Sobre o KC-390

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

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alcmartin
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Re: Sobre o C-390

#136 Mensagem por alcmartin » Qui Set 18, 2008 7:56 pm

cicloneprojekt escreveu:
PRick escreveu:Fiz as alterações, se o comprimento não for alterado, ele ficará um tijolão. Aumentei um pouco a aérea do trem de pouso.

[ ]´s

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Ficou lindo realmente como todas as tuas impressões artísticas. Mas se tu fores alterar algo, "alarga" mais um pouco o topo da deriva vertical, perto do profundor, que ficou com a corda muito estreita.

E sobre o trem de pouso acho que a EMBRAER vai ter que mudar a configuração para truques de duas rodas(duas de cada lado) parecido com o trem principal do Il-76, e não com o sistema que havia sido proposto anteriormente igual ao do Hércules.
Tirou da minha boca, mestre! Estava pensando que o bicho tá começando a parecer irmão mais novo do russo...ou mais(na verdade bem mais!) magro do C17. :D
abs!

PS- Parabéns pela arte, prick!




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Re: Sobre o C-390

#137 Mensagem por Brasileiro » Qui Set 18, 2008 8:31 pm

PRick se for alterar de novo, um detalhe: A nova asa alta não é tão alta assim, sobra um "toquinho" em cima do "T".


Uma bela imagem:

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abraços]




----------------
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Re: Sobre o C-390

#138 Mensagem por Pereira » Sex Set 19, 2008 9:17 pm

Mas a cauda não seria em 'T' ? Com os elevadores em cima.
knigh7 escreveu:
Pereira escreveu:Muito bom PRick ! Têm algumas de outros ângulos ?

Se vender que nem vende a família ERJ esse C-390 vai substituir os Hércules de tudo quanto é Força Aérea do mundo.

Tem data ? Não vejo a hora de ver esse bixão rodando.

Abraços.
Entre 2011 e 2012. :wink:
Opa,se não atrasar,então será breve !




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Re: Sobre o C-390

#139 Mensagem por eu sou eu » Sex Set 19, 2008 9:42 pm

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QUE É ISSO?




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Re: Sobre o C-390

#140 Mensagem por deschamps » Sex Set 19, 2008 9:46 pm

nossa!!!
tá pronto e ninguém fala nada...rs




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Re: Sobre o C-390

#141 Mensagem por Sintra » Sex Set 19, 2008 10:17 pm

eu sou eu escreveu:QUE É ISSO?
É um Kawasaki C1.




Budweiser 'beer' is like making love in a canoe - 'F***** close to water'...
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Re: Sobre o C-390

#142 Mensagem por eu sou eu » Sex Set 19, 2008 10:22 pm

Sintra escreveu:
eu sou eu escreveu:QUE É ISSO?
É um Kawasaki C1.

qualquer coincidencia é mera semelhança, ou será ao contrário? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:




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Re: Sobre o C-390

#143 Mensagem por deschamps » Sex Set 19, 2008 10:29 pm

boa pergunta.




PRick

Re: Sobre o C-390

#144 Mensagem por PRick » Sex Set 19, 2008 10:50 pm

Segue a arte modificada, a configuração final, será mesmo parecida com o avião japonês, com algumas modernidades, cauda em T mais atual, revo, turbinas melhores com o diâmetro do fan maior.

[ ]´s

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Re: Sobre o C-390

#145 Mensagem por z.garcia » Sáb Set 20, 2008 11:33 am

É o Kawasaki C1 é muito semelhante, mas carrega menas carga que o C390.




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Re: Sobre o C-390

#146 Mensagem por eu sou eu » Sáb Set 20, 2008 12:05 pm

praticamente todos os cargueiros militares seguem uma mesma linha de projeto que se não me engano começou na decada de 50 com 0 c123 provider

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Re: Sobre o C-390

#147 Mensagem por Junker » Dom Set 21, 2008 12:33 pm

SA aviation company admits to challenges with A400M

Picture by: Airbus Military
http://llnw.creamermedia.co.za/articles ... d_img1.jpg
PUTTING ON WEIGHT: Airbus A400M components have had to be redesigned and weight is a super-critical issue.

By: Keith Campbell
Published: 19 Sep 08 - 0:00

South African aircraft components manu- facturing and aircraft assembly company Denel Saab Aerostructures (DSA) has had to redesign some of the components it is producing for the multinational Airbus Military A400M transport aircraft project, owing to a number of critical factors affecting the basic design. DSA is also considering joining the Embraer C390 military transport aircraft project, based on the design and manufacturing expertise established through its participation in the A400M programme.

“DSA is currently in the process of preparing a formal quote to Embraer for participation in the C390 programme,” reports Denel group executive: technical major general (Retd) Otto Schür. “This participation would involve the manufacture of large composite structures, similar to those being produced for the A400M.” (DSA is 80%-owned by the Denel group and 20% by Sweden’s Saab.) The C390 programme is expected to be officially launched before the end of this year, with the Brazilian government almost certain to commit itself to buying some 20 aircraft to replace the Brazilian Air Force’s current and ageing fleet of Lockheed C-130 Hercules transports.

The C390 will be a medium-sized transport aircraft, capable of transporting up to 19 t of cargo. Powered by two turbofan engines, it will fulfil the roles of troop and cargo transport, medical evacuation, and the refuelling of other aircraft, both in flight and on the ground. It will have what Embraer describes as an “ample” cabin, a rear loading ramp, and the most modern loading and unloading systems. Unofficial reports in Brazil state that the C390 will be able to carry 84 troops or 64 paratroopers and have a maximum range, with full payload, of 2 400 km; top speed would be 850 km/h. Reportedly, Embraer believes that there is a global market for 700 new aircraft in the C390 category in the medium term, thus making a sound business case for the new design.

“With regard to the A400M, our participation has not been without problems,” admits Schür. “But the delays with the aircraft’s engines have reduced the pressures on us, as well as on all other contributors to the programme.” The fundamental difficulty is that the weight of the A400M has increased by a significant margin. “So, where the wing-fuselage fairings, which are designed and made by DSA as tier 1 suppliers to Airbus, were originally meant to be just fairings, they now have to be load-bearing structures, thus necessitating significant redesign,” he explains. “And, as a risk-bearing partner, DSA has had to bear the cost of this redesign.

But, in interacting with Saab Aerostructures, DSA has benefited from this relationship that has added significant advantage in terms of enhanced competence in new materials, design and manufacturing expertise. It will certainly stand them in good stead for possible participation in the C390 programme.” The wing-fuselage fairings are manufactured mainly from composite materials but include aluminium parts. Each fairing is 15 m long, 7 m wide, and nearly 2 m high.

In addition, DSA is responsible for the top shells for the centre fuselage section – these can be thought of as equivalent to roof panels. The company is producing two top shells for each aircraft – one each in front of and behind the wing box, which joins the wing to the fuselage. DSA is also contributing the ribs and spars for the tail fin, and centre wing box structural components.

The A400M is a large transport aircraft; its cargo hold has a length of 17,71 m, excluding the rear ramp; the rear ramp is itself 5,4 m long; and the cargo hold is 4 m wide and 3,85 m high (aft of the wing, the hold is 4 m high). It will have a maximum payload of 37 t.

“Airbus Military has very stringent contracts on all its suppliers, including penalties for late delivery or nonperformance,” says Schür. “And weight is a supercritical issue. But the fact that Airbus Military has itself grown the empty weight of the aircraft opens room for renegotiation. Both sides want to make the A400M succeed in the international marketplace.”
Edited by: Creamer Media Reporter
http://www.engineeringnews.co.za/articl ... _id=142806




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Re: Sobre o C-390

#148 Mensagem por Pereira » Dom Set 21, 2008 3:53 pm

PRick escreveu:Segue a arte modificada, a configuração final, será mesmo parecida com o avião japonês, com algumas modernidades, cauda em T mais atual, revo, turbinas melhores com o diâmetro do fan maior.

[ ]´s

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Muito bom !

Têm em outro ângulos ? Outra coisa,que programa você usa ?

Abraços.




PRick

Re: Sobre o C-390

#149 Mensagem por PRick » Dom Set 21, 2008 3:59 pm

Pereira escreveu:
PRick escreveu:Segue a arte modificada, a configuração final, será mesmo parecida com o avião japonês, com algumas modernidades, cauda em T mais atual, revo, turbinas melhores com o diâmetro do fan maior.

[ ]´s


Muito bom !

Têm em outro ângulos ? Outra coisa,que programa você usa ?

Abraços.
Obrigado, nesse usei apenas o CorelDraw, quanto quero coisa mais realista, trato a imagem gerada no Corel, no Photshop.

[ ]´s




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Re: Sobre o C-390

#150 Mensagem por Pereira » Dom Set 21, 2008 6:04 pm

PRick escreveu: Obrigado, nesse usei apenas o CorelDraw, quanto quero coisa mais realista, trato a imagem gerada no Corel, no Photshop.

[ ]´s
A sim.

Posta alguma tratada no PS pra eu ver como fica por favor ?

Abraços.




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