AlbertoRJ escreveu:[ quote="Santiago"]
AlbertoRJ escreveu:
E 2016 não é um prazo aceitável? Acho que o prazo não foi a questão.
[]'s
Teríamos que entrar na fila. Se não estou enganado só haveria possibilidade de entrega após 2019.
Israel participa do programa como Security Cooperative Participant (SCP) desde 2003 (juntamente com Cingapura) e desde então negociava a aquisição do F-35.
[]s
Santiago, que eu saiba, Israel nunca deu um tostão para o programa F-35, isso até hoje. Possuía esse status apenas por [óbvias] razões políticas.
Só recebemos material de primeira dos EUA na Segunda Guerra Mundial e que, na minha opinião, nem era tão de primeira assim. E olha que foi para lutar lado a lado, dar o sangue. Depois foi só a rebarba.
Tem gente que queria receber festivamente um F-16 hoje para no futuro, talvez, ter a mínima chance de receber o F-35, quando esse fosse segunda linha, é claro. Só para ter material norte-americano.
Acrescento que um F-15K com AESA ou F-15SG seria muito melhor que essa josta de F-18E que nos foi oferecido. A Arábia Saudita parece que vai de mais F-15, que ainda é um senhor caça, como o Flanker.
A US NAVY nunca ficou muito satisfeita com esse tijolo e na Austrália existem inúmeras críticas à compra do mesmo.
[]'s[/quote]
--------------------------------------------------
Sim, Israel possui uma situação política estratégica não usual com os EUA e em decorrência disso foi o 1o cliente estrangeiro a receber F-15 e F16 e será agora o 1o cliente estrangeiro a receber o F-35.
Com relação ao SH, cada qual com a sua opinião. O SH (e não o F-15) está sendo oferecido ao Japão, Índia, Brasil, EAU, Kuwait, Dinamarca, Grécia e será oferecido muito provavelmente na nova concorrência suiça. A josta que nos foi oferecida é o principal vetor da US Navy.
Muito antes do F-X2...
Israel Joins JSF as 'Security Cooperation Participant,' Singapore To Follow
Defense Daily, Feb 14, 2003
Israel yesterday signed a letter of intent to join the system development and demonstration phase (SDD) of the Lockheed Martin [LMT] F-35 Joint Strike Fighter (JSF) as a "Security Cooperation Partner" (SCP), with Singapore expected to do the same by the end of the month, according to JSF program office spokeswoman Kathy Crawford.
The letter of intent was signed by Pentagon acquisition chief Pete Aldridge and Amos Yaron, the director of Israel's Minister of Defense. However, Crawford said further discussions are required for Israel's formal participation, which is expected to culminate in the signing of a letter of agreement (LoA) in the spring.
The SCP status would place Israel in a status lower than the eight full partner countries in JSF. Australia in November joined as the eighth and final country to join as a full partner in JSF after Britain, Canada, Denmark, Italy, the Netherlands, Norway and Turkey (Defense Daily, Nov. 1).
Britain in January 2001 became the first international participant in the JSF SDD effort as a Level I partner with an investment of $2 billion. Since then, Italy and the Netherlands have joined as Level II partners, contributing $1 billion and $800 million to the project, respectively. Canada signed on as a Level III partner, with an investment of $150 million, followed by Denmark with investment of $125 million in May, Norway with another $125 million in June Turkey with $175 million, and Australia with $150 million.
Israel could provide an investment into the JSF SDD effort when it signed the LoA, Crawford said.
Full partners that participate in the JSF SDD effort gain access to JSF technical data for use on its own current and future programs, personnel in the program office, participation on the JSF executive committee, royalties on future JSF sales to third parties and a waiver on foreign military sales and research and development costs should it decide to buy the aircraft. Additionally, full partners have priority access terms to JSF production runs.
As an SCP, Israel would be able explore configurations of JSF to meet its unique operational needs and form its own program office. Unlike the other full partners, Israel would not be able to impact JSF requirements or have a presence in the JSF program office. However, Israeli industry will be able to compete for SDD work on the JSF like the other full partners.
Additionally, Israel will have access to JSF aircraft starting in 2012, but after full partners, Crawford said.
[Copyright 2003 PBI Media, LLC. All rights reserved.]