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Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

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Carlos Mathias

Re: NOTÍCIAS

#23056 Mensagem por Carlos Mathias » Seg Ago 22, 2011 7:11 pm

Exatamente!

É mais ou menos o que eu tento mostrar no tópico do FX e tem gente que vira a cara.




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Carlos Lima
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Re: NOTÍCIAS

#23057 Mensagem por Carlos Lima » Seg Ago 22, 2011 7:30 pm

Carlos Mathias escreveu:Exatamente!

É mais ou menos o que eu tento mostrar no tópico do FX e tem gente que vira a cara.
CM...

Operavamos TF-33 e F-80 e isso diz muita coisa...

As vezes o pessoal não gosta disso, mas a única aeronave a jato de primeira linha que realmente operamos foi o MIII e olha quanta gente falava mal, e afins...

A diferença é que aquele contrato não tinha as bençãos e facilidades do PAM ou do FMS... quando a coisa envolve contratos de verdade e mais robustos tomamos as nossas mordidas e muita gente não se recuperou até hoje...

E para quê admitir os erros? Isso nunca.

[]s
CB_Lima




CB_Lima = Carlos Lima :)
Carlos Mathias

Re: NOTÍCIAS

#23058 Mensagem por Carlos Mathias » Seg Ago 22, 2011 7:40 pm

É isso aí.
Comer sopinha mastigada sempre é mais fácil para quem não quer ter dentes e trabalhar para mastigar.




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papagaio
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Re: NOTÍCIAS

#23059 Mensagem por papagaio » Ter Ago 23, 2011 12:46 pm

O Seasprite é muito velho.
Era o LAMPS II da USN, foi substituído pelo SH-60 como LAMPS III, e já fazem 26 anos do primeiro embarque operacional de um Esquadrão de SH-60 num navio da USN.
Ainda mais aeronave naval, que naturalmente sofre mais desgaste, opera em ambiente mais inóspito, ...
A própria MB aprendeu muita coisa quando comprou helicópteros usados SH-3B, que estavam estocados no AMARC.
Abs,




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Penguin
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Re: NOTÍCIAS

#23060 Mensagem por Penguin » Ter Ago 23, 2011 6:02 pm

National Composition of NATO Strike Sorties in Libya
http://www.acus.org/natosource/national ... ties-libya

Jorge Benitez | August 22, 2011

Eight nations participated in strike sorties in NATO’s Operation Unified Protector (OUP) in Libya. These nations are the US, France, Great Britain, Canada, Italy, Denmark, Belgium, and Norway.

However, there are now only seven nations conducting strike sorties because Norway withdrew its aircraft as of August 1. Britain contributed four additional fighters to help offset the loss of the Norwegian jets. The US has also recently increased its contribution of aircraft and armed Predator UAVs. The US and Germany have also provided bombs to allies with low stockpiles.

Aircraft from other countries, such as Sweden, Qatar, and the Netherlands, are participating in other missions such as enforcing the no-fly and surveillance, but are not involved in combat missions in Libya.

NATO discloses each day the total number of collective sorties flown in the previous 24 hours and the total of all sorties since the start of OUP, but it does not break it down into national contributions. Such national details can only be found sporadically and from different sources. National levels of strike sorties flown have fluctuated since NATO took over military operations in Libya on March 31, 2011. The following information matches each country’s most recent number of strike sorties to the number of total strike sorties by that date.

France: 33%, approximately 2,225 strike sorties (out of 6,745 total sorties by August 4)
US: 16%, 801 strike sorties, (out of 5,005 strike sorties by June 30)
Denmark: 11%, dropped 705 bombs (out of the 7,079 missions by August 11)
Britain: 10%, 700 strike sorties (out of 7,223 total sorties by August 15)
Canada: 10%, approximately 324 strike sorties (based on 3,175 NATO strike sorties by May 25)
Italy: 10% (Not applicable until April 27 when Italy committed 4 Tornados for strike sorties)
Norway: 10%, 596 strike sorties (out of the 6,125 missions by August 1, no longer active)
Belgium: 8th ally participating in combat missions, no public data available on number of strike sorties (photo: USAF)




Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
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Re: NOTÍCIAS

#23061 Mensagem por Carlos Mathias » Ter Ago 23, 2011 11:13 pm

E os Rafale não quebraram todos na primeira semana, como previu jesuis. :roll: :mrgreen:




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Junker
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Re: NOTÍCIAS

#23062 Mensagem por Junker » Qua Ago 24, 2011 12:08 am

Russian Air Power on Display: A Comprehensive Buildup
By Richard Weitz

08/23/2011 Despite the heavy involvement of India in the T-50 project, the Russian Ministry of Defense (MoD) is now the main buyer of Russian-made aircraft. After its surprising ineffectiveness in the 2008 Georgia War, the Ministry plans to revitalize the Russian Air Force by raising the level of new or upgraded planes in the active fleet to 70 percent by 2020.

The planned purchases would include as many as 100 Sukhoi fighter jets, 100 Su-34 fighter-bombers, up to 70 fifth-generation T-50 fighters, 29 MiG-29K carrier-based fighters, and 30 Su-30MKI multirole fighter jets adapted for the Russian Air Force. The MiG-31 air defense interceptors are also being upgraded to prolong their service lives. The Su-34 is replacing the Su-24 swing-wing strike aircraft, currently the most numerous types of combat aircraft in the Russian inventory. The goal is to have 70 of the planes, which can carry 8,000kg (17,600lb) of weapons, in operation by 2015.

Imagem
The Russian Mi-35 Attack Helicopter otherwise known as the Flying Tank http://asian-defence.blogspot.com/2011/ ... lying.html

At the 2011 International Aviation & Space Salon (MAKS-2011) air show, held at Zhukovsky airfield outside Moscow from August 16-21, the head of the Russian Air Force, Gen. Aleksander Zelin, said that his service eventually wants to acquire 120 of the two-seated Sukhoi Su-34 front-line bombers aircraft, enough to equip five squadrons of two dozen planes each.

The MoD will purchase 12 Su-34s this year, though output at Sukhoi’s NAPO plant in Novosibirsk is expected to increase in coming years. The goal is to have 70 of the planes, each of which can carry 8,000kg (17,600lb) of weapons, in operation by 2015. The Su-34 is replacing the Su-24 swing-wing strike aircraft, currently the most abundant type of combat aircraft in the Russian inventory.

The MoD is also negotiating to purchase as many as 40 Su-30MK fighters, with 28 aircraft under a base contract expected to be signed in 2012, and an option for 12. The Su-30 was originally designed for export. More than 270 of its variants have been sold since 1997. Customers include Algeria, China, India, Malaysia, Uganda, Venezuela, and Vietnam.

For use in the Russian Air Force, the Su-30MK plane will be “Russified.” This new variant, which may be called the Su-30SM, will substitute Russian parts for European and Israeli components and convert the display from English to Russian.

Since the planes will cost around $50 million each, a total buy of 40 fighters would cost around $2 billion. Aleksey Fedorov, president of the Irkut company that manufactures the plane, sees decreasing demand for the Su-30MK series and aims to end production during the next decade, manufacturing only the Yak-130 trainer for the MoD as well as the MS-21 regional passenger jet.

Russian analysts consider the Su-30s as a bridging plane until the Air Force acquires a large quantity of Su-35s, which is still undergoing final development and yet to enter the Air Force’s inventory. The MoD aims to purchase 48 Su-35s multi-role fighters.

The Su-35 is considered a “four++” generation plane, with only some fifth-generation capabilities. It will serve alongside the approximately 200 fifth-generation T-50s the MoD plans to acquire.

The MoD plans to backload some of the new technologies developed for theT-50, especially the AESA Radar, as mid-life upgrades onto its existing fleet of Su-35BMs, Su-30MKIs, and Su-30MK2s, which are all manufactured by Sukhoi as part of the United Aircraft Corporation, the massive aviation holding company established by the government to include both military and civilian aviation enterprises.

The MoD has already resumed purchasing helicopters from a similar state holding corporation, Russian Helicopters, JSC. Combining 11 regional helicopter manufacturers that often engaged in destructive competition with one another created this joint-stock company. This consolidation was completed last year.

Russian Helicopters displayed several of its top-of-the-line line products at MAKS 2011, including the Mi34C1, Ka-226T, Mi-26T2 and Mi-17. The corporation now possesses approximately 13% of the world helicopter market, with sales divided roughly equally between the Russian domestic market and foreign buyers.

But having recently completed its integration of all the previous Russian military and civilian helicopter manufacturers, its managers now want to increase this share.

Russian Helicopters manufactured 214 combat and transport helicopters last year and is expected to produce 260 helicopters this year and 300 helicopters in 2012. Whereas in previous years Russian helicopter manufacturers exported most of their helicopters to Asia, the Russian armed forces has now begun buying large numbers as well.

Dmitry Petrov, the corporation’s general director, expects the Russian MoD to purchase more than 1,000 new military helicopters under the 2011-2020 State Armament Program–equivalent to120-160 helicopters annually, starting next year.

According to the Moscow-based Center for Analysis of Strategies and Technologies (CAST), which has the best publicly available information on this topic, the Air Force purchases will include:

220 Mi-28N
40 Mi-35M attack helicopters,
120 Ka-52 “Alligator” reconnaissance/attack machines,
26 Mi-26 heavy transports,
100 Ka-60 training/electronic warfare,
30 Ka-226 training helicopters,
as many as 70 Ansat training helicopters,
and 500 Mi-8 transport helicopters.

Furthermore, the Navy is expected to buy more than one hundred helicopters for anti-submarine warfare, transport, training and search and rescue; including 70 Ka-27M and Ka-29M, and as many as 30 Ka-52 and 20 Ka-226.

The MoD has met the request of Russian defense companies to make more multi-year buys rather than rely solely on one-year contracts.

In the case of Russian Helicopters, the MoD will make long-term purchase agreements with five final assembly plants in Arseniev, Kazan, Kumertau, Rostov-on-Don and Ulan-Ude.

The first such deal with the Rostvertol plant in Rostov-on-Don will result in the purchase of Mi-26, Mi-28N and Mi-35M helicopters. Petrov added that the Kamov design firm has already begun developing a new helicopter for the Russian Navy, with the expected delivery in 2017-18.

In the interim, Kamov will manufacture Navy versions of its Ka-52 reconnaissance/attack and its Ka-226 utility helicopters. Russian Helicopters is also developing a Mi-171A2 transport helicopter as well as technologies for unmanned helicopters.

Imagem
The Mi-35M has been introduced into Brazil for counter-drug missions. http://en.rian.ru/photolents/20100421/158687172.html

Analysts still expect that around half of Russian Helicopters’ sales during the next decade will come from overseas buyers, mostly in Asia. To address previous complaints about poor after-sales service, Russian Helicopters has been establishing a network of dedicated service centers in its best foreign markets and has created a new enterprise that will focus exclusively on this issue.

The MoD also plans to resume purchasing transportation aircraft. During the Soviet era, the Air Force had some of the largest transport planes in the world such as the An-22. Since the Cold War, even NATO countries have leased these planes for special operations.

But the Russian Air Force has not received a single new transport plane since 1992, and the existing fleet of 300 transport planes is rapidly showing its age in terms of both technological obsolescence and service life exhaustion.

The problem was that the main Soviet design bureau for transport aircraft, the Antonov design bureau, was located in Ukraine, while the TAPO plant in Uzbekistan manufactured the long-serving Ilyushin Il-76 heavy-lift military transport aircraft.

Both former Soviet republics became independent countries after the USSR disintegrated. This change ended the tightly integrated (and heavily resourced) Soviet military industrial complex, in which Moscow could orchestrate a suitable harmony among its components regardless of their location.

Although the Russian MoD has suspended funding on the Il-112 light transportation plane to replace the An-24/26, it plans to purchase as many as 100 Il-76MDs during the next decade to replace the existing fleet of aging Il-76s.

Russia’s Aviastar aircraft factory, which has replaced the Uzbekistan-based TAPO plant that can no longer produce enough air frames, hopes to sell the plane to India, China, and other foreign buyers.

Russia also plans to produce an updated version of Il-76, called the Il-476 by 2013. It would use PS-90 turbofan engines, which are more fuel efficient and quieter than the D-30 engines on the original Il-76, as well as updated avionics and flight deck systems, which require fewer crew members.

Russia has agreed to work with Ukraine’s newly cooperative government on an An-70 propfan transportation plane and an updated version of the An-124, the world’s largest heavy military transport plane. The UAC hopes that the MoD will purchase ten An-124s under the current 2011-2020 SAP. Russia might also collaborate with India on a joint Medium Transport Aircraft project that would replace the Antonov An-12.

The state-owned Vega Corporation, Russia’s leading developer of drones and some other high-tech weaponry, used the MAKS 2011 to show off Russia’s first unmanned aerial combat vehicle, the Lutch medium-range UACV.

According to the company, the Lutch has a maximum take-off weight of 800 kilograms and can reach speeds of 270 kilometers per hour. It can carry up to 170 kilograms of ammunition and weapons control systems, including precision-guided weapons on fuselage pylons or in a fuselage weapons bay.

Depending on its load, the Lutch has a 250-350 km surveillance range, which can be doubled when its weapons are replaced by extra fuel tanks. Its maximum flight time is normally 18 hours, but extra fuel supplies can increase this duration to 30 hours with appropriate refueling.

In addition to strike operations, Vega claims Lutch can also conduct optical reconnaissance, radar, radio-relay and electronic reconnaissance missions. Until now, the MoD, not trusting indigenous defense technology in this area, has relied on UAVs imported by Israel. But Vega was established as a sort of mini-DARPA designed to spur innovation in the military’s use of electronics.

The Air Force also aims to develop a new airborne warning and control system (AWACS) plane by 2016. These A-100 aircraft would be constructed on the basis of the Il-476 transport plane and its more efficient PS-90 engines. The A-100 would have an advanced active phase array capable of detecting and tracking airborne and land-based targets.

The Russian Air Force currently flies around 20 A-50 Mainstay AWACS planes, which are based on the original Ilyushin Il-76 transportation plane. The A-50s are equipped with the large Liana surveillance radar antenna, which is located in an over-fuselage rotodome. The plane can control as many as ten fighter aircraft for either air-to-air intercept or air-to-ground attack missions.

The MoD has even begun implementing plans to develop next-generation, long-range strategic bombers and has started funding new precision-guided weapons for these planes.

In the interim, it is modernizing its Tu-95 and Tu-160 bombers and equipping them with a conventionally armed version of the Kh-55 nuclear-tipped cruise missile, the Kh-555. The Navy’s Tu-22M3 heavy supersonic bombers, armed with Kh-22 missiles, now operate under joint strategic commands that combine air and naval headquarters in a single geographic region.

This transformation could result in their receiving higher priority in terms of funding compared to when they were a subordinate and neglected part of the Air Force.
http://www.sldinfo.com/russian-air-powe ... e-buildup/




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Franz Luiz
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Re: NOTÍCIAS

#23063 Mensagem por Franz Luiz » Qua Ago 24, 2011 9:48 am

Reflexos para F-X2?
Perdemos o time no PAK, mas ainda dá tempo no projeto Turco.
Agora seria a hora da oportunidade de um caça Korea-Turquia-Brasil,
ou mesmo Turquia-Brasil.


Turquia pretende desenvolver novo caça com a KAI ou com a Saab

Além do atual plano para desenvolver um programa de avião de combate com os EUA ou com nações na Europa, a Turquia está procurando ampliar sua frota com uma segunda opção. A KAI da Coréia do Sul e a Saab da Suécia são os dois possíveis parceiros, de acordo com um oficial turco do setor de aquisições. Supõe-se que a Turquia participe na possível concepção do projeto.

A Turquia recentemente teve conversas separadas com autoridades aeronáuticas da Coréia do Sul e da Suécia para a possível cooperação na concepção, desenvolvimento e produção de uma nova aeronave de combate na próxima década, disse no final de semana um oficial sênior da área de compras da Turquia.

“As empresas que conversamos são a Korea Aerospace Industries [KAI] da Coreia do Sul e a Saab da Suécia,” disse o oficial.

KAI é a fabricante de aeronaves militares e civis e de vários satélites e está planejando produzir o avião de caça KF-X. A Saab é a projetista e fabricante do caça JAS39 Gripen.

Turquia, cuja frota atual de combate é composta de aeronaves fabricadas nos EUA, também tem planos para adquirir o F-35 Lightning II Joint Strike Fighter, um programa de última geração e multinacional liderado pelos Estados Unidos.

Mas as autoridades privadas turcas disseram que querem um outro futuro caça a jato a ser desenvolvido com um país ou em outros países além dos Estados Unidos, em um esforço para reduzir a dependência do país em Washington.

A maioria da frota atual da Turquia de caças F-16, estão sendo modernizado pela empresa Lockheed Martin dos EUA, e os futuros planejados F-35s estão disponíveis através da influência dos EUA. Apenas seus aviões mais antigos F-4, modernizados por Israel, e seus mais antigos F-16s, sendo modernizados pela própria Turquia, tecnologicamente estão livres dessa influência norte americana, disseram os funcionários. Mas essas aeronaves mais antigas devem ser retiradas de operação por volta de 2020.

“A Turquia quer que parte da sua frota de aviões de combate permaneça fora da influência tecnológica dos Estados Unidos. Ele acredita que este esquema seria mais adequado para seus interesses nacionais “, disse um analista de defesa turca.

Assim como parte dos esforços para selecionar um novo caça para a Força Aérea turca, a Turkish Aerospace Industries, ou TAI, foi encarregada de determinar as especificações do novo caça. Ela tem até o final do próximo ano para concluir o processo.

A Turquia, no passado, montou e fabricou em conjunto algumas aeronaves militares, mas esta é a primeira vez que a indústria da defesa do país em desenvolvimento estará plenamente envolvida na concepção de um sistema de armas complexas, como um caça a jato.

O país no ano passado realizou uma rodada inicial de conversas com a KAI da Coréia do Sul sobre o assunto. Mas os sul-coreanos, então, ofereceram apenas uma parte de 20 por cento do projeto para a Turquia, com outros 20 por cento indo para a Indonésia, optando por 60 por cento do programa para si mesmo. A Turquia quer uma participação igualitária no desenvolvimento de um novo avião e rapidamente rejeitou a oferta.

“Agora os sul-coreanos estão muito mais perto da idéia de propriedade compartilhada, e isso é positivo”, disse o oficial de aquisição turco. ”Mas ainda há muito mais coisa a ser discutida com eles.”

Nesse meio tempo, a Turquia continua a estar interessado em programas de uma concorrente, e as recentes conversações com funcionários Saab refletem esta situação, disse o funcionário de aquisição. ”A Suécia também é um parceiro em potencial para nós”.

Além da KAI e da Saab, um consórcio de empresas europeias também continua os esforços para incluir a Turquia no seu programa para o projeto Eurofighter Typhoon. Este consórcio é o Eurofighter, cujos membros incluem italianos, alemães, britânicos e espanhois.

O vice-ministro de Defesa da Itália, disse em maio, que os caças europeus Eurofighter Typhoon eram a única alternativa viável para os aviões dos EUA, nesta categoria, pedindo que a Turquia participasse do ambicioso programa de defesa europeia.

“O Eurofighter é a única alternativa aos aviões dos EUA, e fornece um grande alívio para os países do mundo”, disse Guido Crosetto em Istambul, durante a International Defense Industry Fair 2011.

Fonte: Hurriyet Daily News – Tradução: Cavok
http://cavok.com.br/blog/?p=37750#more-37750




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#23064 Mensagem por Boss » Qua Ago 24, 2011 10:09 am

Não era esse projeto que diziam que os turcos queriam a Embraer envolvida ?




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Re: NOTÍCIAS

#23065 Mensagem por Brasileiro » Qua Ago 24, 2011 11:21 am

Boss escreveu:Não era esse projeto que diziam que os turcos queriam a Embraer envolvida ?


Sim, e tomara que envolvam mesmo. Não só ela, como muitas outras indústrias nacionais.



abraços]




----------------
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Hader

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#23066 Mensagem por Hader » Qua Ago 24, 2011 11:37 am

Só falta convencer a Embraer... [005]




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Re: NOTÍCIAS

#23067 Mensagem por Penguin » Qui Ago 25, 2011 11:28 pm

‘França agora pode exportar Rafale para a Líbia’, diz analista russo
25 de agosto de 2011, em Conflitos em andamento, Noticiário Internacional, Relações Internacionais, por Fernando "Nunão" De Martini

Segundo matéria do jornal ‘The Moscow Times’, não deverá haver negócios da Rússia com a Líbia pós Gaddafi.


Na quarta-feira, 24 de agosto, o jornal “The Moscow Times” publicou matéria trazendo informes de várias agências internacionais sobre a situação na Líbia, com o controle do país caindo nas mãos dos rebeldes. Deixando de lado a parte inicial do texto que trata do desenrolar das ações até um dia antes, assunto que pode ser acompanhado pelos leitores no site das Forças Terrestres, vale a pena ir direto ao ponto principal da matéria do jornal: na opinião de analistas e observadores russos, levando em conta aspectos militares e comerciais da situação, a posição de Moscou na Líbia ficará enfraquecida quando os rebeldes finalmente tomarem conta do país.

O coronel Viktor Murakhovsky disse que a praticamente certa vitória dos rebeldes foi possível graças aos esforços coordenados dos ocidentais. Segundo o coronel, um papel fundamental foi realizado por serviços de inteligência, comprando ou influenciando as deserções de oficiais e soldados antes leais a Kadafi. O treinamento de rebeldes por conselheiros ocidentais e o isolamento do regime, feito de forma metódica, também foram fatores de importância.

Ainda segundo o coronel Murakhovsky, a operação na Líbia também mostrou as fraquezas dos aviões de combate europeus, que não poderia agir de maneira independentre em relação aos Estados Unidos.

Mikhail Margelov, representante especial do presidente Dmitry Medvedev na África, disse que os rebeldes prometeram manter e reconfirmar todos os contratos existentes com a Rússia. Mas, na opinião de Vladimir Isayev. analista do Instituto de Estudos Orientais da Academia Russa de Ciências, os novos governantes líbios não deverão esquecer o fato de que a Rússia se absteve de votar a Resolução 1973 da ONU (Organização das Nações Unidas). Segundo Isayev, França e Grã-Bretanha deverão ficar com as vantagens econômicas.

Os rebeldes também indicaram que deverão rever contratos. “Temos algumas questões políticas com a Rússia, a China e o Brasil”, disse Abdeldzhalil Mayuf, porta-voz da Arabian Gulf Oil Company (AGOCO), a empresa estatal de petróleo da Líbia, que agora está sob controle dos rebeldes.

No recente evento aeroespacial MAKS, o diretor geral da agência russa de exportação de material de defesa (Rosoboronexport), Anatoly Isaikin, disse que as sanções da ONU custaram 4 bilhões de dólares para a agência. Na semana passada. A “Tactical Missiles Corporation”, sediada em Korolyov (próximo a Moscou) sofreu prejuízos de 600 milhões de euros em contratos bloqueados com a Líbia, segundo seu diretor geral, Boris Obnosov. E um contrato para a venda de seis aviões de treinamento Yak-130 foi congelado, conforme declaração do presidente da “Irkut Corporation”, Alexei Fyodorov.

O maior vencedor será a França, que agora pode exportar seu caça Rafale para a Líbia, disse Konstantin Makiyenko, analista do Centro de Anãlises de Estratégias e Tecnologias.

Por fim, o analista político Boris Makarenko disse que o presidente Dmitry Medvedev não conseguirá nenhum benefício de seu apoio aos aliados ocidentais no conflito da Líbia. Apesar de ter reforçado sua posição internacional ao apoiar as sanções contra a Líbia, a maioria dos russos apoia Gaddafi.

FONTE: The Moscow Times (com informações de MT, AP, Vedomosti, Bloomberg, Reuters, Interfax)

Tradução, adaptação e edição: Poder Aéreo



Leia mais (Read More): Poder Aéreo - Informação e Discussão sobre Aviação Militar e Civil




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Re: NOTÍCIAS

#23068 Mensagem por crubens » Sex Ago 26, 2011 9:57 am

Isso tá parecendo dor de cotovelo.




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#23069 Mensagem por Thor » Dom Ago 28, 2011 4:01 pm

Quase colisão em Caruaru, com banda Asa de Águia a bordo.
Aparentemente o piloto teve muita presença de espírito para decolar no limite. Acho que ele até abaixou os flapes na corrida de decolagem para ganhar uma sustentação no último segundo.
http://fotografia.folha.uol.com.br/gale ... foto-79517




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#23070 Mensagem por Penguin » Dom Ago 28, 2011 6:53 pm

Artigo muito interessante:

EXCLUSIVE: US Air Force combat fleet's true operational costs revealed

http://www.flightglobal.com/blogs/the-d ... ombat.html




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