MMRCA - FX Indiano
Moderadores: Glauber Prestes, Conselho de Moderação
- cabeça de martelo
- Sênior
- Mensagens: 39467
- Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
- Localização: Portugal
- Agradeceu: 1137 vezes
- Agradeceram: 2846 vezes
Re: Por que me afastei dos fóruns
Tu tem cuidado que ainda te pedem um abraço por detrás...Pepê Rezende escreveu:Estava de saco cheio de ser atacado por um bando de meninos mal educados e agressivos. Colocava informações sérias e recebia coices.
Um abraço para quem é de abraço e um beijo para as poucas mulheres que nos frequentam
Pepê
-
- Sênior
- Mensagens: 2627
- Registrado em: Dom Ago 02, 2009 1:16 pm
- Agradeceu: 203 vezes
- Agradeceram: 147 vezes
Re: MMRCA - FX Indiano
Coisas estranhas acontecem ns imediações. Se fosse anunciado que o rafale não estava na short list só veríamos jaca...motor fraco...não presta. Mas como ocorreu o oposto, não vi nas imediações ninguém elogiar, só li conjecturas políticas a respeito da decisão, como se ela não tivesse nada de técnica. Vai ver a India, a Suiça e a Holanda (smj) não entendem nada de caças.
Não é nada meu. Não é nada meu. Excelência eu não tenho nada, isso é tudo de amigos meus.
-
- Sênior
- Mensagens: 7163
- Registrado em: Sex Out 07, 2005 8:20 pm
- Localização: Rio de Janeiro - RJ
Re: MMRCA - FX Indiano
Nveras, Já vi até comentarem que o Rafale entrou por causa da modernização dos M2000.
Nem esquenta.
[]'s
Nem esquenta.
[]'s
Alberto -
- Dieneces
- Sênior
- Mensagens: 6524
- Registrado em: Seg Abr 09, 2007 1:50 pm
- Localização: São Gabriel , RS
- Agradeceu: 9 vezes
- Agradeceram: 10 vezes
Re: MMRCA - FX Indiano
Propinas e lobbies mal-cheirosos são inerentes ao mercado de Defesa . Seja onde for . Parta de quem parta . Em qualquer época . Não tem santo nesta seara . Todos tem a pelagem dos gatos nas noites de breu. Isso vale para os hititas , império austro-húngaro , coroa britânica , saudita, etc...soultrain escreveu:Estamos a falar de uma coisa que aconteceu em 1980, há 30 anos portanto, agora há mecanismos muito rígidos para evitar isso, já houve empresas Israelitas proibidas de licitar, por exemplo.Dieneces escreveu:Lembro da concorrência em que venceu o FH-77 para o exército indiano, um primor de seriedade.
Por curiosidade, na altura a empresa envolvida foi a Bofors AB, dos Suecos serissimos , não é?
[[]]'s
Brotei no Ventre da Pampa,que é Pátria na minha Terra/Sou resumo de uma Guerra,que ainda tem importância/Sou Raiz,sou Sangue,sou Verso/Sou maior que a História Grega/Eu sou Gaúcho e me chega,p'ra ser Feliz no Universo.
-
- Sênior
- Mensagens: 2627
- Registrado em: Dom Ago 02, 2009 1:16 pm
- Agradeceu: 203 vezes
- Agradeceram: 147 vezes
Re: MMRCA - FX Indiano
To nem ai.AlbertoRJ escreveu:Nveras, Já vi até comentarem que o Rafale entrou por causa da modernização dos M2000.
Nem esquenta.
[]'s
Não é nada meu. Não é nada meu. Excelência eu não tenho nada, isso é tudo de amigos meus.
- soultrain
- Sênior
- Mensagens: 12154
- Registrado em: Dom Jun 19, 2005 7:39 pm
- Localização: Almada- Portugal
Re: MMRCA - FX Indiano
PerfeitoDieneces escreveu:Propinas e lobbies mal-cheirosos são inerentes ao mercado de Defesa . Seja onde for . Parta de quem parta . Em qualquer época . Não tem santo nesta seara . Todos tem a pelagem dos gatos nas noites de breu. Isso vale para os hititas , império austro-húngaro , coroa britânica , saudita, etc...soultrain escreveu:
Estamos a falar de uma coisa que aconteceu em 1980, há 30 anos portanto, agora há mecanismos muito rígidos para evitar isso, já houve empresas Israelitas proibidas de licitar, por exemplo.
Por curiosidade, na altura a empresa envolvida foi a Bofors AB, dos Suecos serissimos , não é?
[[]]'s
"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento"
NJ
Re: MMRCA - FX Indiano
Salve Pepê. Vc sabe que as crianças de fralda cheia não vicejam por estas bandas...Seja bem vindo de volta.
[]'s
[]'s
- marcelo l.
- Sênior
- Mensagens: 6097
- Registrado em: Qui Out 15, 2009 12:22 am
- Agradeceu: 138 vezes
- Agradeceram: 66 vezes
Re: MMRCA - FX Indiano
http://www.hindustantimes.com/india-new ... 90522.aspx
India has told the United States that it will not be buying American for its $10-billion fighter aircraft deal. This more or less leaves the Eurofighter Typhoon and the French Rafale as the only remaining contenders for the deal. The two US contenders, Boeing and Lockheed, received formal letters fr
related stories
India's rejection of US jets 'disappointing', says envoy
om the Indian Ministry of Defence as to why their respective aircraft, the F/A-18 Superhornet and the F-16 Superviper, did not fulfil the technical requirements of Medium Multirole Combat Aircraft contract, said US and Indian sources.
Defence Minister AK Antony has been signaling privately for weeks that the Indian Air Force and his ministry would go for one of the European fighters.
The Russian contender, the MiG 30, along with the Swedish Gripen received similar notes as the US firms.
The Indian notification will come as a major shock to bilateral relations. Washington had seen such a purchase, the first time India would be buying a US warplane, as a sign of India's interest in upgrading strategic relations.
Indian officials were quick to say that Indo-US relations were greater than a single arms purchase. But given that it follows on US nuclear reactor purchases being bogged down in liability issues, the decision will strengthen Indo-skeptics in Washington.
New Delhi will hide behind technical reasons, the two European fighters are generally seen as aerodynamically superior if not necessarily better fighting platforms.
http://ibnlive.in.com/news/americans-ou ... 681-3.html
New Delhi: The high flying American campaign to win the ten billion dollar Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA) tender has crashed. The Defence Ministry confirmed that Lockheed Martin's F-16 and the Boeing Super Hornet were out of the race to supply and co produce as many as 200 fighters for the Indian Air Force. Reportedly, neither aircraft met the IAF's technical requirements during trials.
In a statement US Ambassador Timothy Roemer said, "We are reviewing the documents received from the Government of India and are respectful of the procurement process. We are, however, deeply disappointed by this news."
The US campaign had drawn in none other than US President Barack Obama.
Obama said, "I am removing organisations associated with civil space and defense from the so called Entity List."
Also out of the race is the Swedish Gripen figher and the Russian MiG-35. Only the European consortium building the Eurofighter and the French firm Dassault which builds the Rafale have been invited to extend their commercial bids all of which were expiring today.
Former Commander-in-Chief, Western Air Command, IAF Air Marshal AK Singh said, "I think it is an excellent decision. I must congratulate AK Antony. This is one decision where bureaucrats, politicians and the Air Force have worked in tandem."
The stage is now set for commercial negotiations. The winner will be the one that offers the lowest tender and meets Indian requirements in terms of offsets and technology transfer. The speculation is whether Washington will seek to reverse this decision by crying foul about the selection process.
India has told the United States that it will not be buying American for its $10-billion fighter aircraft deal. This more or less leaves the Eurofighter Typhoon and the French Rafale as the only remaining contenders for the deal. The two US contenders, Boeing and Lockheed, received formal letters fr
related stories
India's rejection of US jets 'disappointing', says envoy
om the Indian Ministry of Defence as to why their respective aircraft, the F/A-18 Superhornet and the F-16 Superviper, did not fulfil the technical requirements of Medium Multirole Combat Aircraft contract, said US and Indian sources.
Defence Minister AK Antony has been signaling privately for weeks that the Indian Air Force and his ministry would go for one of the European fighters.
The Russian contender, the MiG 30, along with the Swedish Gripen received similar notes as the US firms.
The Indian notification will come as a major shock to bilateral relations. Washington had seen such a purchase, the first time India would be buying a US warplane, as a sign of India's interest in upgrading strategic relations.
Indian officials were quick to say that Indo-US relations were greater than a single arms purchase. But given that it follows on US nuclear reactor purchases being bogged down in liability issues, the decision will strengthen Indo-skeptics in Washington.
New Delhi will hide behind technical reasons, the two European fighters are generally seen as aerodynamically superior if not necessarily better fighting platforms.
http://ibnlive.in.com/news/americans-ou ... 681-3.html
New Delhi: The high flying American campaign to win the ten billion dollar Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA) tender has crashed. The Defence Ministry confirmed that Lockheed Martin's F-16 and the Boeing Super Hornet were out of the race to supply and co produce as many as 200 fighters for the Indian Air Force. Reportedly, neither aircraft met the IAF's technical requirements during trials.
In a statement US Ambassador Timothy Roemer said, "We are reviewing the documents received from the Government of India and are respectful of the procurement process. We are, however, deeply disappointed by this news."
The US campaign had drawn in none other than US President Barack Obama.
Obama said, "I am removing organisations associated with civil space and defense from the so called Entity List."
Also out of the race is the Swedish Gripen figher and the Russian MiG-35. Only the European consortium building the Eurofighter and the French firm Dassault which builds the Rafale have been invited to extend their commercial bids all of which were expiring today.
Former Commander-in-Chief, Western Air Command, IAF Air Marshal AK Singh said, "I think it is an excellent decision. I must congratulate AK Antony. This is one decision where bureaucrats, politicians and the Air Force have worked in tandem."
The stage is now set for commercial negotiations. The winner will be the one that offers the lowest tender and meets Indian requirements in terms of offsets and technology transfer. The speculation is whether Washington will seek to reverse this decision by crying foul about the selection process.
"If the people who marched actually voted, we wouldn’t have to march in the first place".
"(Poor) countries are poor because those who have power make choices that create poverty".
ubi solitudinem faciunt pacem appellant
"(Poor) countries are poor because those who have power make choices that create poverty".
ubi solitudinem faciunt pacem appellant
-
- Sênior
- Mensagens: 7163
- Registrado em: Sex Out 07, 2005 8:20 pm
- Localização: Rio de Janeiro - RJ
Re: MMRCA - FX Indiano
US confirms India fighter rejection
By Stephen Trimble
US officials have confirmed reports that India rejected both American bids for the medium multi-role combat aircraft (MMRCA) contract, leaving the Dassault Rafale and Eurofighter Typhoon still in the running for the $10 billion deal.
"We are deeply disappointed by this news," the US Department of Defense says in a statement.
One day after Saab announced India's rejection of its Gripen bid, Boeing also has confirmed that its offer based on an F/A-18E/F Super Hornet with improved engines was not selected on an internal shortlist by India's Ministry of Defence.
"Our next step is to request and receive a debrief from the Indian air force," Boeing says in a statement. "Once we have reviewed the details, we will make a decision concerning our possible options."
Lockheed Martin has deferred questions about the status of its F-16IN bid to US government officials.
US defence and government officials have lobbied aggressively on behalf of Boeing and Lockheed for the MMRCA contract. Since 2005, India has signed multi-billion dollar deals for Boeing P-8I Poseidon maritime patrol aircraft and Lockheed C-130J transports, among other major arms contracts.
But the Indian air force's requirement for 126 multirole fighters was viewed in Washington DC as a prize and a symbol of improving strategic relations between the nations.
"We look forward to continuing to grow and develop our defence partnership with India," a DoD statement says.
The downselect keeps Dassault's export hopes for the Rafale alive as it continues to compete for orders in the United Arab Emirates, Brazil and elsewhere. The Eurofighter consortium, meanwhile, also has a chance to expand its order book as spending pressures grow on European defence budgets.
Indian officials have reportedly set a timeline to select the winning bidder in September.
The RSK MiG-35 had also been in contention for the MMRCA contract, but the Russian company's decision to not bring the aircraft to February's Aero India show near Bengaluru was viewed as an indication of its failure to meet Indian air force requirements.
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ction.html
By Stephen Trimble
US officials have confirmed reports that India rejected both American bids for the medium multi-role combat aircraft (MMRCA) contract, leaving the Dassault Rafale and Eurofighter Typhoon still in the running for the $10 billion deal.
"We are deeply disappointed by this news," the US Department of Defense says in a statement.
One day after Saab announced India's rejection of its Gripen bid, Boeing also has confirmed that its offer based on an F/A-18E/F Super Hornet with improved engines was not selected on an internal shortlist by India's Ministry of Defence.
"Our next step is to request and receive a debrief from the Indian air force," Boeing says in a statement. "Once we have reviewed the details, we will make a decision concerning our possible options."
Lockheed Martin has deferred questions about the status of its F-16IN bid to US government officials.
US defence and government officials have lobbied aggressively on behalf of Boeing and Lockheed for the MMRCA contract. Since 2005, India has signed multi-billion dollar deals for Boeing P-8I Poseidon maritime patrol aircraft and Lockheed C-130J transports, among other major arms contracts.
But the Indian air force's requirement for 126 multirole fighters was viewed in Washington DC as a prize and a symbol of improving strategic relations between the nations.
"We look forward to continuing to grow and develop our defence partnership with India," a DoD statement says.
The downselect keeps Dassault's export hopes for the Rafale alive as it continues to compete for orders in the United Arab Emirates, Brazil and elsewhere. The Eurofighter consortium, meanwhile, also has a chance to expand its order book as spending pressures grow on European defence budgets.
Indian officials have reportedly set a timeline to select the winning bidder in September.
The RSK MiG-35 had also been in contention for the MMRCA contract, but the Russian company's decision to not bring the aircraft to February's Aero India show near Bengaluru was viewed as an indication of its failure to meet Indian air force requirements.
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ction.html
Alberto -
-
- Sênior
- Mensagens: 11430
- Registrado em: Ter Out 17, 2006 5:43 pm
- Agradeceu: 2 vezes
- Agradeceram: 1 vez
Re: Por que me afastei dos fóruns
Sem dúvida, tem muita gente que pensa assim. Pessoas são respeitadas por suas conquistas e credibilidades; não se consegue tais coisas através de gritaria e infâmia. O Pepê ficou, os "gritadores" estão, no máximo, roucos; e só.soultrain escreveu:Pepê Rezende escreveu:Estava de saco cheio de ser atacado por um bando de meninos mal educados e agressivos. Colocava informações sérias e recebia coices.
Um abraço para quem é de abraço e um beijo para as poucas mulheres que nos frequentam
Pepê
Palmas para a tua seriedade e persistência Pepê, não sou só eu que vejo isso heim? Muita gente aqui partilha dessa opinião.
Um forte abraço!
- Penguin
- Sênior
- Mensagens: 18983
- Registrado em: Seg Mai 19, 2003 10:07 pm
- Agradeceu: 5 vezes
- Agradeceram: 374 vezes
Re: MMRCA - FX Indiano
Minha leitura...
- O MMRCA abrangeu caças monomotores e bimotores, com MTOW variando de 15 a 30t, o que para muitos era um disparate.
- A avaliação técnica dos indianos foi extensa. Mais de 500 itens foram avaliados e os ensaios ocorreram também na própria Índia.
- Neste panorama, o Typhoon e o Rafale foram os melhores classificados. Ponto.
- Além das ToT especificadas, os off-sets do MMRCA foram estabelecidos de uma forma muito inteligente. 50% do valor do contrato deverá ser adquirido de empresas indianas. A empresa vencedora terá que se virar.
- Os MoD indiano disse que enviaria documento a cada fabricante explicando o(s) motivo(s) da não seleção de seu caça ao short list. Muito boa medida. Ajuda a blindar o processo de uma forma técnica. Assim, não haverá muito o que contestar futuramente.
- Os países que ficaram fora do MMRCA não têm muito do que se queixar. Todos estão com negócios militares significativos em andamento com a Índia, o que ajuda a manter todo mundo "tranquilo".
- Os "controles" impostos pelos norte-americanos sobre equipamentos militares de sua origem sempre deixaram os militares indianos desconfortáveis.
- Independente do resultado do MMRCA, os indianos irão fabricar sob-licença GE F414 com ToT e criaram joint-venture com a Snecma para incorporar tecnologias da M88 na Kaveri. Se o Typhoon for o escolhido, vão ter acesso à tecnologia da EJ200. Ou seja, os indianos podem ter acesso às tecnologias das 3 principais turbinas de caça do Ocidente, de uma só tacada.
- Vamos aguardar os próximos capítulos desta eletrizante disputa européia, o que me parece muito salutar.
- O MMRCA abrangeu caças monomotores e bimotores, com MTOW variando de 15 a 30t, o que para muitos era um disparate.
- A avaliação técnica dos indianos foi extensa. Mais de 500 itens foram avaliados e os ensaios ocorreram também na própria Índia.
- Neste panorama, o Typhoon e o Rafale foram os melhores classificados. Ponto.
- Além das ToT especificadas, os off-sets do MMRCA foram estabelecidos de uma forma muito inteligente. 50% do valor do contrato deverá ser adquirido de empresas indianas. A empresa vencedora terá que se virar.
- Os MoD indiano disse que enviaria documento a cada fabricante explicando o(s) motivo(s) da não seleção de seu caça ao short list. Muito boa medida. Ajuda a blindar o processo de uma forma técnica. Assim, não haverá muito o que contestar futuramente.
- Os países que ficaram fora do MMRCA não têm muito do que se queixar. Todos estão com negócios militares significativos em andamento com a Índia, o que ajuda a manter todo mundo "tranquilo".
- Os "controles" impostos pelos norte-americanos sobre equipamentos militares de sua origem sempre deixaram os militares indianos desconfortáveis.
- Independente do resultado do MMRCA, os indianos irão fabricar sob-licença GE F414 com ToT e criaram joint-venture com a Snecma para incorporar tecnologias da M88 na Kaveri. Se o Typhoon for o escolhido, vão ter acesso à tecnologia da EJ200. Ou seja, os indianos podem ter acesso às tecnologias das 3 principais turbinas de caça do Ocidente, de uma só tacada.
- Vamos aguardar os próximos capítulos desta eletrizante disputa européia, o que me parece muito salutar.
Editado pela última vez por Penguin em Qui Abr 28, 2011 9:54 pm, em um total de 1 vez.
Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
Carlo M. Cipolla
Carlo M. Cipolla
Re: MMRCA - FX Indiano
Me parece que os Indianos decretaram o fim do Gripen NG, duvido que a SAAB continue insistindo em vender essa idéia para algum outro país.
[]´s
[]´s
- Carlos Lima
- Sênior
- Mensagens: 18932
- Registrado em: Qui Mai 12, 2005 6:58 am
- Agradeceu: 1275 vezes
- Agradeceram: 631 vezes
Re: MMRCA - FX Indiano
Sem querer ser chato, mas acho que perder essa concorrencia em nada ajuda o NG.
[]s
CB_Lima
[]s
CB_Lima
CB_Lima = Carlos Lima