Quando eles anunciaram essa compra o que teve de piadinhacb_lima escreveu:Já era hora deles aposentarem aqueles TF-33
Bom para eles!
Até a Bolívia resolveu o seu F-X (à sua maneira, é claro) !!!
[]s
CB_Lima
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Re: NOTÍCIAS
A HONESTIDADE É UM PRESENTE MUITO CARO, NÃO ESPERE ISSO DE PESSOAS BARATAS!
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Re: NOTÍCIAS
Os americanos devem falar a mesma coisa de nós.cb_lima escreveu:Já era hora deles aposentarem aqueles TF-33
Bom para eles!
Até a Bolívia resolveu o seu F-X (à sua maneira, é claro) !!!
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CB_Lima
O nosso caça principal é o F-5, 57 unidades.
O treinador deles é o F-5 (T-38) 580 unidades.
Su-35BM - 4ª++ Geração.
Simplesmente um GRANDE caça.
Simplesmente um GRANDE caça.
Re: NOTÍCIAS
binfa escreveu:Prezados(as) bom dia e boa Pascoa!
Alguém sabe dizer como foi a comemoração do dia da aviação de caça na BAAN???!! Se é que tem alguma coisa para comemorar por lá!
A comemoração só ocorre na Base Aérea de Santa Cruz, pra onde todas as unidades se deslocam. Esse ano, em função dos cortes, não houve deslocamento de aeronaves. Porém, pilotos de todos esquadrões, incluindo seus comandantes, estavam presentes. Só ficam "em casa" alguns pilotos, o número mínimo para manter as atividades essenciais.
Abraços
Re: NOTÍCIAS
CB,cb_lima escreveu:Hehehehe!Carlos Mathias escreveu:Pois é, esse ano eu nem procurei um peixe prá me colocar lá dentro.
Era capaz dos fabianos me colocarem lá na área dos alvos, junto com aqueles lençóis brancos dos alvos.
Comunaaaaaa!
E pensar que ja tive acesso ate aquele simulador bacaninha do AM-X ...
Bons tempos! Eu sempre adorei aquela base ... Da um orgulho danado ir la
Deveria ser obrigacao fazer um tour por la e a ilha das cobras
[]s
CB_Lima
Aquele nosso simulador de F-5 está hoje no MUSAL. Foi substituído pelo do F-5M.
Abraços
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Re: NOTÍCIAS
Operti escreveu:comemoração só ocorre na Base Aérea de Santa Cruz, pra onde todas as unidades se deslocam. Esse ano, em função dos cortes, não houve deslocamento de aeronaves. Porém, pilotos de todos esquadrões, incluindo seus comandantes, estavam presentes. Só ficam "em casa" alguns pilotos, o número mínimo para manter as atividades essenciais.binfa escreveu:Prezados(as) bom dia e boa Pascoa!
Alguém sabe dizer como foi a comemoração do dia da aviação de caça na BAAN???!! Se é que tem alguma coisa para comemorar por lá!
Abraços
sapao escreveu:Provavelmente só uma formatura alusiva ao dia, a grande festa ocorre é na BASC mesmo com a presença de todas as unidades de caça e dos veteranos.
Obrigado!
att, binfa
DOE VIDA, DOE MEDULA!
REgistro Nacional de DOadores de MEdula nº 1.256.762
UMA VIDA SEM DESAFIOS NÃO VALE A PENA SER VIVIDA. Sócrates
Depoimento ABRALE http://www.abrale.org.br/apoio_paciente ... php?id=771
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Re: NOTÍCIAS
Jane's Defence Weekly
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Three contenders step up for Japan's F-X fighter programme
Three candidates for the Japan Air Self-Defence Force's (JASDF's) next-generation (F-X) fighter programme: the Lockheed Martin F-35 Lightning II Joint Strike Fighter, Boeing F/A-18E/F Super Hornet and Eurofighter Typhoon, have responded to the Japanese Ministry of Defence's (MoD's) request for proposals. Boeing's F-15, a licence-built version of which is currently operated by the JASDF, was not offered for F-X selection
[first posted to http://jdw.janes.com - 15 April 2011]
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Re: NOTÍCIAS
DATE:21/04/11
SOURCE:Flight International
Sweden in final negotiations for Black Hawk fleet
By Craig Hoyle
Sweden's Defence Materiel Administration is in final negotiations to buy 15 Sikorsky UH-60 Black Hawk utility helicopters from the US government, with first deliveries expected early next year.
Defence minister Sten Tolgfors says pilot training should start in the USA "this summer", and that the entire fleet would be fully operational by 2017.
The Black Hawk acquisition will double Sweden's medium helicopter inventory, strengthening its ability to contribute to international defence and security operations, Tolgfors says. Its Defence Forces Helicopter Wing is likely to deploy the new aircraft to Afghanistan "from 2013", replacing deployed Eurocopter AS332 Cougars, he adds.
Buying UH-60s has become necessary due to ongoing problems with the introduction of Sweden's NH Industries NH90 transports. An 18-unit order was signed in 2001, and Stockholm has so far received seven aircraft to support test activities, Flightglobal's HeliCAS database says. According to Tolgfors, the delayed type is now expected to become fully operational only in 2020.
Sweden's government says the Black Hawk acquisition is expected to value up to SKr4.7 billion ($772 million), including training services, through-life operating costs and maintenance support.
SOURCE:Flight International
Sweden in final negotiations for Black Hawk fleet
By Craig Hoyle
Sweden's Defence Materiel Administration is in final negotiations to buy 15 Sikorsky UH-60 Black Hawk utility helicopters from the US government, with first deliveries expected early next year.
Defence minister Sten Tolgfors says pilot training should start in the USA "this summer", and that the entire fleet would be fully operational by 2017.
The Black Hawk acquisition will double Sweden's medium helicopter inventory, strengthening its ability to contribute to international defence and security operations, Tolgfors says. Its Defence Forces Helicopter Wing is likely to deploy the new aircraft to Afghanistan "from 2013", replacing deployed Eurocopter AS332 Cougars, he adds.
Buying UH-60s has become necessary due to ongoing problems with the introduction of Sweden's NH Industries NH90 transports. An 18-unit order was signed in 2001, and Stockholm has so far received seven aircraft to support test activities, Flightglobal's HeliCAS database says. According to Tolgfors, the delayed type is now expected to become fully operational only in 2020.
Sweden's government says the Black Hawk acquisition is expected to value up to SKr4.7 billion ($772 million), including training services, through-life operating costs and maintenance support.
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Re: NOTÍCIAS
É a Wiphala* de Qulla Suyu**.brisa escreveu:Voces repararam que agora a Bolívia é o unico pais do mundo com duas bandeiras???
*É um emblema quadrado usado hoje como bandeira e que representa os povos nativos da Bolívia.
**Foi uma província do Império Inca.
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Re: NOTÍCIAS
O pior dessa notícia é que os problemas com o NH90 estão forçando a Suécia a comprar BH...Penguin escreveu:DATE:21/04/11
SOURCE:Flight International
Sweden in final negotiations for Black Hawk fleet
By Craig Hoyle
Sweden's Defence Materiel Administration is in final negotiations to buy 15 Sikorsky UH-60 Black Hawk utility helicopters from the US government, with first deliveries expected early next year.
Defence minister Sten Tolgfors says pilot training should start in the USA "this summer", and that the entire fleet would be fully operational by 2017.
The Black Hawk acquisition will double Sweden's medium helicopter inventory, strengthening its ability to contribute to international defence and security operations, Tolgfors says. Its Defence Forces Helicopter Wing is likely to deploy the new aircraft to Afghanistan "from 2013", replacing deployed Eurocopter AS332 Cougars, he adds.
Buying UH-60s has become necessary due to ongoing problems with the introduction of Sweden's NH Industries NH90 transports. An 18-unit order was signed in 2001, and Stockholm has so far received seven aircraft to support test activities, Flightglobal's HeliCAS database says. According to Tolgfors, the delayed type is now expected to become fully operational only in 2020.
Sweden's government says the Black Hawk acquisition is expected to value up to SKr4.7 billion ($772 million), including training services, through-life operating costs and maintenance support.
Eu como defensor do NH90 no lugar do EC-725 por muito tempo quando leio isso e todos os problemas a Austrália por exemplo está passando com esses helis, coloco as minhas barbas de molho...
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Re: NOTÍCIAS
Russian Helicopters to Install Turbomeca Ardiden 3G Engines on Updated Multirole Ka-62
(Source: Turbomeca; issued April 27, 2011)
PARIS --- Russian Helicopters, JSC and French Turbomeca (Safran group), have signed contracts for the supply of at least 308 Turbomeca Ardiden 3G turbo shaft engines to be installed on the updated Ka-62 helicopter.
This announcement follows the ‘protocol of intentions’ contract signed on 21 February 2010, outlining the development and delivery of the Safran engines for the Russian-built Ka-62 helicopter.
The state-of-the-art Ardiden 3 line engines are designed for 6 to 8 tonnes helicopters which perform a variety of functions and can fully respond to market requirements in this growing niche.
The modular design and dual channel FADEC, make the Ardiden 3 highly reliable and easy to use, with the benefit of an exceptionally low fuel consumption. The Ka-62 are to be fitted with a specific variant of the Ardiden 3 family, the Ardiden 3G engine.
Currently Russian Helicopters is expanding its range of light and medium multifunctional twin-engine helicopters intended for multiple missions such as transport, EMS, aerial work and surveillance.
The Ka-62 helicopter is a new single-rotor design in the medium class designed to international flight safety requirements. It is built with an enclosed tail rotor and an airframe and propeller blades consisting of over 50% polymeric composite materials. It is designed to transport 12 to 14 passengers in the cabin or a 2.5 tonnes load on the external sling, and is equipped with efficient anti-icing and fire-fighting systems in standard configuration. The Ka-62 is expected to be certified in 2014 and will be used by the oil & gas industry, for search and rescue missions and corporate transportation.
Dmitry Petrov, Chief Executive of Russian Helicopters, said: “I am delighted that we have signed this important supply agreement, underpinning our long-term relationship with Turbomeca. By working with an internationally renowned manufacturer we will undoubtedly promote Russian Helicopters in the global market.”
“I am very pleased to announce this important supply contract with Russian Helicopters. This is another success of our Ardiden 3 engine, demonstrating the quality of our engine which perfectly suits the modern growing 6 to 8 tonnes helicopter market,” added Pierre Fabre, Chairman and Chief Executive of Turbomeca.
This is not the first joint project between Russian Helicopters and Turbomeca: in 2009 they contracted the development and serial engine production of the Arrius 2G1 to be installed on Ka-226T, the new Russian light twin-engine helicopter with coaxial rotor.
Turbomeca and Russian Helicopters also discussed ways of broadening the Russian-French partnership in prospective Russian helicopter development programs, commencing joint work on aftersales service of Russian rotorcraft fitted with Turbomeca engines.
Turbomeca (Safran group) is the leading helicopter engine manufacturer, and has produced over 68 000 turbines based on its own designs since the company was founded. Microturbo, the subsidiary of Turbomeca, is the European leader in turbojet engines for missiles, drones and auxiliary power units.
Russian Helicopters, JSC is the subsidiary of UIC Oboronprom, a part of Russian Technologies State Corporation. It controls the following helicopter industry enterprises: Mil Moscow Helicopter Plant, Kamov, Ulan-Ude Aviation Plant, Kazan Helicopters, Rostvertol, Progress Arsenyev Aviation Company named after N.I. Sazykin, Kumertau Aviation Production Enterprise, Stupino Machine Production Plant, Reductor-PM, Novosibirsk Aircraft Repairing Plant and Helicopter Service Company.
-ends-
Defense Aerospace
(Source: Turbomeca; issued April 27, 2011)
PARIS --- Russian Helicopters, JSC and French Turbomeca (Safran group), have signed contracts for the supply of at least 308 Turbomeca Ardiden 3G turbo shaft engines to be installed on the updated Ka-62 helicopter.
This announcement follows the ‘protocol of intentions’ contract signed on 21 February 2010, outlining the development and delivery of the Safran engines for the Russian-built Ka-62 helicopter.
The state-of-the-art Ardiden 3 line engines are designed for 6 to 8 tonnes helicopters which perform a variety of functions and can fully respond to market requirements in this growing niche.
The modular design and dual channel FADEC, make the Ardiden 3 highly reliable and easy to use, with the benefit of an exceptionally low fuel consumption. The Ka-62 are to be fitted with a specific variant of the Ardiden 3 family, the Ardiden 3G engine.
Currently Russian Helicopters is expanding its range of light and medium multifunctional twin-engine helicopters intended for multiple missions such as transport, EMS, aerial work and surveillance.
The Ka-62 helicopter is a new single-rotor design in the medium class designed to international flight safety requirements. It is built with an enclosed tail rotor and an airframe and propeller blades consisting of over 50% polymeric composite materials. It is designed to transport 12 to 14 passengers in the cabin or a 2.5 tonnes load on the external sling, and is equipped with efficient anti-icing and fire-fighting systems in standard configuration. The Ka-62 is expected to be certified in 2014 and will be used by the oil & gas industry, for search and rescue missions and corporate transportation.
Dmitry Petrov, Chief Executive of Russian Helicopters, said: “I am delighted that we have signed this important supply agreement, underpinning our long-term relationship with Turbomeca. By working with an internationally renowned manufacturer we will undoubtedly promote Russian Helicopters in the global market.”
“I am very pleased to announce this important supply contract with Russian Helicopters. This is another success of our Ardiden 3 engine, demonstrating the quality of our engine which perfectly suits the modern growing 6 to 8 tonnes helicopter market,” added Pierre Fabre, Chairman and Chief Executive of Turbomeca.
This is not the first joint project between Russian Helicopters and Turbomeca: in 2009 they contracted the development and serial engine production of the Arrius 2G1 to be installed on Ka-226T, the new Russian light twin-engine helicopter with coaxial rotor.
Turbomeca and Russian Helicopters also discussed ways of broadening the Russian-French partnership in prospective Russian helicopter development programs, commencing joint work on aftersales service of Russian rotorcraft fitted with Turbomeca engines.
Turbomeca (Safran group) is the leading helicopter engine manufacturer, and has produced over 68 000 turbines based on its own designs since the company was founded. Microturbo, the subsidiary of Turbomeca, is the European leader in turbojet engines for missiles, drones and auxiliary power units.
Russian Helicopters, JSC is the subsidiary of UIC Oboronprom, a part of Russian Technologies State Corporation. It controls the following helicopter industry enterprises: Mil Moscow Helicopter Plant, Kamov, Ulan-Ude Aviation Plant, Kazan Helicopters, Rostvertol, Progress Arsenyev Aviation Company named after N.I. Sazykin, Kumertau Aviation Production Enterprise, Stupino Machine Production Plant, Reductor-PM, Novosibirsk Aircraft Repairing Plant and Helicopter Service Company.
-ends-
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Re: NOTÍCIAS
Dilma retalia OEA por Belo Monte e suspende recursos
País deixará Comissão de Direitos Humanos e não vai repassar US$ 800 mil em resposta a pedido de suspensão de obras Brasil já havia suspendido indicação de Paulo Vanucchi para comissão e convocado representante na OEA
A A A
NATUZA NERY DE BRASÍLIA
O governo brasileiro decidiu jogar duro com a Comissão Interamericana de Direitos Humanos da OEA (Organização dos Estados Americanos): deixará o órgão a partir de 2012 e suspendeu, por ordem presidente Dilma Rousseff, o repasse de verba à entidade previsto para este ano, de US$ 800 mil.
A reação do Brasil veio após a comissão pedir, em abril, a interrupção das obras de Belo Monte. O órgão alegou irregularidades no processo de licenciamento ambiental da hidrelétrica de Belo Monte, atendendo a uma medida cautelar de entidades indígenas que questionaram o empreendimento.
Como reação à época, a diplomacia brasileira usou termos fortes e pouco usuais. Chamou a decisão de "precipitada e injustificável" e alegou não ter tido tempo suficiente para se defender.
Irritada com o que considerou interferência indevida, Dilma quis mostrar um posicionamento ainda mais duro: convocou de volta ao país o representante do Brasil na OEA, embaixador Ruy Casaes. Ele, até agora, ainda não recebeu autorização para retomar seu posto em Washington, tampouco sabe quando o terá.
A comissão integra o sistema interamericano de direitos humanos nas Américas. Embora ligada à OEA, é um órgão formalmente independente; não representa países, embora a indicação venha deles. Seus sete membros, entre eles o brasileiro Paulo Sérgio Pinheiro, são eleitos por assembleia-geral.
O Brasil havia apresentado o nome de Paulo Vanucchi, ex-ministro da Secretaria de Direitos Humanos no governo Lula, para substituir Pinheiro a partir de janeiro de 2012. A indicação, porém, acabou suspensa em caráter irrevogável.
A relação pode piorar ainda mais. Isso porque a comissão passou a analisar uma nova reclamação de ONGs, que contestam obras no Rio para a Copa-2014 e Olimpíada-2016, eventos caros a Dilma. Quando soube do novo processo, Dilma mandou um recado às lideranças do órgão: se isso for levado adiante, levará o caso à própria OEA, dando contornos de crise real ao caso.
No caso de Belo Monte, o Brasil argumenta que a CIDH concedeu apenas 28 dias para que o governo se explicasse, quando o prazo médio de solicitações semelhantes supera a marca de 100 dias.
Nessa semana, o governo enviou à entidade um relatório de 52 páginas explicando sua atuação no empreendimento junto às comunidades locais. Disse ter ouvido as comunidades indígenas da região e que está atento aos efeitos sociais e ambientais da iniciativa.
A Sr DR está jogando firme pelos nossos interesses...
País deixará Comissão de Direitos Humanos e não vai repassar US$ 800 mil em resposta a pedido de suspensão de obras Brasil já havia suspendido indicação de Paulo Vanucchi para comissão e convocado representante na OEA
A A A
NATUZA NERY DE BRASÍLIA
O governo brasileiro decidiu jogar duro com a Comissão Interamericana de Direitos Humanos da OEA (Organização dos Estados Americanos): deixará o órgão a partir de 2012 e suspendeu, por ordem presidente Dilma Rousseff, o repasse de verba à entidade previsto para este ano, de US$ 800 mil.
A reação do Brasil veio após a comissão pedir, em abril, a interrupção das obras de Belo Monte. O órgão alegou irregularidades no processo de licenciamento ambiental da hidrelétrica de Belo Monte, atendendo a uma medida cautelar de entidades indígenas que questionaram o empreendimento.
Como reação à época, a diplomacia brasileira usou termos fortes e pouco usuais. Chamou a decisão de "precipitada e injustificável" e alegou não ter tido tempo suficiente para se defender.
Irritada com o que considerou interferência indevida, Dilma quis mostrar um posicionamento ainda mais duro: convocou de volta ao país o representante do Brasil na OEA, embaixador Ruy Casaes. Ele, até agora, ainda não recebeu autorização para retomar seu posto em Washington, tampouco sabe quando o terá.
A comissão integra o sistema interamericano de direitos humanos nas Américas. Embora ligada à OEA, é um órgão formalmente independente; não representa países, embora a indicação venha deles. Seus sete membros, entre eles o brasileiro Paulo Sérgio Pinheiro, são eleitos por assembleia-geral.
O Brasil havia apresentado o nome de Paulo Vanucchi, ex-ministro da Secretaria de Direitos Humanos no governo Lula, para substituir Pinheiro a partir de janeiro de 2012. A indicação, porém, acabou suspensa em caráter irrevogável.
A relação pode piorar ainda mais. Isso porque a comissão passou a analisar uma nova reclamação de ONGs, que contestam obras no Rio para a Copa-2014 e Olimpíada-2016, eventos caros a Dilma. Quando soube do novo processo, Dilma mandou um recado às lideranças do órgão: se isso for levado adiante, levará o caso à própria OEA, dando contornos de crise real ao caso.
No caso de Belo Monte, o Brasil argumenta que a CIDH concedeu apenas 28 dias para que o governo se explicasse, quando o prazo médio de solicitações semelhantes supera a marca de 100 dias.
Nessa semana, o governo enviou à entidade um relatório de 52 páginas explicando sua atuação no empreendimento junto às comunidades locais. Disse ter ouvido as comunidades indígenas da região e que está atento aos efeitos sociais e ambientais da iniciativa.
A Sr DR está jogando firme pelos nossos interesses...
DEUS É TUDO O RESTO É BIJOUTERIA....
VIVA O BRASIL ACIMA DE TUDO OS OUTROS DEPOIS VEREMOS!!!!!
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