F-35 News

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

Moderadores: Glauber Prestes, Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
Avatar do usuário
Justin Case
Sênior
Sênior
Mensagens: 1762
Registrado em: Dom Jan 17, 2010 7:28 pm
Localização: Brasília-DF Brazil
Agradeceu: 146 vezes
Agradeceram: 230 vezes

Re: F-35 News

#2041 Mensagem por Justin Case » Qua Nov 02, 2011 11:21 pm

soultrain escreveu:Justin,

A reclinação também não tem a ver com a ejecção?
Acho que não, Soultrain. O corredor de ejeção, estando mais inclinado, permite avançar um pouco o painel, mas isso só serve para corrigir o problema gerado com a própria inclinação, com o afastamento do piloto dos instrumentos, telas, interruptores.
É uma solução para a carga G mesmo. Astronautas decolam deitados, transversalmente à carga G, eu acho.
Como ergonomia, também acho que cadeira inclinada é pior, porque a tendência é manter a cabeça ereta. Fazer isso com o corpo inclinado não é o mais natural. Em combate, olhar para trás também deve ser mais incômodo.
Vantagens e desvantagens...
Abraço,

Justin




Avatar do usuário
tflash
Sênior
Sênior
Mensagens: 5426
Registrado em: Sáb Jul 25, 2009 6:02 pm
Localização: Portugal
Agradeceu: 11 vezes
Agradeceram: 31 vezes

Re: F-35 News

#2042 Mensagem por tflash » Qua Nov 02, 2011 11:28 pm

Penguin escreveu:Imagem
Para que um "bombardeiro pouco manobrável" necessitaria de uma assento tão reclinado?!
Talvez seja para o piloto tirar uma siesta enquanto os sistemas fazem o resto. :mrgreen:
Acho que a inclinação é a mesma dos F16.

Imagem




Kids - there is no Santa. Those gifts were from your parents. Happy New Year from Wikileaks
bcorreia
Sênior
Sênior
Mensagens: 1253
Registrado em: Qui Out 15, 2009 1:42 pm
Agradeceu: 26 vezes
Agradeceram: 41 vezes

Re: F-35 News

#2043 Mensagem por bcorreia » Qua Nov 02, 2011 11:58 pm

tflash escreveu:
Penguin escreveu:Imagem
Para que um "bombardeiro pouco manobrável" necessitaria de uma assento tão reclinado?!
Talvez seja para o piloto tirar uma siesta enquanto os sistemas fazem o resto. :mrgreen:
Acho que a inclinação é a mesma dos F16.

Imagem
Só sei que a inclinação é maior do que as poltronas da Gol e Tam :mrgreen: :twisted: :lol:




Avatar do usuário
Penguin
Sênior
Sênior
Mensagens: 18983
Registrado em: Seg Mai 19, 2003 10:07 pm
Agradeceu: 5 vezes
Agradeceram: 374 vezes

Re: F-35 News

#2044 Mensagem por Penguin » Ter Nov 08, 2011 5:38 pm

USAF To Extend F-16s To Cover F-35 Delays
http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... el=defense

Nov 8, 2011

By Graham Warwick

The U.S. Air Force plans to upgrade more than 300 Lockheed Martin F-16s and potentially additional Boeing F-15s to fill the gap caused by delays to the Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter program.

The service shortly will announce plans to extend the service life and upgrade the avionics on 300-350 late-model Block 40 and 50 F-16s, Lt. Gen. Herbert Carlisle, deputy chief of staff for operations, plans and requirements, told Congress last week.

The structural and avionics upgrades are projected to cost $9.4 million per aircraft, he said. Extending airframe life to 10,000 hr. from 8,000 will add about eight years of service life and extend the capability of the F-16 fleet to 2030.

The service life extension is required because of delays in developing and fielding the F-35. Initial operational capability (IOC) of the Air Force’s F-35A variant was planned for 2018 but has slipped by about two years, Carlisle said.

The new IOC date will be determined once an updated F-35 integrated master schedule is completed. This is expected “fairly shortly,” Carlisle said. Built on a technical baseline review that extended JSF development by two years, the new schedule will detail how the F-35 will be fielded to replace F-16s and other aircraft in the active Air Force, Air National Guard and Reserve.

Although the Air Force has enough Block 40 and 50 F-16s to upgrade as many as 600 aircraft to cover any fighter shortfall should there be further F-35 delays, “we do not believe we will have to go there,” Carlisle said.

The Air Force is already upgrading 176 F-15C/Ds to operate through at least 2025 and fill the gap left by termination of Lockheed Martin F-22 production after 187 aircraft. “We may extend ‘long-term’ status to the entire 250-aircraft inventory based on requirements of the future force structure,” Carlisle testified.

The F-15s are receiving active, electronically scanned array radars, and both Northrop Grumman and Raytheon have responded to a prior Air Force requests for information to install similar high-performance radars in the F-16.




Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
Carlo M. Cipolla
Avatar do usuário
soultrain
Sênior
Sênior
Mensagens: 12154
Registrado em: Dom Jun 19, 2005 7:39 pm
Localização: Almada- Portugal

Re: F-35 News

#2045 Mensagem por soultrain » Qua Nov 16, 2011 11:05 pm

Canada worried by reports of F-35 fighter delays

Wed Nov 16, 2011 2:06pm EST

* Expensive program could be delayed by two years

* Canada says it wants to buy 65 jets

Nov 16 (Reuters) - Canada is worried by reports that delivery of Lockheed Martin Corp's F-35 fighter jets could be delayed and is talking to the manufacturer, Defence Minister Peter MacKay said on Wednesday.

Canada says it plans to buy 65 of the jets, which in theory will start arriving in 2016. It has not yet signed a binding contract.

Last week Canadian media quoted a senior U.S. defense official as saying the program could be delayed by two years.

"Canada, like every country, is concerned about delays in delivery and discussions around the cost. We are in direct discussions, of course, with Lockheed Martin," MacKay told reporters.

The F-35 is the largest U.S. weapons program and has already seen costs rise sharply over the past 10 years.

Canadian opposition politicians complain the Conservative government chose the fighter without having an open competition.

U.S. Defense Secretary Leon Panetta said this week the F-35 program could be terminated unless Congress moved to avoid major cuts in U.S. defense spending over the next decade.





"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:


NJ
Avatar do usuário
alexmabastos
Sênior
Sênior
Mensagens: 809
Registrado em: Qua Out 18, 2006 10:59 am
Agradeceu: 4 vezes
Agradeceram: 7 vezes

Re: F-35 News

#2046 Mensagem por alexmabastos » Sex Dez 02, 2011 2:47 pm

Venlet: Building and testing F-35 was a ‘miscalculation’

F-35 program manager Vice Adm. David Venlet said in an interview that building and testing the F-35 at the same time was a ‘miscalculation.’

“You’d like to take the keys to your shiny new jet and give it to the fleet with all the capability and all the service life they want. What we’re doing is, we’re taking the keys to the shiny new jet, giving it to the fleet and saying, ‘Give me that jet back in the first year. I’ve got to go take it up to this depot for a couple of months and tear into it and put in some structural mods, because if I don’t, we’re not going to be able to fly it more than a couple, three, four, five years.’ That’s what concurrency is doing to us.”




Avatar do usuário
soultrain
Sênior
Sênior
Mensagens: 12154
Registrado em: Dom Jun 19, 2005 7:39 pm
Localização: Almada- Portugal

Re: F-35 News

#2047 Mensagem por soultrain » Sex Dez 02, 2011 4:58 pm

Exatamente o que tenho dito durante anos!!!

Como é que aquela gente toda aceitou esse erro colossal de gestão do projeto?





"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:


NJ
Avatar do usuário
alexmabastos
Sênior
Sênior
Mensagens: 809
Registrado em: Qua Out 18, 2006 10:59 am
Agradeceu: 4 vezes
Agradeceram: 7 vezes

Re: F-35 News

#2048 Mensagem por alexmabastos » Sex Dez 02, 2011 5:23 pm

soultrain escreveu:Exatamente o que tenho dito durante anos!!!

Como é que aquela gente toda aceitou esse erro colossal de gestão do projeto?
Os fabricantes norte-americanos estão mal acostumados...

Se desse certo, ganhavam tempo...
Se der errado....o contribuinte americano paga a conta...




Avatar do usuário
kekosam
Sênior
Sênior
Mensagens: 2500
Registrado em: Sex Out 03, 2008 10:17 am
Localização: Cuiabá-MT
Agradeceu: 24 vezes
Agradeceram: 34 vezes

Re: F-35 News

#2049 Mensagem por kekosam » Sex Dez 02, 2011 5:39 pm

Mas e ai? Se fosse fazer um por um, qual seria prioridade? A, B ou C? Quem está mais desesperado? Neste caso, acredito que, pelas complexidades, sairia primeiro o A (padrão), depois o C (naval) e por último o B (VTOL).




Assinatura? Estou vendo com meu advogado...
Avatar do usuário
soultrain
Sênior
Sênior
Mensagens: 12154
Registrado em: Dom Jun 19, 2005 7:39 pm
Localização: Almada- Portugal

Re: F-35 News

#2050 Mensagem por soultrain » Sex Dez 02, 2011 6:45 pm

alexmabastos escreveu:
soultrain escreveu:Exatamente o que tenho dito durante anos!!!

Como é que aquela gente toda aceitou esse erro colossal de gestão do projeto?
Os fabricantes norte-americanos estão mal acostumados...

Se desse certo, ganhavam tempo...
Se der errado....o contribuinte americano paga a conta...
Na gestão de projecto, há uma área importantíssima que é a gestão de riscos do projecto. Quando se faz o projecto, faz-se o planeamento, identificação e análise de áreas de risco e o desenvolvimento de opções para lidar e controlar o risco (financeiro, técnico, industrial, etc). São então identificadas acções correctivas recomendadas e acções preventivas recomendadas de modo a debelar os riscos. É nesta fase que o projecto pode ter o no go, caso os riscos não sejam contornáveis.

Quem geriu e tomou as decisões para que assim fosse, ou foi incompetente ou tinha outros interesses...





"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:


NJ
Avatar do usuário
alexmabastos
Sênior
Sênior
Mensagens: 809
Registrado em: Qua Out 18, 2006 10:59 am
Agradeceu: 4 vezes
Agradeceram: 7 vezes

Re: F-35 News

#2051 Mensagem por alexmabastos » Sex Dez 02, 2011 6:45 pm

Não keko, deveriam ter feito protótipos...avaliados, cabeças de série.....avaliados...depois os lotes iniciais.




Avatar do usuário
Carlos Lima
Sênior
Sênior
Mensagens: 18932
Registrado em: Qui Mai 12, 2005 6:58 am
Agradeceu: 1275 vezes
Agradeceram: 631 vezes

Re: F-35 News

#2052 Mensagem por Carlos Lima » Sex Dez 02, 2011 9:49 pm

Bom... basicamente eles acreditaram nos PowerPoint da LM ao invés do bom senso sobre gerência de projetos.

Se olhar mesmo a concorrência entre o F-32 e o F-35 tem uns lances bizarros.

[]s
CB_Lima




CB_Lima = Carlos Lima :)
Avatar do usuário
Justin Case
Sênior
Sênior
Mensagens: 1762
Registrado em: Dom Jan 17, 2010 7:28 pm
Localização: Brasília-DF Brazil
Agradeceu: 146 vezes
Agradeceram: 230 vezes

Re: F-35 News

#2053 Mensagem por Justin Case » Sex Dez 02, 2011 9:51 pm

Amigos,

Na gestão de projetos desse porte, não é possível dar um passo após completar o outro.
Se isso for feito, quando o projeto estiver pronto, após uns 15 anos, já estará obsoleto!
As fases se entrelaçam. A industrialização e a produção começam muito antes de terminar o desenvolvimento.
A operação começa quando ainda há muito a ser ensaiado, com uma configuração inicial (IOC) que é muito inferior à do requisito, à contratada.
Não é à toa que o Soultrain citou o planejamento detalhado e a análise de riscos como fatores essenciais para o sucesso do projeto.
Mas nem tudo é possível prever, por isso ocorrem atrasos e vêm os custos adicionais de desenvolvimento.
Quem embarca em um novo projeto tem que assumir esses riscos e procurar mitigá-los.
Tentar cumprir um projeto de dez ou vinte anos em fases completamente sequenciais e estanques é receita de absoluto fracasso, pelo menos quanto ao resultado operacional e comercial.
Também é absurdo iniciar qualquer projeto destes imaginando o que nós precisamos hoje. Todos os objetivos devem ser transportados para o cenário futuro, torcendo para que a história não venha a sabotar esse cenário.
Voltando ao Brasil, tentar decidir o F-X pensando no que necessitamos hoje é o mais completo absurdo, mas estamos lendo e ouvindo isso frequentemente por aí.
Viver o presente é máxima que se propaga, como receita para o bem viver. Ao tratar de ações e decisões de Estado, usar essa filosofia é uma completa irresponsabilidade, para não usar outros adjetivos menos nobres.
Abraços,

Justin




Avatar do usuário
soultrain
Sênior
Sênior
Mensagens: 12154
Registrado em: Dom Jun 19, 2005 7:39 pm
Localização: Almada- Portugal

Re: F-35 News

#2054 Mensagem por soultrain » Sex Dez 02, 2011 11:10 pm

Tem toda a razão, a questão é passar para a fase de industrialização/produção de uma das coisas mais complexas do mundo, caça de combate (diria que mais complexas que um programa espacial), sem sequer fechar os requisitos de projecto básico e sem ensaiar a teoria na prática, ou seja criar toda a linha de montagem e a maioria do ferramental, sem saber com exactidão o que se vai fabricar. Isso aumentou o risco de uma forma insustentável, eu sou um leigo e percebi isso quase instantaneamente.

É óbvio que um programa desse porte e com essa linha temporal longa é um programa dinâmico com constantes alterações, algumas não planeadas, mas o esqueleto fundamental não pode mudar constantemente, porque isso acarreta um custo de tempo e dinheiro imenso. Isso é deixado para as várias séries de fabrico, se cada série são meia dúzia de aeronaves, é incomportável.

Isso é possível fazer em sistemas electrónicos, hidráulicos, software etc, mas no "ferro" não.





"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:


NJ
Avatar do usuário
soultrain
Sênior
Sênior
Mensagens: 12154
Registrado em: Dom Jun 19, 2005 7:39 pm
Localização: Almada- Portugal

Re: F-35 News

#2055 Mensagem por soultrain » Sex Dez 02, 2011 11:18 pm

Pentagon: Slow F-35 Production

First International F-35 Rolls Out of the Factory

So, the interwebs are abuzz this morning with news that the man in charge of the F-35 Joint Strike Fighter program wants to slow down production — and therefore deliveries of the jet.

The slowdown is needed to install fixes to numerous structural cracks and “hot spots” that have been found in the plane over the last year, Vice Adm. David Venlet, JSF program manager, told AOL Defense. The work needed to remedy these cracks could add $3 to $5 million to the cost of each jet.

Keep in mind that the Pentagon just reduced the latest F-35 purchase by five jets, so this news comes on top of that.

Venlet insists that these cracks aren’t an immediate safety issue, they would however cause the airframes to be pulled from service well before their planned 8,000 flight-hour lifetimes.

Here’s key quote from Venlet where he says that ‘heavy learning’ is still happening with the program — I have to say that many were hoping Lockheed and the F-35 office were beyond the heavy learning years:

“The analyzed hot spots that have arisen in the last 12 months or so in the program have surprised us at the amount of change and at the cost,” Vice Adm. David Venlet said in an interview at his office near the Pentagon. “Most of them are little ones, but when you bundle them all up and package them and look at where they are in the airplane and how hard they are to get at after you buy the jet, the cost burden of that is what sucks the wind out of your lungs. I believe it’s wise to sort of temper production for a while here until we get some of these heavy years of learning under our belt and get that managed right. And then when we’ve got most of that known and we’ve got the management of the change activity better in hand, then we will be in a better position to ramp up production.”

These hot spots were found after the Pentagon and Lockheed examined the plane following the discovery of cracks in an important bulkhead on the F-35B last year. He apparently wouldn’t say how much production should be slowed.

The big question now becomes, what will a production slowdown to to the cost of each airplane at a time when many JSF buyers are looking to cut billions from their defense budgets? The second question is, what does this mean for the existing fighter fleets that are/were supposed to be replaced by F-35s sometime this decade?

Yes, the F-35 has had a very good year of flight testing but, as Venlet points out, overall testing still nowhere near close to finished. F-35 customers have got to be wondering what additional surprises will come along:

Flight testing of the F-35, though going extremely well lately, is only 18 percent complete, Venlet said. As of Nov. 29, 1,364 test flights had been flown — 896 of them in the past 10 months, despite two stoppages of a couple of weeks each to fix problems found by flying. Under a new program baseline created after the JSF project breached cost limits under the Nunn-McCurdy law, about 7,700 hours of flight tests are planned. “That’s a lot,” Venlet said, adding that number will grow if more problems are found.

Fatigue testing has barely begun, Venlet said. The CTOL variant’s fatigue testing is about 20 percent complete; the CV variant has not started yet. For the STOVL variant, fatigue testing was halted at 6 percent last year and has not resumed after a crack in a large bulkhead in the wing was found, requiring a major redesign of that part.

Here’s the article.

Read more: http://defensetech.org/2011/12/02/penta ... z1fQjHIPrW
Defense.org





"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:


NJ
Responder