagem por serem projetos prontos e já terem aviões disponíveis.

Lógico que o F35 é uma plataforma tecnológica mais avançada, o comentário é mais sobre a disponibilidade de entrega.
Mas com as modificações exigidas pela FAB, nenhum deles seria entregue com menos de 3 anos.
Mas entre um caça que nunca voou ou foi testado com modificações, 2 que já voam e pode começar a ser implementados a mudança e um terceiro que pode demorar um pouco mais, mas é uma plataforma mais avançada eu iria fácil em um 5g.

Chuto que se a entrega demorasse 2 anos a mais ainda que os outros valeria pena esperar um 5g.

Fora que é uma plataforma em começo de vida e com tempo para evoluir maior.

Mas nunca esperaria a FAB ser tão da vanguarda, infelizmente.

Re: F-35 News

Enviado: Qua Dez 03, 2014 5:00 am
por Carlos Lima
Só para colocar um pouco de contexto,

É bom lembrar que na época em que o NJ disse isso as espectativas com relação ao F-X eram outras, a realidade era outra e os prazos de entrega e operação eram bem menores.

Hoje não sei se a resposta e a declaração seria a mesma.

Em todo o caso, só coloquei info's sobre o F-35 e sobre como anda o desenvolvimento de 5 geração, preços, etc. ;)

[]s
CB_Lima

Re: F-35 News

Enviado: Qua Dez 03, 2014 5:35 am
por Penguin
mmatuso escreveu:
Penguin escreveu: Mas com as modificações exigidas pela FAB, nenhum deles seria entregue com menos de 3 anos.
Mas entre um caça que nunca voou ou foi testado com modificações, 2 que já voam e pode começar a ser implementados a mudança e um terceiro que pode demorar um pouco mais, mas é uma plataforma mais avançada eu iria fácil em um 5g.

Chuto que se a entrega demorasse 2 anos a mais ainda que os outros valeria pena esperar um 5g.

Fora que é uma plataforma em começo de vida e com tempo para evoluir maior.

Mas nunca esperaria a FAB ser tão da vanguarda, infelizmente.
Os prazos de início entrega do PAK indiano estão cada vez mais para além de 2020 (ver artigo no tópico do PAK).
F-35 seria com muita probabilidade uma compra de prateleira. Melhor, de andaime. Muitas caixas pretas e pouca ou nenhuma ToT.

Re: F-35 News

Enviado: Qui Dez 04, 2014 5:04 am
por Carlos Lima
http://www.codeonemagazine.com/images/media/2014_Best_47_14J00011_18_o_1267828237_3009.jpg

Notar que ele está levando 2 Amraam internamente além das bombas.

Nessa foto fica mais fácil Ver as superficies mais 'lisas' do que de uma aeronave convencional além da saídas tipo 'serra' para ajudar com o RCS.

Isso tudo além do desenho da aeronave em si colabora para diminuição significativa do RCS.

[]s
CB_Lima

Re: F-35 News

Enviado: Qui Dez 04, 2014 5:06 am
por Carlos Lima
Info da FA de Israel sobre os seu 2 esquadrão de F-35.

http://www.defense-aerospace.com/articl ... plans.html
2nd F-35 Squadron to Be Established

(Source: Israel Air Force; issued Dec 02, 2014)

The establishment of a second F-35 stealth fighters squadron was approved by the Israeli government earlier this week, after a two-year long process.

In addition, the government approved the acquisition of precision-guided munitions.

The first of the 14 stealth fighters of the second squadron are scheduled to land in Israel in 2019 and will join the 19 JSFs of the first squadron which will be operational by then. In 2017, the purchase of 17 additional jets will also be considered.

The approval is the result of a long process managed by the IAF Headquarters, Materiel Division and the Planning Directorate and reflects the government's will to strengthen the IAF and ensure state security for decades ahead. The transaction also includes the development of Israel-specific configuration for 31 JSFs, including spare parts and infrastructure.

The F-35 is a stealth multi role fighter designed by the American Lockheed Martin and considered the most advanced of its kind. This is the first fifth generation aircraft to be integrated in the IAF.

The first acquisition, which included 20 JSFs, was approved in September 2010 and thereupon the IAF began preparing and building the infrastructure for the long-awaited delivery. In April 2013 the F-35 got its Hebrew name - "Adir" (Hebrew for Mighty).

Joint Strike Fighter

The JSF project began with an agreement signed between the U.S and Britain in January of 1986. The goal of the project was to examine alternatives to a fighter jet with VTOL (Vertical Takeoff and Landing) capabilities. Later, the American Navy and Marine Corps, the main purchasers of the new fighter-jet, were required to define their common operational and technical needs for the jet.

A major turning point occurred in 1994, when the Pentagon decided to consolidate two fighter jet development projects and actually created the JSF (Joint Strike Fighter) Project. The goal of the project was to develop three models of the advanced fighter jet.

The first model, which was of the conventional configuration, was designed for the United States Air Force. The second model was designed for taking off from Navy aircraft carriers and the third model was a version that included vertical takeoff and landing for the United States Marine Corps and the British Royal Navy.

Stealth and Sophisticated

The F-35 is a multi-role fighter that boasts great versatility and should excel at attacking ground targets during the day, at night and under all weather conditions. Additionally, the F-35 should demonstrate quality of performance during air battles, both short range and at ranges beyond the line of sight.

How does the F-35, which is defined as "fifth generation" fighter, represent a quantum leap relative to the F-16 fighters, which are defined as the "fourth generation"? The biggest differences are in two main areas.

The first of which is the field of stealth technology: for the first time, a large part of the US Air Force will be based on aircraft with low RCS (radar cross section). Until today, this capability was restricted to very expensive planes such as the B-2 and the F-117, which were purchased in small numbers.

The F-35 is equipped with the most advanced stealth technology that does not require expensive maintenance like the stealth technology of previous generations.

A Leap forward in the field of Avionics

The next step for the F-35 is in the field of Avionics. The F-35 will be equipped with a wide sensors system that includes advanced radar, an infrared-detection system and active electronic warfare systems.

While the "fourth generation" fighter jets and some of the "fourth-and-a-half generation" fighter jets have removable systems, in the F-35 the systems are an integral part of the jet.

These advanced systems enable the pilot to integrate data that is received from them. The result is clear, precise picture of the battlefield in real time. The integration of data lightens the pilot's workload and provides him with better flight orientation.

-ends-
[]s
CB_Lima

Re: F-35 News

Enviado: Ter Dez 09, 2014 3:04 am
por Carlos Lima
:shock: :shock:
Caramba... pintar os caminhões de branco por conta da temperatura do combustível é demais!! :lol:

A matéria é interessante... ;)

http://www.defense-aerospace.com/articl ... hades.html#
Fuel Temperature Can Shut Down F-35

(Source: Defense-Aerospace.com; published Dec 08, 2014)

PÄRIS --- Again, another truly remarkable facet of the F-35 program is discovered purely by chance, without ever having been mentioned in any of the innumerable studies and reports on the program that have been published over the past 12 years.

Thanks to a story on the curious subject of repainting fuel trucks posted over the week-end on the US Air Force website, and reproduced below, the world has discovered that “the F-35 has a fuel temperature threshold, and may not function properly if the fuel temperature is too high.”

And if that was not enough, the US Air Force feels this is a problem of sufficient concern to look for ways to “mitigate any possible aircraft shutdowns due to high fuel temperatures in the future.”

While this may not pose operational problems to Norway or possibly Canada, other future operators ranging from Turkey to Japan to Australia, and from Israel to Italy, may be surprised to find that the F-35s they plan to buy will not be able to fly when temperatures exceed values that are routine in the summer in their part of the world.

While the USAF story does not say what the “fuel temperature threshold” is, mentioning 110 degrees Fahrenheit (43°C) shows it is a very low one, especially as tarmac or concrete used on airfield aprons reflect heat and multiply the temperature of any vehicle on the ground.

This new vulnerability of the F-35 is likely to give a new meaning to the expression “summer offensive,” as future aggressors will no doubt take the precaution of waiting for summer (or even a heatwave) to attack, knowing their opponents’ F-35s will be unable to take off and oppose them.

The two solutions devised to work around this issue are particularly inspired.

The short-term solution is to repaint F-35 fuel trucks at a cost of $3,900 each (and a week’s work), while the long-term fix is particularly brilliant: build parking shades so the fuel tanks can park in the shade.

These solutions will prove particularly useful to the US Marine Corps, whose rationale for buying the F-35B STOVL variant is the ability to deploy them on beach-heads shortly after the first landing wave. Will Sea Bees now have to plan on going ashore to build parking shades for the fuel trucks before the F-35s can land and troops can get close air support?

The existence of a temperature threshold also raises many other technical questions, the main one being how the F-35’s fuel tanks can function effectively as “heat sinks” (another design innovation) if they are already so sensible to heat that the Air Force fears “possible aircraft shutdowns due to high fuel temperatures?”

Clearly, in addition to runaway costs, an inability to reach contractual performance requirements and recurring delays, the F-35 incorporates many design innovations that, as the world is gradually discover, will end up doing far more damage than the program’s original sin of concurrency between development and acquisition, which was famously but belatedly described as “acquisition malpractice” by a senior Pentagon official.

(ends)
http://www.defense-aerospace.com/base/util/159421_1.jpg

[]s
CB_Lima

Re: F-35 News

Enviado: Ter Dez 09, 2014 7:16 am
por NovaTO
Os F-35 vão ter de ter hangares climatizados? :shock:

Ficar naqueles hangaretes sob o sol de Israel deve fazer derreter o caça... :lol:

[]'s

Re: F-35 News

Enviado: Qua Dez 10, 2014 12:02 am
por Bolovo
Esse F-35 é o caça mais fresco da história. Tá louco, isso aí foi feito pra guerra?

Re: F-35 News

Enviado: Qua Dez 10, 2014 1:39 am
por Skyway
Que beleza...isso aí em um convôo próximo da linha do equador em pleno verão vai servir de que? O peso de papel mais caro da história?

O texto é bem interessante, mas o cara usa um pouco de deboche no tom. Daí paira a dúvida se o cara não é meio "contra" o F-35 e por isso ta no ritmo de "aumento mas não invento", ou se a coisa é mesmo tãããããão delicada assim.

Se for mesmo...

Imagino que as operações a bordo em dia quente vão ser tipo Pit-Stop de Fórmula 1... encaixa a mangueira, abastece em 4 segundos e já aciona a catapulta assim que o "frentista de porta-aviões" tirar ela do bocal. :lol:

Re: F-35 News

Enviado: Qua Dez 10, 2014 9:26 am
por LeandroGCard
Bolovo escreveu:Esse F-35 é o caça mais fresco da história. Tá louco, isso aí foi feito pra guerra?
É claro que foi.

Para a guerra "american style" :roll: , ao custo de bilhões de dólares por dia de operações.


Leandro G. Card

Re: F-35 News

Enviado: Qua Dez 10, 2014 10:26 am
por Luís Henrique
Agora existe a China cada vez mais forte e em pouco tempo eles promoverão equipamentos de defesa com nível tecnológico MUITO PRÓXIMO do americano e por um preço BEM MENOR.

Países com economia grande que puderem investir algumas dezenas de bilhões de dólares poderão se armar com equipamentos chineses e russos e complicar SOBREMANEIRA futuros ataques do Império. :lol:

S-400 devidamente protegidos por outro(s) sistema(s) antiaéreo(s) de menor alcance + caças como o J-31 e a atuação destes F-35 vai ficar bastante complicada.