Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.
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Immortal Horgh
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#1426
Mensagem
por Immortal Horgh » Qua Jul 09, 2008 3:31 pm
FABIO escreveu:acontece que a MB pretender operar mais de 14 escoltas, a modernização das inhauma/barroso não impedirá da MB comprar fragatas usadas para completar
um número ideal por ela estabelecido de 20 escoltas, e outra as fragatas inglesas
a serem adquiridas tem mais de 20 anos ainda de vida útil.
Não, Fabio, as T22/23 não tem 20 anos de vida útil a mais. Foram todas incorporadas na década de 80, o máximo seriam 10 anos. O número de escoltas não serão 20.
[ ]s
Slavsya, Otechestvo nashe svobodnoye,
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FABIO
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#1427
Mensagem
por FABIO » Qua Jul 09, 2008 3:36 pm
immortal discordo de voçe serão 20 escoltas e a fragatas de mais 20 de vida útil
tranquilamente.
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Immortal Horgh
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#1428
Mensagem
por Immortal Horgh » Qua Jul 09, 2008 5:25 pm
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Luís Henrique
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#1429
Mensagem
por Luís Henrique » Qua Jul 09, 2008 6:21 pm
Se a intenção da MB é ter 2 navios aeródromos, 20 escoltas e 6 submarinos.
Acho que a intenção do Mangabeira é deixar 1 navio aerodromo, 8 escoltas e 16 submarinos.
Su-35BM - 4ª++ Geração.
Simplesmente um GRANDE caça.
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WalterGaudério
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#1430
Mensagem
por WalterGaudério » Qua Jul 09, 2008 6:31 pm
Luís Henrique escreveu:Se a intenção da MB é ter 2 navios aeródromos, 20 escoltas e 6 submarinos.
Acho que a intenção do Mangabeira é deixar 1 navio aerodromo, 8 escoltas e 16 submarinos.
A MB já fez ele mudar de Idéia.
Só há 2 tipos de navios: os submarinos e os alvos...
Armam-se homens com as melhores armas.
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Os sábios PENSAM
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Tigershark
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#1431
Mensagem
por Tigershark » Qua Jul 09, 2008 7:28 pm
Bom,o Walter pode me ajudar a confirmar,mas tenho quase certeza que a MB não quer só 6 subs.....
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faterra
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#1432
Mensagem
por faterra » Qua Jul 09, 2008 9:41 pm
Battleaxe escreveu:Olhem, eu posso até estar enganado e a "bruxa" estar me hipnotizando, mas, sem querer ver o Diabo aonde ele "ainda" não existe, e creio, não existirá, esta preocupação com a criação da 4ª Frota é meio "Janet Clair" demais, não?
Para quem não conheceu, a Sra. Janet Clair, ela foi a maior novelista deste país, logo, para o PT e para as FFAAs é ótimo que dêem esta conotação de "perigo imediato à vista", pois assim poderemos ter a grana que não tinhamos faz tempo, mas, no fundo, somos parceiros dos EUA à séculos. Compramos armas, sistemas, meios( torpedos, KAFS da LM e SIVAN da Raytheon, navios) apenas para ilustrar um pouco.
Gostaria que pensassem na hipótese de ter os EUA como ALIADO, o que alias, eles sempre foram. Trabalhar junto no patrulhamento do Atlântico Sul. A palavra parceria seria a mais adequada a ser usada agora que a 4ª Frota existirá.
Foi o que eu ouvi do pessoal da US Navy durante a UNITAS, pessoal este que fará parte da 4ª Frota. O que eles querem do Brasil se chama: Empenho, participação para que o Atlântico Sul fique seguro e tenha suas RC 100% protegidas.
É óbvio que eu, como disse acima, posso apenas estar vendo o lado Bacana da coisa e estar redondamente enganado, mas ainda não consegui enxergar nenhum indício do contrário.
É isso!
O seguro morreu de velho. O desconfiado vive até hoje!
Não custa nada ficar de "zóios" e "zovidos" antenados.
Um abraço!
Fernando Augusto Terra
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P44
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#1433
Mensagem
por P44 » Qui Jul 10, 2008 9:20 am
Triste sina ter nascido português
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Corsário01
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#1434
Mensagem
por Corsário01 » Qui Jul 10, 2008 9:23 am
Pôxa, bem podia aparecer uma foto dele em Lisboa, né?
Essa ai é mais velha do que minha avó e foi feita nos anos 80 na Baia de Guanabara.
Abraços,
Padilha
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P44
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#1435
Mensagem
por P44 » Qui Jul 10, 2008 10:15 am
eu por acaso já o visitei no longuinquo ano de 1989
Triste sina ter nascido português
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P44
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#1436
Mensagem
por P44 » Qui Jul 10, 2008 11:50 am
U.S., Latin American Navies Improve Ability to Communicate At Sea
(Source: US Navy; issued July 9, 2008)
MAYPORT, Fla. --- The first tactical use of the Inter-American Naval Telecommunications Network's (IANTN) Combined Enterprise Regional Information Exchange System (CENTRIXS) will begin at the end of July, aboard Brazilian Navy ship (BNS) Greenhalgh (F-46) and USS Iwo Jima (LHD 7) operating in support of multinational joint task force exercises off the coast of Virginia.
IANTN is a classified network supporting 16 member navies operating in Latin America. The network, established in 1962, provides those navies a means to exchange critical information. Since the 1980s, the network has been primarily a satellite communication system. Within the last year, IANTN participants have made CENTRIXS upgrades to begin using encrypted connections over the Internet to exchange information at sea.
"This provides a capability for all of the IANTN member countries to interoperate securely among themselves," said Cmdr. David Wirth, IANTN secretary. "This is not a network between the United States and an individual country, this is a collective, secure network that provides interoperability among its member countries and therefore, will be able to support the collective security of the region."
Greenhalgh will use CENTRIXS while participating in Iwo Jima Expeditionary Strike Group's composite training unit exercise and joint task force exercise in July and August.
"Brazil already operates with many friendly navies at sea, but ship communications during such exercises rely heavily on clear voice nets and tactical link systems," said Cmdr. Claudio H. Mello, Greenhalgh's commanding officer. "Until the installation of CENTRIXS-IANTN, there had been no secure and fast means of communication, in either chat or e-mail, with U.S. ships at sea."
The upgrade of the IANTN network to a CENTRIXS network accessible by ships at sea is aligned with the U.S. Maritime Strategy, which emphasizes the importance of working with international partners as the basis for global maritime security.
"The Maritime Strategy specifically understands that the United States does not have the resources to police all the oceans," said Wirth. "It's going to take a collective desire for security within the region, and countries working together to that end, to actually be able to achieve what we're trying to do in the Maritime Strategy."
The IANTN upgrades have been very well received among our partner nations. They're very enthusiastic to do the secure collaboration and communication that IANTN will provide [through CENTRIXS]."
IANTN's 16 member countries include Argentina, Brazil, Bolivia, Chile, Colombia, Dominican Republic, Ecuador, Guatemala, Honduras, México, Nicaragua, Panamá, Paraguay, Perú, United States and Uruguay.
"The more we are able to talk, the more we are able to understand each other, and the more we understand each other, the more we can build mutual trust," said Mello.
-ends-
http://www.defense-aerospace.com/cgi-bi ... ele=jdc_34
Triste sina ter nascido português
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Lord Nauta
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#1438
Mensagem
por Lord Nauta » Qui Jul 10, 2008 6:28 pm
FABIO escreveu:immortal discordo de voçe serão 20 escoltas e a fragatas de mais 20 de vida útil
tranquilamente.
Prezados Senhores
O atual PRM projeta uma necessidade no futuro de até 24 navios de escolta.
Sds
Lord Nauta
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Marino
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#1439
Mensagem
por Marino » Qui Jul 10, 2008 6:38 pm
P44 escreveu:U.S., Latin American Navies Improve Ability to Communicate At Sea
(Source: US Navy; issued July 9, 2008)
MAYPORT, Fla. --- The first tactical use of the Inter-American Naval Telecommunications Network's (IANTN) Combined Enterprise Regional Information Exchange System (CENTRIXS) will begin at the end of July, aboard Brazilian Navy ship (BNS) Greenhalgh (F-46) and USS Iwo Jima (LHD 7) operating in support of multinational joint task force exercises off the coast of Virginia.
IANTN is a classified network supporting 16 member navies operating in Latin America. The network, established in 1962, provides those navies a means to exchange critical information. Since the 1980s, the network has been primarily a satellite communication system. Within the last year, IANTN participants have made CENTRIXS upgrades to begin using encrypted connections over the Internet to exchange information at sea.
"This provides a capability for all of the IANTN member countries to interoperate securely among themselves," said Cmdr. David Wirth, IANTN secretary. "This is not a network between the United States and an individual country, this is a collective, secure network that provides interoperability among its member countries and therefore, will be able to support the collective security of the region."
Greenhalgh will use CENTRIXS while participating in Iwo Jima Expeditionary Strike Group's composite training unit exercise and joint task force exercise in July and August.
"Brazil already operates with many friendly navies at sea, but ship communications during such exercises rely heavily on clear voice nets and tactical link systems," said Cmdr. Claudio H. Mello, Greenhalgh's commanding officer. "Until the installation of CENTRIXS-IANTN, there had been no secure and fast means of communication, in either chat or e-mail, with U.S. ships at sea."
The upgrade of the IANTN network to a CENTRIXS network accessible by ships at sea is aligned with the U.S. Maritime Strategy, which emphasizes the importance of working with international partners as the basis for global maritime security.
"The Maritime Strategy specifically understands that the United States does not have the resources to police all the oceans," said Wirth. "It's going to take a collective desire for security within the region, and countries working together to that end, to actually be able to achieve what we're trying to do in the Maritime Strategy."
The IANTN upgrades have been very well received among our partner nations. They're very enthusiastic to do the secure collaboration and communication that IANTN will provide [through CENTRIXS]."
IANTN's 16 member countries include Argentina, Brazil, Bolivia, Chile, Colombia, Dominican Republic, Ecuador, Guatemala, Honduras, México, Nicaragua, Panamá, Paraguay, Perú, United States and Uruguay.
"The more we are able to talk, the more we are able to understand each other, and the more we understand each other, the more we can build mutual trust," said Mello.
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Um navio da MB no Iwo Jima Expeditionary Strike Group's?
Swordfish, Unitas, Atlasur, IBSAMAR, Fraterno, Panamax...
Não poooode.
"A reconquista da soberania perdida não restabelece o status quo."
Barão do Rio Branco