Reygar,
Hi, Archer !
I have been watched your posts e the infos that you share with us , thank you for doing that , it's highly apreciated .
I would like to ask you about a certain amount of infor that i checked in the web, that's regardless of India can e will produce Su-30MKI , India is planning to buy MIG35 and Su-35BM to be like a dorsal line in the IAF and the tip of the sword will be the T-50 (PAK FA) .
My doubts about that are all the money spent in su-30 project and revitalization of migs and mirrages .
Beyond that. you said and i agree
Thanks for your kind words Reygar.
Right now there is no plan to buy Su-35 BMs, it wouldnt be useful as it adds a new type to the IAF inventory.
What has happened is that the IAF is looking at 50 more Su-30's to add to existing orders of 230, so the total size would be 280. This would compensate for any delay in MMRCA project etc.
So the Russians offered us Su-35 BM as an "alternative".
Instead, IAF aims to upgrade Su-30 MKI with new avionics to bring it to Su-35 BM level (in terms of radar and other items), but Su-35 BM will remain superior in terms of flight performance (lighter plane, more powerful engines).
About MiG-35, it is one of the competitors in the MRCA, and has following advantages:
Low upfront cost
Existing logistics for MiG-29 and engines
Good TOT
Politically reliable (as compared to, US)
But it is not chosen yet. One of the main things against it is the fact that if India buys MiGs it will be "all Russian" with over dependence on Russia, with Su-30 MKI, MRCA and FGFA (T-50 for India) all Russian.
The tip of the spear will be- you are very right - the T-50, but only after 2015 and beyond. The PAK-FA Indian variant will mainly differ in avionics, and will probably include Indian and foreign (non Russian) equipment.
Indian Air Force plans for 180 FGFA's - 9 to 10 squadrons, but as always, the numbers can increase depending on their plans and what China does.
Portugese (Google)
Obrigado pelas suas amáveis palavras Reygar.
Agora não há nenhum plano para comprar Su-35 MIs, não seria útil, pois acrescenta um novo tipo para o inventário da IAF.
O que aconteceu é que o IAF está olhando mais 50 Su-30 para adicionar aos pedidos existentes de 230, assim o tamanho total seria de 280. Isso para compensar qualquer atraso no projeto MMRCA etc
Assim, os russos ofereceram-nos Su-35 BM como uma "alternativa".
Em vez disso, a Força Aérea indiana tem por objectivo melhorar Su-30 MKI com novos aviônicos para trazê-lo para Su-35 BM nível (em termos de radar e outros itens), mas Su-35 BM continuará a ser superior em termos de desempenho de vôo (mais leve avião, motores mais potentes).
Sobre o MiG-35, é um dos concorrentes no MRCA, e tem as seguintes vantagens:
Baixo custo inicial
Logística existente para o MiG-29 e motores
Boa TOT
Politicamente confiável (em comparação com, E.U.)
Mas não é escolhido pelo visitante. Uma das principais coisas contra ele é o fato de que, se a Índia compra GAI, à Força Aérea da Índia será quase "todos os russos", com mais de dependência da Rússia, com o Su-30 MKI, MRCA e FGFA (T-50 para a Índia) todos os russo. Apenas LCA MK2 será não russo.
A ponta da lança vai ser-você está muito certo - o T-50, mas só depois de 2015 e além. O PAK-FA variante indiana vai se diferenciam principalmente na aviação, e provavelmente incluem indianos e estrangeiros (não em russo) de equipamentos.
Indian Air Force quer ter 180 FGFA's - 9 a 10 esquadrões, mas, como sempre, o número pode aumentar dependendo dos seus planos e que a China faz.