Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.
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Luís Henrique
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#1876
Mensagem
por Luís Henrique » Sex Jan 28, 2011 3:55 pm
kekosam escreveu:É... acho que a India vai colocar sua colônia rebelde com o rabo entre as pernas... Acho que deveriamos fazer o mesmo com uma certa colônia rebelde na Península Ibérica...
Ah ta. E o que farão com o arsenal nuclear do Paquistão??
O objetivo da possivel ajuda americana é segurar a China.
Su-35BM - 4ª++ Geração.
Simplesmente um GRANDE caça.
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cabeça de martelo
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#1877
Mensagem
por cabeça de martelo » Sex Jan 28, 2011 3:56 pm
Como não tem AEW&C?! Chama-se Açores e Madeira.
Boa pergunta...deixo a resposta para quem sabe do que fala.
Sei que a última actualização já ia no M5, o que isso significa a nível de blocks da USAF é algo que desconheço por completo.
"Lá nos confins da Península Ibérica, existe um povo que não governa nem se deixa governar ”, Caio Júlio César, líder Militar Romano".
Portugal está morto e enterrado!!!
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kekosam
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#1878
Mensagem
por kekosam » Sex Jan 28, 2011 3:59 pm
Luís Henrique escreveu:kekosam escreveu:É... acho que a India vai colocar sua colônia rebelde com o rabo entre as pernas... Acho que deveriamos fazer o mesmo com uma certa colônia rebelde na Península Ibérica...
Ah ta. E o que farão com o arsenal nuclear do Paquistão??
O objetivo da possivel ajuda americana é segurar a China.
Os indianos também não tem? Ninguém sai jogando Nuke assim por ai (só os estadunidenses).
Assinatura? Estou vendo com meu advogado...
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knigh7
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#1879
Mensagem
por knigh7 » Seg Fev 28, 2011 10:53 pm
Olá, pessoal.
Uma dúvida: os F35C da U.S. NAVY realizarão também atividades de defesa aérea de modo precípuo?
Uma vez que os F35 não substituirão os Super Hornet, qual deverá ser a diferenca de emprego entre um e outro?
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Alitson
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#1880
Mensagem
por Alitson » Ter Mar 01, 2011 11:41 am
Quem falou que não irão substituir os Super Hornet?
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#1881
Mensagem
por Penguin » Ter Mar 01, 2011 12:03 pm
Alitson escreveu:Quem falou que não irão substituir os Super Hornet?
Não irão.
Na realidade irão substituir os Hornet (A/B/C/D) e complementar os Super Hornet.
Os F-35C serão adquiridos em número significativamente menor do que o SH.
F-35C:
U. S. Navy First day of war, survivable strike fighter aircraft to complement F/A-18E/F
http://www.jsf.mil/program/index.htm
O substituto do SH será provavelmente o F/A-XX:
[]s
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#1882
Mensagem
por Alitson » Ter Mar 01, 2011 12:10 pm
Os Hornets A/B não estão em serviço ativo apenas junto aos Marines?
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#1883
Mensagem
por Penguin » Ter Mar 01, 2011 12:11 pm
Alitson escreveu:Os Hornets A/B não estão em serviço ativo apenas junto aos Marines?
Isso. Esses e os C e D dos Marines.
Serão substituídos pelos F-35B (se este vingar).
[]s
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#1884
Mensagem
por Andre Correa » Ter Mar 01, 2011 12:31 pm
A USN ainda tem 405 F/A-18A/B/C/D Hornets na activa, 385 F/A-18E/F Super Hornets, e tem mais 103 encomendas firmes, e planos para 11+577 F-35C's, ao passo que os USMC tem 228 F/A-18A/B/C/D Hornets
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#1885
Mensagem
por Alitson » Ter Mar 01, 2011 2:29 pm
Os A/B são apenas dos Marines em serviço ativo. Cerca de 100 destes.
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#1886
Mensagem
por Penguin » Ter Mar 01, 2011 3:12 pm
alcluiz escreveu:A USN ainda tem 405 F/A-18A/B/C/D Hornets na activa, 385 F/A-18E/F Super Hornets, e tem mais 103 encomendas firmes, e planos para 11+577 F-35C's, ao passo que os USMC tem 228 F/A-18A/B/C/D Hornets
O Plano original previa um total de 680 F-35B e F-35C para ambos, USMC e USN.
Em 2009 o debate sobre a composição das aquisições da USN/USMC entre as versões C e B apontava para 398 F-35B e 282 F-35C:
US Marine Corps finally divulges F-35B order count
By Stephen Trimble on January 15, 2009 5:15 PM
http://www.flightglobal.com/blogs/the-d ... ivulg.html
It seems the most closely guarded secret in the F-35 program has been, strangely enough, the order breakdown between the US Navy and US Marine Corps. The combined purchase is 680 aircraft.
But the order split between the USMC's F-35B and the USN's F-35C has remained a mystery. I've heard suggestions of a roughly 50/50 split, but nothing specific.
This morning's Federal Register -- as spotted by my colleague John Croft -- finally solves the mystery.
The USMC submitted two environmental impact statements, as federal law requires, for plans to base F-35Bs on the east coast and west coast. The statements contain the first official breakdown of the F-35 order count. Here it is:
East Coast: 10 active duty squadrons, one reserve squadron of up to 16 aircraft each. Plus, two training squadrons of 20 aircraft each. Total number: 216.
West Coast: 10 active duty squadrons, one reserve squadron of up to 16 aircraft each. One operational evaluation unit of six aircraft. Total number: 182.
(Note: Both totals add up to 10 fewer aircraft than the maximum. I can't explain why.)
That adds up to a USMC planned order for 398 aircraft.
Deductively, the USN's order count would amount to 282 aircraft.
Os F-35C na US Navy são encarados como um interino, até a introdução do NGAD que substituiria o SH:
Fonte: Revista AFM - 03/2011
[]s
Editado pela última vez por
Penguin em Qua Mar 02, 2011 2:46 pm, em um total de 1 vez.
Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
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#1887
Mensagem
por Penguin » Qua Mar 02, 2011 2:22 pm
F-35 Fighter Confounding Critics As Flight Tests Ramp Up
(Source: Lexington Institute; issued March 1, 2011)
The F-35 Joint Strike Fighter has begun to exhibit rapid progress in flight tests as pilots gradually expand the operational "envelope" for all three service variants. Development of the stealthy, single-engine fighter has been dogged by delays and rising costs, but the plane now seems to be moving forward at an accelerating pace -- especially the Marine version that defense secretary Robert Gates put on two-year "probation" in January.
In February, the Marine short-takeoff/vertical-landing version designated F-35B completed twice as many test flights as planned, and test pilots told Defense News reporter Dave Majumdar that it was surprisingly easy to land the plane vertically. Vertical agility is a key performance feature that the Marine Corps is seeking in all of its future aircraft so that the service is not tethered to vulnerable bases or aircraft carriers in fighting wars.
By fielding a highly survivable attack jet that can land virtually anywhere, the service hopes to surpass the agility of any other fighting force in history. It appears the Pratt & Whitney primary engine and Rolls-Royce lift-fan mesh very well in the final design, with pilots saying that even inexperienced flyers have little difficulty landing the plane vertically.
Secretary Gates said in January that Air Force and Navy variants of the F-35 are performing well, which is good news for both services and will eventually also be good news for U.S. exports. Prime contractor Lockheed Martin expects to eventually export thousands of the Air Force version to replace aging F-16s and other tactical aircraft in allied air fleets. The F-35 was designed to provide a highly versatile and maneuverable next-generation fighter in a relatively inexpensive package, but meeting that goal depends on getting through flight tests and then ramping up production to a level where economies of scale are feasible. Using identical parts and components in all three versions contributes to cost savings and interoperability across diverse warfighting units.
A key part of the F-35 story that has largely been missing in action is the unprecedented sensing, connectivity and protection afforded by the fighter's on-board electronics. Proponents of the canceled F-22 Raptor frequently complain that the single-engine F-35 cannot match the aerodynamic maneuverability of the twin-engine F-22. That's true, but the F-35 actually offers superior situational awareness and communications because its on-board electronics are newer. The electronic edge F-35 enjoys over every other tactical aircraft in the world may prove to be more important in future missions than maneuverability -- although test pilots say it matches or surpasses the aerial agility of every fighter other than F-22. Bottom line: F-35 is beginning to look like a real winner.
-ends-
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marcelo l.
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#1888
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por marcelo l. » Sex Mar 11, 2011 10:08 am
http://online.wsj.com/article/BT-CO-201 ... 12995.html
OTTAWA (Dow Jones)--The Canadian government would pay about US$29.3 billion for the purchase of 65 Joint Strike Fighter F-35 fighter jets over a 30-year period, Parliamentary Budget Officer Kevin Page said Thursday.
That estimate is much higher than government figures, and the Parliamentary opposition can be expected to play it up in a possible election campaign this spring.
Last year, the Canadian government said it would invest about C$9 billion (US$9.3 billion) to purchase the jets from Lockheed Martin Corp. (LMT). Media reports have put the total contract, including maintenance, at C$16-18 billion.
Page's report said "the total ownership cost, expressed in FY 2009 dollars, for the purchase of
65 aircraft is estimated at approximately
US$29.3 billion or US$450 million per plane."
"If the people who marched actually voted, we wouldn’t have to march in the first place".
"(Poor) countries are poor because those who have power make choices that create poverty".
ubi solitudinem faciunt pacem appellant
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suntsé
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#1889
Mensagem
por suntsé » Sex Mar 11, 2011 10:40 am
Cada F35 vai custar 450 milhões!!!!
Nossa, cancelaram o F22 e surgiu um mais caro ainda
Mas, o problema é deles. O contribuinte dele que vão ter que suar para manter isso
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Carlos Mathias
#1890
Mensagem
por Carlos Mathias » Sex Mar 11, 2011 11:26 am
Por isso que eles querem cada vez mais "parceiros".