Caça de 5a geração chinês
Moderadores: Glauber Prestes, Conselho de Moderação
- Túlio
- Site Admin
- Mensagens: 61444
- Registrado em: Sáb Jul 02, 2005 9:23 pm
- Localização: Tramandaí, RS, Brasil
- Agradeceu: 6293 vezes
- Agradeceram: 6644 vezes
- Contato:
Re: Caça de 5a geração chinês
Não sejamos modestos, xing ling qualquer um compra, eu esperaria mais uns anos até o T-50 virar Su-57 e chegar à FOC para depois comprar um Esquadrão, nem que fosse só para ter o gostinho de ver a vizinhança indo À LOUCURA!!!
“Look at these people. Wandering around with absolutely no idea what's about to happen.”
P. Sullivan (Margin Call, 2011)
P. Sullivan (Margin Call, 2011)
- FCarvalho
- Sênior
- Mensagens: 37864
- Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
- Localização: Manaus
- Agradeceu: 5701 vezes
- Agradeceram: 3255 vezes
- Túlio
- Site Admin
- Mensagens: 61444
- Registrado em: Sáb Jul 02, 2005 9:23 pm
- Localização: Tramandaí, RS, Brasil
- Agradeceu: 6293 vezes
- Agradeceram: 6644 vezes
- Contato:
Re: Caça de 5a geração chinês
Ué, cupincha, e desde quando fazemos algo além do basicão de sempre? Nosso lance é tipo asas e fuselagem, o recheio vem sempre de fora mesmo, oras...FCarvalho escreveu:Mas será que compraria com recheio próprio?
Abs
“Look at these people. Wandering around with absolutely no idea what's about to happen.”
P. Sullivan (Margin Call, 2011)
P. Sullivan (Margin Call, 2011)
- FCarvalho
- Sênior
- Mensagens: 37864
- Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
- Localização: Manaus
- Agradeceu: 5701 vezes
- Agradeceram: 3255 vezes
Re: Caça de 5a geração chinês
Em 2024, quando o último Gripen E for entregue, e o primeiro J-31 operacional estiver decolando da pista, vamos ver até onde isso será verdade.Túlio escreveu:Ué, cupincha, e desde quando fazemos algo além do basicão de sempre? Nosso lance é tipo asas e fuselagem, o recheio vem sempre de fora mesmo, oras...FCarvalho escreveu:Mas será que compraria com recheio próprio?
Abs
Ao menos do ponto de vista da FAB, a maior parte do recheio do nosso biscoito sueco será nossa. Ou pelo menos a gente vai poder fazer ou mexer nele aqui mesmo.
No mais, eu ainda prefiro um J-31 com recheio "made in Brazil" do que um Su-57 com tranca à 7 chaves no pacote, manual em cirílico e parafuso rondando pro 'lado errado'.
abs.
Carpe Diem
- dalton romao
- Sênior
- Mensagens: 1009
- Registrado em: Qua Jun 03, 2009 10:51 pm
- Agradeceu: 2 vezes
- Agradeceram: 52 vezes
Re: Caça de 5a geração chinês
putz, nem fale, tive um Niva e dureza, viu? robusto o bicho era mas o acabamento, caracas. tive que trocar carburador por de ford, bancos, volante e outras pequenas modificações. a chave pra ligar vira em sentido inverso do que estamos acostumados. vinha até com manivela pra dar partida em caso de muita neve, rss
- FCarvalho
- Sênior
- Mensagens: 37864
- Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
- Localização: Manaus
- Agradeceu: 5701 vezes
- Agradeceram: 3255 vezes
Re: Caça de 5a geração chinês
Acredito que tirando as turbinas, que não fazemos e nem projetamos aqui, o resto dos sistemas predominantemente poderão ser aproveitados tomando como referencia o já em uso no Gripen E/F feitos por aqui.
Se eventualmente um segundo lote do Gripen E/F venha a ser encomendado, por volta de 2023/2024 a fim de substituir todos os F-5EM, poderemos ter aqui os subsídios - e as tecnologias - necessários já dominados o suficiente para conseguir encomendar um "J-31 BR" a partir dos anos 2030 em substituição aos A-1M.
Não precisa ser muito, mas um lote com 48 a 54 undes seria algo, digamos, plausível. E isso seria algo interessante , pois possibilitaria a FAB atingir os números propostos de 108 caças ou até pouco mais, se considerarmos que as seis bases aéreas operacionais planejadas poderiam operar com um misto de caças de 4a e 5a G, podendo mesmo ser acrescida de mais uma, a fim de operar cada uma com um esquadrão a 18 caças.
Nada impossível para um país que joga fora bilhões em desperdício de alimentos, estradas que não existem no nome, portos ineficientes, sonegação de impostos, e por aí vai.
abs
Se eventualmente um segundo lote do Gripen E/F venha a ser encomendado, por volta de 2023/2024 a fim de substituir todos os F-5EM, poderemos ter aqui os subsídios - e as tecnologias - necessários já dominados o suficiente para conseguir encomendar um "J-31 BR" a partir dos anos 2030 em substituição aos A-1M.
Não precisa ser muito, mas um lote com 48 a 54 undes seria algo, digamos, plausível. E isso seria algo interessante , pois possibilitaria a FAB atingir os números propostos de 108 caças ou até pouco mais, se considerarmos que as seis bases aéreas operacionais planejadas poderiam operar com um misto de caças de 4a e 5a G, podendo mesmo ser acrescida de mais uma, a fim de operar cada uma com um esquadrão a 18 caças.
Nada impossível para um país que joga fora bilhões em desperdício de alimentos, estradas que não existem no nome, portos ineficientes, sonegação de impostos, e por aí vai.
abs
Carpe Diem
- FCarvalho
- Sênior
- Mensagens: 37864
- Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
- Localização: Manaus
- Agradeceu: 5701 vezes
- Agradeceram: 3255 vezes
- vplemes
- Sênior
- Mensagens: 1047
- Registrado em: Ter Ago 11, 2009 10:10 pm
- Agradeceu: 168 vezes
- Agradeceram: 159 vezes
Re: Caça de 5a geração chinês
Para quem dizia que o super fuderoso caça stealth Xing ling já estava praticamente operacional, isso deve ser um bocado decepcionante! Pelo jeito, antes de poderem botarem esses caças operacionais, terão que construir umas câmaras frias espalhadas pelo teatro de operações, e ainda tinha quem pegava no pé do F-22 dizendo que tinha medo de chuva!!!
http://www.cavok.com.br/blog/por-que-o- ... localizar/
http://www.cavok.com.br/blog/por-que-o- ... localizar/
- FCarvalho
- Sênior
- Mensagens: 37864
- Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
- Localização: Manaus
- Agradeceu: 5701 vezes
- Agradeceram: 3255 vezes
Re: Caça de 5a geração chinês
Todo novo projeto tem os seus percalços. Em aviação nunca foi diferente, até pelo contrário.
Uma hora elas serão superadas. A que preço, só os chinas saberão. E com certeza não irão contar para ninguém.
abs.
Uma hora elas serão superadas. A que preço, só os chinas saberão. E com certeza não irão contar para ninguém.
abs.
Carpe Diem
- ernando
- Intermediário
- Mensagens: 128
- Registrado em: Ter Jul 17, 2007 1:39 pm
- Agradeceu: 18 vezes
- Agradeceram: 19 vezes
Re: Caça de 5a geração chinês
"A maneira de apreciarmos uma coisa é dizermos a nós próprios que a podemos perder."
G. K. Chesterton
G. K. Chesterton
- FCarvalho
- Sênior
- Mensagens: 37864
- Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
- Localização: Manaus
- Agradeceu: 5701 vezes
- Agradeceram: 3255 vezes
Re: Caça de 5a geração chinês
As vezes o pessoal quer dar um passo maior do que a perna e erra feio. Acontece até nas melhores famílias. E até mesmo no rigoroso planejamento estatal chinês.
abs.
abs.
Carpe Diem
- cabeça de martelo
- Sênior
- Mensagens: 39445
- Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
- Localização: Portugal
- Agradeceu: 1136 vezes
- Agradeceram: 2843 vezes
Re: Caça de 5a geração chinês
China formally commissioned J-20 ‘fifth-generation’ multirole fighter into air force combat service
China’s latest J-20 ‘fifth-generation’ multirole fighters have been commissioned into air force combat service of the People’s Liberation Army Air Force (PLAAF), said a spokesperson, on 9 February.
According to a report of PLAAF, the J-20 signals that China’s air force has greatly increased its ability to deal with new security threats in airspace, and made steady progress in the aero equipment system.
According to the spokesman, J-20 played a vital role in the air force’s Red Sword 2017 exercise and laid a foundation for the enhancement of its new war capacities.
“The stealth jets will improve the air force’s comprehensive fighting ability and enable it to better safeguard China’s sovereignty, security and territorial integrity,” Shen said.
The J-20 is China’s fourth-generation (fifth-generation by the world’s classification) medium and long-range fighter jet. It made its maiden flight in 2011 and was first shown to the public at the 11th Airshow China in Zhuhai, Guangdong Province, in November 2016.
The fighters made their parade debut when the PLA marked its 90th anniversary in July 2017 at Zhurihe military training base in Inner Mongolia Autonomous Region.
http://defence-blog.com/news/china-form ... rvice.html
China’s latest J-20 ‘fifth-generation’ multirole fighters have been commissioned into air force combat service of the People’s Liberation Army Air Force (PLAAF), said a spokesperson, on 9 February.
According to a report of PLAAF, the J-20 signals that China’s air force has greatly increased its ability to deal with new security threats in airspace, and made steady progress in the aero equipment system.
According to the spokesman, J-20 played a vital role in the air force’s Red Sword 2017 exercise and laid a foundation for the enhancement of its new war capacities.
“The stealth jets will improve the air force’s comprehensive fighting ability and enable it to better safeguard China’s sovereignty, security and territorial integrity,” Shen said.
The J-20 is China’s fourth-generation (fifth-generation by the world’s classification) medium and long-range fighter jet. It made its maiden flight in 2011 and was first shown to the public at the 11th Airshow China in Zhuhai, Guangdong Province, in November 2016.
The fighters made their parade debut when the PLA marked its 90th anniversary in July 2017 at Zhurihe military training base in Inner Mongolia Autonomous Region.
http://defence-blog.com/news/china-form ... rvice.html
- Bolovo
- Sênior
- Mensagens: 28560
- Registrado em: Ter Jul 12, 2005 11:31 pm
- Agradeceu: 547 vezes
- Agradeceram: 442 vezes
Re: Caça de 5a geração chinês
"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
- P44
- Sênior
- Mensagens: 55239
- Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
- Localização: O raio que vos parta
- Agradeceu: 2750 vezes
- Agradeceram: 2430 vezes
Re: Caça de 5a geração chinês
É um UCAV mas com estes gajos nunca se sabe...
Image emerges of China’s stealthy Dark Sword UCAV
Kelvin Wong, Singapore - IHS Jane's Defence Weekly
07 June 2018
An image showing what appears to be a full-scale Dark Sword UCAV model or technology demonstrator has been circulating on Chinese websites and social media since 5 June. Source: Via CJDBY.net
An image of what appears to be a full-scale model or technology demonstrator of the Aviation Industry Corporation of China (AVIC)’s An Jian (Dark Sword) unmanned combat aerial vehicle (UCAV) emerged on Chinese online news portals and social media on 5 June – nearly 12 years after a conceptual model of the platform was revealed at the Airshow China 2006 exhibition – fuelling a flurry of debate on its development status.
The undated photograph shows in the background a large, elongated, gunmetal-coloured airframe with canard surfaces and a ventral engine air intake that adopts a diverterless supersonic inlet (DSI) design. The Chinese characters for ‘dark’ and ‘sword’ are clearly emblazoned on the platform along the air intake’s port side, although the image does not capture the rest of the airframe beyond its mid-section, except for a glimpse of a canted starboard vertical tail.
Additionally, saw-tooth edges can be seen on the Dark Sword's port side landing gear door before the rest of the air vehicle is out of the frame.
Details of the UCAV’s physical dimensions and capabilities remain undisclosed, but visual estimation using the group of 19 unidentified persons in the foreground - presumably the Dark Sword’s engineering team - as markers suggests that the platform is at least 12 m in length.
The Dark Sword UCAV is understood to be an effort by AVIC’s Shenyang Aircraft Design Institute (also known as the 601 Aircraft Design Institute) to develop a highly manoeuvrable supersonic unmanned air superiority or deep-strike platform.
That said, the concept of operations originally envisioned for the air vehicle is believed to have evolved since its public debut in 2006 to include other more benign applications such as a demonstrator for advanced manned aircraft design and flight control laws as well as a highly survivable, high-speed aerial target for air defence training and targeting.
http://www.janes.com/article/80697/imag ... sword-ucav
Image emerges of China’s stealthy Dark Sword UCAV
Kelvin Wong, Singapore - IHS Jane's Defence Weekly
07 June 2018
An image showing what appears to be a full-scale Dark Sword UCAV model or technology demonstrator has been circulating on Chinese websites and social media since 5 June. Source: Via CJDBY.net
An image of what appears to be a full-scale model or technology demonstrator of the Aviation Industry Corporation of China (AVIC)’s An Jian (Dark Sword) unmanned combat aerial vehicle (UCAV) emerged on Chinese online news portals and social media on 5 June – nearly 12 years after a conceptual model of the platform was revealed at the Airshow China 2006 exhibition – fuelling a flurry of debate on its development status.
The undated photograph shows in the background a large, elongated, gunmetal-coloured airframe with canard surfaces and a ventral engine air intake that adopts a diverterless supersonic inlet (DSI) design. The Chinese characters for ‘dark’ and ‘sword’ are clearly emblazoned on the platform along the air intake’s port side, although the image does not capture the rest of the airframe beyond its mid-section, except for a glimpse of a canted starboard vertical tail.
Additionally, saw-tooth edges can be seen on the Dark Sword's port side landing gear door before the rest of the air vehicle is out of the frame.
Details of the UCAV’s physical dimensions and capabilities remain undisclosed, but visual estimation using the group of 19 unidentified persons in the foreground - presumably the Dark Sword’s engineering team - as markers suggests that the platform is at least 12 m in length.
The Dark Sword UCAV is understood to be an effort by AVIC’s Shenyang Aircraft Design Institute (also known as the 601 Aircraft Design Institute) to develop a highly manoeuvrable supersonic unmanned air superiority or deep-strike platform.
That said, the concept of operations originally envisioned for the air vehicle is believed to have evolved since its public debut in 2006 to include other more benign applications such as a demonstrator for advanced manned aircraft design and flight control laws as well as a highly survivable, high-speed aerial target for air defence training and targeting.
http://www.janes.com/article/80697/imag ... sword-ucav
Triste sina ter nascido português
- cabeça de martelo
- Sênior
- Mensagens: 39445
- Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
- Localização: Portugal
- Agradeceu: 1136 vezes
- Agradeceram: 2843 vezes