Aeronaves da Guerra Fria

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

Moderadores: Glauber Prestes, Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceram: 28 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#526 Mensagem por Enlil » Sáb Fev 26, 2011 5:31 pm

Yakovlev Yak-28U (USSR, Withheld_Russia, 1978)

http://i.imgur.com/TqmTd.jpg

05 RED

* Ernes Tuwartschiev




Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceram: 28 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#527 Mensagem por Enlil » Seg Fev 28, 2011 6:06 pm

Myasishchev 3M (USSR)

http://i.imgur.com/6JV0D.jpg

* Engels AFB Archive.




Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceram: 28 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#528 Mensagem por Enlil » Qua Mar 02, 2011 9:36 pm

North American F-100D Super Sabre (France-AF, Toul - Rosieres_France, June 25, 1972)

http://i.imgur.com/LU5A0.jpg

42146 / 11-MG (cn 223-26) Toul-Rosieres had been an airfield in both World Wars

* Mick West




Avatar do usuário
kekosam
Sênior
Sênior
Mensagens: 2500
Registrado em: Sex Out 03, 2008 10:17 am
Localização: Cuiabá-MT
Agradeceram: 34 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#529 Mensagem por kekosam » Qui Mar 03, 2011 11:10 am

Putz... me embrulha o estoma ver este avião nestas cores...




Assinatura? Estou vendo com meu advogado...
Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceram: 28 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#530 Mensagem por Enlil » Qui Mar 03, 2011 9:15 pm

Canadair CF-104 Starfighter (CL-90) [Canada-AF, Utrecht - Soesterberg_Netherlands, July 1980]

http://i.imgur.com/mfKpf.jpg

104747 (cn 683A-1047) 1st CAG from Baden-Sollingen

* Henk Schuitemaker




Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceram: 28 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#531 Mensagem por Enlil » Ter Mar 08, 2011 10:44 pm

Antonov An-2 (Germany Democratic Republic-AF, Holzdorf _Germany, Aug-1990)

http://i.imgur.com/9RscB.jpg

* Rob Schleiffert




Avatar do usuário
kekosam
Sênior
Sênior
Mensagens: 2500
Registrado em: Sex Out 03, 2008 10:17 am
Localização: Cuiabá-MT
Agradeceram: 34 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#532 Mensagem por kekosam » Qua Mar 09, 2011 4:20 pm

Sou fã deste avião...

Dizem as más (ou seriam boas) línguas que ele não precisa do comprimento da pista de um aeroporto para pousar, apenas da largura!!! :shock:




Assinatura? Estou vendo com meu advogado...
Avatar do usuário
malmeida
Avançado
Avançado
Mensagens: 381
Registrado em: Sex Mai 29, 2009 5:41 pm
Localização: São Paulo, Brasil
Agradeceram: 12 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#533 Mensagem por malmeida » Qui Mar 10, 2011 6:26 pm

kekosam escreveu:Sou fã deste avião...

Dizem as más (ou seriam boas) línguas que ele não precisa do comprimento da pista de um aeroporto para pousar, apenas da largura!!! :shock:
Vazio e com um bom vento de proa, pelo acostamento ele já decola. :D :D
É a simplicidade com asas.

MAlmeida




MAlmeida
Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceram: 28 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#534 Mensagem por Enlil » Qui Mar 10, 2011 8:13 pm

Dassault Mirage IIIC (France-AF, Creil_France, September 1974)

http://i.imgur.com/D1Ltt.jpg

58 / 10-RN (cn 58) EC2/10 aircraft


&


May 1976

http://i.imgur.com/Kl48Q.jpg

31 / 10-RF (cn 31) EC2/10 'Seine' aircraft. Note the Hurel-Dubois 34 in the background.

* Fred Willemsen




Avatar do usuário
kekosam
Sênior
Sênior
Mensagens: 2500
Registrado em: Sex Out 03, 2008 10:17 am
Localização: Cuiabá-MT
Agradeceram: 34 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#535 Mensagem por kekosam » Sex Mar 11, 2011 10:11 am

Belas fotos Enlil.

Esta ave é muito bonita.




Assinatura? Estou vendo com meu advogado...
Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceram: 28 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#536 Mensagem por Enlil » Sex Mar 11, 2011 8:54 pm

Tupolev Tu-4 (USSR):

http://i.imgur.com/XKW5I.jpg




Avatar do usuário
soultrain
Sênior
Sênior
Mensagens: 12154
Registrado em: Dom Jun 19, 2005 7:39 pm
Localização: Almada- Portugal

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#537 Mensagem por soultrain » Sex Mar 11, 2011 9:13 pm

Enlil escreveu:Antonov An-2 (Germany Democratic Republic-AF, Holzdorf _Germany, Aug-1990)

http://i.imgur.com/9RscB.jpg

* Rob Schleiffert
The An-2 has design features which make it suitable for operation in remote areas with unsurfaced airstrips:

* It has a pneumatic brake system (similar to those used on heavy road vehicles) to stop on short runways.[1]
* It has an air line fitted to the compressor, so the pressure in the tires and shock absorbers can be adjusted without the need for special equipment.[1]
* The batteries are large and easy to remove, so the aircraft does not need a ground power unit to supply power.[1]
* There is no need for an external fuel pump to refuel the aircraft, as it has an onboard pump that allows the tanks to be filled from simple fuel drums.[1]
* It has a minimum of complex systems. The crucial wing leading edge slats that give the aircraft its slow flight ability are fully automatic, being held closed by the airflow over the wings. Once the airspeed drops below 64 km/h (40 mph), the slats will extend because they are on elastic rubber springs.[1]
* Take-off run: 170 m, landing run: 215 m (these numbers will of course vary depending on take-off/landing weight, outside air temperature, surface roughness, and headwind).



the pilot's handbook reads: "If the engine quits in instrument conditions (blind flying when you can't see the ground) or at night, the pilot should pull the control column full aft (it won't stall) and keep the wings level. The leading-edge slats will snap out at about 64 km/h (40 mph), and when the airplane slows to a forward speed of about 40 km/h (25 mph), the airplane will sink at about a parachute descent rate until the aircraft hits the ground." :shock: :shock: :shock: :shock:

The An-2 indeed has no stall speed quoted in the operating handbook. Pilots of the An-2 say one can fly the aircraft in full control at 30 mph (as a contrast, a modern Cessna four-seater light aircraft has a stall speed of around 55 mph). This slow stall speed makes it possible for the aircraft to fly backwards (if the aircraft is pointed into a headwind of, say, 35 mph (56 km/h), it will travel backwards at 5 mph (8.0 km/h) whilst under full control). (This is also possible with almost any other true Short Take Off and Landing (STOL) aircraft, but the Antonov has the distinction of being able to do the trick in the mildest headwind)

http://www.vectorsite.net/avan2.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An ... ote-An-2-0





"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:


NJ
Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceram: 28 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#538 Mensagem por Enlil » Sex Mar 11, 2011 9:48 pm

Tive a oportunidade de ver um An-2 no EBRAVE de 1996 no Aeroclube do Rio Grande do Sul. É impressionante como esse avião pode voar tão lentamente sem estolar.




Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceram: 28 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#539 Mensagem por Enlil » Seg Mar 14, 2011 7:36 am

Lockheed CF-104D Starfighter [Canada-AF, Utrecht - Soesterberg_Netherlands, July 1980]

http://i.imgur.com/gNUFm.jpg

104658 (cn 583A-5328) 439 Sqn, 1st CAD based at Baden-Sollingen

* Henk Schuitemaker




Avatar do usuário
Pablo Maica
Sênior
Sênior
Mensagens: 8921
Registrado em: Seg Dez 01, 2003 4:55 pm
Localização: Santa Maria Rio Grande Do Sul
Agradeceram: 500 vezes

Re: Aeronaves da Guerra Fria

#540 Mensagem por Pablo Maica » Ter Mar 15, 2011 12:35 pm

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/7/5/1199573.jpg
De Havilland DH-110 Sea Vixen FAW1 - Yeovilton UK - England, May 25, 1964
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/4/8/1882841.jpg
Line-up of EC12 Super Mysteres at their home base.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/3/8/1882839.jpg
France Air Force - Dassault Super Mystere B2

Um abraço e t+ :D




Responder