Ótima notícia...WalterGaudério escreveu:Pablo Maica escreveu:É Acho que o C-390 vai ser um grande sucesso!! Vai chegar nas 100 unidades rapidinho!!
Um abraço e t+
E o risco do projeto vai caindo a cada semestre.
Sobre o KC-390
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Re: Sobre o C-390
Aonde estão as Ogivas Nucleares do Brasil???
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Re: Sobre o C-390
E tem outro detalhe muito positivo que temos que considerar. Essa frota dos correios será uma reserva estratégica de pronto uso já em mãos do governo. Serão um bônus no caso de uma mobilização nacional.Pablo Maica escreveu:Cara os correios estão entre as empresas (tanto estatais como privadas) que mais tem lucro no Brasil, eles ja arrendam aeronaves ou pagarm preços altissimoas pelas cargas que despacham em aeronaves de empresas privadas. Seria o incio da consolidação de algo que os correios ja deviam ter começado ha tempos, sua frota aérea, vide fedex, ups e demais empresas, claro guardadas as devidas proporções.Sterrius escreveu:Os correios ganham o suficiente pra manter 5 a 25 cargueiros desse porte e ainda ter lucro?
Não estou disposto a sacrificar as finanças dos correios so pra alavancar 1 avião. O primeiro é muito mais importante que o segundo.
Eu gostei da reforma dos correios poder permitir abrir nossos correios em outros paises. Mais que na hora. OS correio sempre foram eficientes (Aqui no meu estado ao menos). Seria otimo lucrar extra em outros paises.
Eu penso que esses C-390 serão somente os precursores da frota, que no futuro contara com aeronaves de menor porte tambem, e quem sabe um dia outras maiores.
Um abraço e t+
Só há 2 tipos de navios: os submarinos e os alvos...
Armam-se homens com as melhores armas.
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Re: Sobre o C-390
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Re: Sobre o C-390
É verdade. Interessante deixar a capacidade de reabastecimento neles. Aquele negócio de fitted for but not with...WalterGaudério escreveu:E tem outro detalhe muito positivo que temos que considerar. Essa frota dos correios será uma reserva estratégica de pronto uso já em mãos do governo. Serão um bônus no caso de uma mobilização nacional.Pablo Maica escreveu: Cara os correios estão entre as empresas (tanto estatais como privadas) que mais tem lucro no Brasil, eles ja arrendam aeronaves ou pagarm preços altissimoas pelas cargas que despacham em aeronaves de empresas privadas. Seria o incio da consolidação de algo que os correios ja deviam ter começado ha tempos, sua frota aérea, vide fedex, ups e demais empresas, claro guardadas as devidas proporções.
Eu penso que esses C-390 serão somente os precursores da frota, que no futuro contara com aeronaves de menor porte tambem, e quem sabe um dia outras maiores.
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Re: Sobre o C-390
Rapaz, em primeiro lugar esse não é o tópico do F-35 e tão pouco de um navio de passageirosverginelli escreveu:[thumbnailhttp://balaustres.nomemix.com/files/2009/05/navio_island_escape.jpg[/thumbnail]
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Abraços e bom final de domingo
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Re: Sobre o C-390
Um C-390 civil seria show de bola. Fico imaginando ele nas cores da Beta, Fedex, UPS e por aí vai...
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Re: Sobre o C-390
Creio que se seguir a tradição dos E-jets de operação tranquila e com valores bem razoáveis tem tudo para ser tornar um sucesso com essas empresas.raphavidottoo escreveu:Um C-390 civil seria show de bola. Fico imaginando ele nas cores da Beta, Fedex, UPS e por aí vai...
Só penso que se eles compartilhassem os mesmos motores que os E-jets até que ponto seria válido a produção desses, mesmo que por licença, fosse feitos por aqui.
Re: Sobre o C-390
http://www.engineeringnews.co.za/articl ... 2010-02-19Brazil unveils airlifter programme partner strategy, timetable
By: Keith Campbell
19th February 2010
Picture by: Embraer
FIVE YEARS TO REALITY: Computer-generated image of a KC-390 operating in the air-to-air refuelling role
Brazilian aerospace company Embraer has revealed more details about its plans concerning international partners for its KC-390 military tanker and transport aircraft programme. South Africa's Denel Saab Aerostructures (DSA) is known to be interested in becoming one of the industrial partners in the KC-390.
The Brazilian company has revealed that it seeks to have four or five international industrial partners in the programme and that it plans to decide who these will be by the middle of next year. Embraer executive vice-president: defence market Orlando Neto has indicated that the selected partners could produce parts of the airframe (aerostructures) such as the tail, or systems such as the undercarriage.
The intent is that these industrial partner companies will be selected from the countries which order the KC-390. In return for the orders, these companies will receive a share of the work on the aircraft.
This means that the Brazilian company is adopting the same approach as Airbus Military did with its A400M programme. However, the KC-390 programme will benefit from the fact that it has one lead country and one lead customer, the Brazilian Air Force, unlike the multinational A400M programme.
Moreover, Embraer intends to acquire existing avionics and engines for the KC-390, and
has already issued Requests for Information and Requests for Proposals for these systems. (The KC-390 will employ a fly-by-wire flight control system and will be powered by two turbofan engines). Thus, whereas the A400M programme has involved the development of a new airframe, new engines and a new flight control system, the KC-390 will involve the development of a new airframe only, greatly reducing the risk and cost of the project.
It is already clear that Embraer would like Portugal to be one of the partner countries for the KC-390. The Brazilian company owns 65% of Portugal's main aerospace company, Ogma, and is currently building new facilities for its Portuguese subsidiary at Evora, in a $207-million project that was launched last July and will be completed in 2012. This new facility could be used to produce carbon fibre parts for the new aircraft. Another 18 Portuguese companies which could serve as suppliers to the programme have reportedly been identified by Embraer.
Government-to-government talks between Brazil and Portugal on the KC-390 also started in July. The Portuguese Air Force operates six Lockheed Martin C-130H Hercules transport aircraft, which will need replacing. Interestingly, Portugal, like South Africa, was once a member of the A400M programme, but pulled out back in 2002 due to rising costs. South Africa withdrew from the A400M programme late last year, for exactly the same reason.
Regarding DSA, this company is a manufacturer of aerostructures - parts of the fuselages, wings and tail surfaces of aircraft, both fixed-wing and helicopters. It currently produces major components for the Saab Gripen fighter and for the A400M, tail planes for the Gulfstream G150 business jet. It has also produced aerostructures for the AgustaWestland A109 helicopter and the BAE Systems Hawk fighter-trainer.
It is now clear that, if DSA wants to participate in the KC-390 programme, it must have the explicit and full support of the South African government, and that this support must include an order for the KC-390. The time in which to make a decision is limited. The South African Air Force still needs to replace its elderly (although much upgraded) C-130B Hercules airlifters.
The KC-390 will be a smaller aircraft than the A400M, with a maximum payload of 19 t as against the A400M's 37 t capacity; the KC-390 will have an internal fuselage width of 3,2 m while that of the A400M is 4 m. The KC-390's main rival, the Lockheed Martin C-130J Hercules II, has a maximum payload of 21 t.
Embraer wants the first prototype KC-390 to fly in 2013 with the first deliveries to the Brazilian Air Force in 2015. The Brazilian Air Force will order at least 20 KC-390s, in addition to three prototypes. But this number could increase to more than 30.
Highlights
SA's Denel Saab Aerostructures would like to be a partner in Brazil's KC-390 aircraft programme
KC-390 developer Embraer says countries wishing to partner in project must buy the aircraft
Edited by: Martin Zhuwakinyu
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Re: Sobre o C-390
Junker escreveu:http://www.engineeringnews.co.za/articl ... 2010-02-19Brazil unveils airlifter programme partner strategy, timetable
By: Keith Campbell
19th February 2010
Picture by: Embraer
FIVE YEARS TO REALITY: Computer-generated image of a KC-390 operating in the air-to-air refuelling role
The Brazilian company has revealed that it seeks to have four or five international industrial partners in the programme and that it plans to decide who these will be by the middle of next year. Embraer executive vice-president: defence market Orlando Neto has indicated that the selected partners could produce parts of the airframe (aerostructures) such as the tail, or systems such as the undercarriage.
The intent is that these industrial partner companies will be selected from the countries which order the KC-390. In return for the orders, these companies will receive a share of the work on the aircraft.
It is already clear that Embraer would like Portugal to be one of the partner countries for the KC-390. The Brazilian company owns 65% of Portugal's main aerospace company, Ogma, and is currently building new facilities for its Portuguese subsidiary at Evora, in a $207-million project that was launched last July and will be completed in 2012. This new facility could be used to produce carbon fibre parts for the new aircraft. Another 18 Portuguese companies which could serve as suppliers to the programme have reportedly been identified by Embraer.
Government-to-government talks between Brazil and Portugal on the KC-390 also started in July. The Portuguese Air Force operates six Lockheed Martin C-130H Hercules transport aircraft, which will need replacing. Interestingly, Portugal, like South Africa, was once a member of the A400M programme, but pulled out back in 2002 due to rising costs. South Africa withdrew from the A400M programme late last year, for exactly the same reason.
Regarding DSA, this company is a manufacturer of aerostructures - parts of the fuselages, wings and tail surfaces of aircraft, both fixed-wing and helicopters. It currently produces major components for the Saab Gripen fighter and for the A400M, tail planes for the Gulfstream G150 business jet. It has also produced aerostructures for the AgustaWestland A109 helicopter and the BAE Systems Hawk fighter-trainer.
It is now clear that, if DSA wants to participate in the KC-390 programme, it must have the explicit and full support of the South African government, and that this support must include an order for the KC-390. The time in which to make a decision is limited. The South African Air Force still needs to replace its elderly (although much upgraded) C-130B Hercules airlifters.
The KC-390 will be a smaller aircraft than the A400M, with a maximum payload of 19 t as against the A400M's 37 t capacity; the KC-390 will have an internal fuselage width of 3,2 m while that of the A400M is 4 m. The KC-390's main rival, the Lockheed Martin C-130J Hercules II, has a maximum payload of 21 t.
Embraer wants the first prototype KC-390 to fly in 2013 with the first deliveries to the Brazilian Air Force in 2015. The Brazilian Air Force will order at least 20 KC-390s, in addition to three prototypes. But this number could increase to more than 30.
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KC-390 developer Embraer says countries wishing to partner in project must buy the aircraft
Edited by: Martin Zhuwakinyu
Raios! eu já queria batizar o KC 390 de Jabuticabalifter, mas com a entrada dos tugas e sul-africanos(está na cara) que teremos uma espécie de Bigodelifter a caminho. E só complementando parece que aquelas estimativas sobre o cronograma de desenvolvimento que apresentei a algum tempo atrás(acho que no final do ano passado) estão se confirmando.
Só há 2 tipos de navios: os submarinos e os alvos...
Armam-se homens com as melhores armas.
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- soultrain
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Re: Sobre o C-390

"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento"

NJ
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Re: Sobre o C-390
Aliás, tem outra coisa heim. Os argentinos só podem entrar em guerra com a Argentina novamente depois de encomendarem(e receberem) pelo menos uns 15 KC 390.
PUTZGRILA!!!!!!!!
Os Argentinos só podem pensar em entrar em guerra com os INGLESES novamente, depois de encomendarem(e receberem) pelo menos uns 15 KC 390.
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PUTZGRILA!!!!!!!!
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Os Argentinos só podem pensar em entrar em guerra com os INGLESES novamente, depois de encomendarem(e receberem) pelo menos uns 15 KC 390.








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Editado pela última vez por WalterGaudério em Sex Fev 19, 2010 4:58 pm, em um total de 2 vezes.
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Re: Sobre o C-390
Os argentinos só podem entrar em guerra com a Argentina

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Re: Sobre o C-390
Para isso eles nem precisam esperar receber nada, já estão em guerra com eles mesmos há muito tempo... .soultrain escreveu:Os argentinos só podem entrar em guerra com a Argentina![]()
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Re: Sobre o C-390
Com a situação atual das suas FFAA, se a Argentina entrar em guerra consigo mesmo... ela perde.LeandroGCard escreveu:Para isso eles nem precisam esperar receber nada, já estão em guerra com eles mesmos há muito tempo... .soultrain escreveu:Os argentinos só podem entrar em guerra com a Argentina![]()
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