TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
Pena que eu não possa dizer o mesmo sobre o amigo.
[] kirk
Os Estados não se defendem exigindo explicações, pedidos de desculpas ou com discursos na ONU.
“Quando encontrar um espadachim, saque da espada: não recite poemas para quem não é poeta”
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- Carlos Lima
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
As vezes o que resta é:Skyway escreveu:Ainda bem que entendeu.
Um abraço.
Bola para frente!
[]s
CB_Lima
CB_Lima = Carlos Lima
Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
Blz pessoal ! ... tô em paz!
[] kirk
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- Paisano
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
Respeito e cortesia são elementos sine qua non durante um debate.
Portanto, a Moderação pede a todos um pouco mais de atenção a esses elementos.
E não haverá outro pedido.
Portanto, a Moderação pede a todos um pouco mais de atenção a esses elementos.
E não haverá outro pedido.
Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
Para o momento somente para assinantes :
Selex Talks Details On IRST Technology
Infrared sensor can detect stealthy targets
May 7, 2015 Bill Sweetman | Aviation Week & Space Technology
After a year of flight tests on the Saab Gripen Demo prototype, the Selex-ES Skyward-G infrared search-and-track (IRST) sensor for the JAS 39E/F fighter is working “better than expected” and outperforming the company’s simulation models, according to Saab test pilots. Meanwhile, Selex is close to announcing an agreement with a major U.S. defense contractor that would position its IRST technology as an option for U.S. aircraft. Selex engineers now say that, after many years ...
http://aviationweek.com/defense/selex-t ... technology
[] kirk
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
Eu acho que aos poucos se está descobrindo do que realmente este caça será capaz.
Poderá não ser furtivo, mas o conteúdo dele em termos de aviônica e sistemas embarcados, aparentemente compensará, de longe, este "pequeno detalhe".
Se ele conseguirá ser uma ponta de lança para um futuro, e cada vez mais improvável caça de 5a G tupiniquim, só o tempo dirá.
Daqui as uns vinte anos me cobrem sobre isso aqui.
abs.
Poderá não ser furtivo, mas o conteúdo dele em termos de aviônica e sistemas embarcados, aparentemente compensará, de longe, este "pequeno detalhe".
Se ele conseguirá ser uma ponta de lança para um futuro, e cada vez mais improvável caça de 5a G tupiniquim, só o tempo dirá.
Daqui as uns vinte anos me cobrem sobre isso aqui.
abs.
Carpe Diem
- knigh7
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
Mas ainda tem bastante desenvolvimento para a versão "E", Lima.Carlos Lima escreveu:
Mas em todo o caso, eu sei que isso não faz parte da nossa realidade. Eu só acho que da lista que apareceu, a produção da aeronave "F" na minha opinião é algo que de fato nenhum outro candidato teria condições de oferecer, o resto...
[]s
CB_Lima
Essa matéria esclarece os estágios de desenvolvimento. É 1 novo protótipo por ano.
Como é de abril do ano passado, ainda não tinha havido o atraso do cronograma, passando para 2.106 o voo do primeiro protótipo (39-8)e postecipando os outros.
http://www.ainonline.com/aviation-news/ ... en-systemsSelex ES Advances Gripen Systems
by David Donald
Selex ES announced it recently carried out successful end-to-end trials of its BriteCloud expendable decoy program, launched last November in conjunction with partner Saab, which is pitching BriteCloud as an electronic warfare option for the Gripen fighter. The April 16 announcement comes days after Saab revealed it had begun flight-tests with Selex ES’s Skyward G infrared search and track (IRST) system. The Finmeccanica group company is also supplying the ES-05 Raven AESA radar for the new-generation Gripen E.
BriteCloud is an expendable, digital radio frequency memory (DRFM) jamming decoy intended for a range of fast jets, but is being offered as an option for Gripen in the first instance. It is available as a retrofit option for current Gripen versions, as well as being an option for the Gripen E.
With a form-factor that matches that of a standard 55mm flare cartridge, BriteCloud detects fire-control radars that are tracking the fighter and jams them with its embedded DRFM system. Using a “non-Gripen” testbed and a ground-based threat radar, Selex ES undertook a series of trials in the first week of February. All were successful, and in each case the jammed radar tracked the decoy all the way to the ground rather than following the launch aircraft.
Meanwhile, Saab has begun testing the Skyward G IRST on Gripen 39-7, the first flight taking place on March 31. Skyward G allows the Gripen to silently track and identify targets at long ranges. The flight-test produced good results, according to test pilot Hans Einerth. “Multiple targets were detected, tracked and identified and the system works perfectly as expected.”
Aircraft 39-7 has demonstrated and tested many of the features for the new generation of Gripen. Along with the Skyward G, it is now fitted with a production-standard Raven radar, and has had an avionics upgrade with digital head-up display. Whereas 39-7 is a heavily modified JAS 39D two-seater, Saab is currently assembling a more representative prototype of the next-generation Gripen (39-8) that is due to fly next year, with platform testing as its primary function. 39-9 is due to join the test fleet in 2016 as a primary system testbed, while 39-10 is due to fly in 2017 with the production-standard weight. It will test both platform and systems as the Gripen NG approaches its initial delivery date of 2018.
So far Sweden has signed for 60 aircraft, which will essentially be new-build machines, albeit using some components from current aircraft. Having selected the Gripen E in 2011, Switzerland is holding a referendum on May 18 over whether to proceed with a fighter acquisition. Last December Brazil selected the aircraft to fulfill a 36-aircraft requirement, and contract negotiations are ongoing. It is likely that a Brazilian order will include the short-term leasing of Gripen C/Ds, notably to provide airspace policing during the 2016 Olympic Games.
- April 16, 2014, 2:04 PM
- Carlos Lima
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
De 2014 até a LAAD muita coisa mudou... mas vamos aguardar...
[]s
CB_Lima
[]s
CB_Lima
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
knigh7 escreveu:Mas vc poderia passar alguma coisa para nós?
Até aonde consta você é tão bem informado quanto qualquer um de nós !
[]s
CB_Lima
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
Pesquisei no site da SAAB e o que se pretende com cada protótipo não mudou. Aliás, não sei porque mudaria.
- Juliano Lisboa
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
Novo PDF da SAAB, os entendidos em inglês poderiam dizer se é mais do mesmo ou se tem algo relevante.
http://saabgroup.com/globalassets/corpo ... gripen.pdf
http://saabgroup.com/globalassets/corpo ... gripen.pdf
- Carlos Lima
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
Mais do mesmo Marketing...Juliano Lisboa escreveu:Novo PDF da SAAB, os entendidos em inglês poderiam dizer se é mais do mesmo ou se tem algo relevante.
http://saabgroup.com/globalassets/corpo ... gripen.pdf
Nada de novo.
[]s
CB_Lima
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Re: TÓPICO OFICIAL DO FX-2: GRIPEN NG
É uma apresentação feita por um funcionário da Saab em algum lugar.Carlos Lima escreveu:Mais do mesmo Marketing...Juliano Lisboa escreveu:Novo PDF da SAAB, os entendidos em inglês poderiam dizer se é mais do mesmo ou se tem algo relevante.
http://saabgroup.com/globalassets/corpo ... gripen.pdf
Nada de novo.
[]s
CB_Lima
Com relação ao pacote de cooperação industrial com o Brasil de forma geral:
COMPREHENSIVE INDUSTRIAL CO-OPERATION PACKAGE
- Extensive transfer of technology, education and on-the-job training
- Gripen NG airframe and systems development
- Manufacturing of Gripen NG airframe parts
- Gripen assembly line in Brazil
- Training of Brazilian pilots
- Flight testing in Brazil
- Future fighter capability (R&T)
- Partners with Brazilian industry, Embraer key partner
A Saab planeja abocanhar 10 a 15% do mercado "accessível" de caças nos próximos 20 anos, o que equivaleria a um mercado de 350-400 unidades (página 3).
Entendo que mercado "accessível" de caças signifique mercados onde a Saab possa concorrer, ou seja, excluindo-se os mercados da Rússia, China, EUA, países comprometidos com o F-35, França, Alemanha etc.
Se 10% a 20% desse total for Gripen F, o mercado potencial para essa versão a ser desenvolvida pelo Brasil poderá ser de 35 a 80 unidades.
Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
Carlo M. Cipolla
Carlo M. Cipolla