esquadrão VF-1 está de volta.

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#136 Mensagem por Alcantara » Dom Abr 27, 2008 8:20 am

O Lima se referia ao AIM-9B-P4, a versão menos pior o Sidewinder Bravo.
bolovo, isso que você escreveu não existe. Um Sidewinder, para ser considerado AIM-9P tem que ser fabricado 'do zero' assim, ou ser uma RECONSTRUÇÃO de um modelo anterior. Logo, deixa de ser 9B.


Abraços!!! :wink:




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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#137 Mensagem por WalterGaudério » Dom Abr 27, 2008 10:08 am

Alcantara escreveu:
O Lima se referia ao AIM-9B-P4, a versão menos pior o Sidewinder Bravo.
bolovo, isso que você escreveu não existe. Um Sidewinder, para ser considerado AIM-9P tem que ser fabricado 'do zero' assim, ou ser uma RECONSTRUÇÃO de um modelo anterior. Logo, deixa de ser 9B.


Abraços!!! :wink:
Senhores, brevemente isso tudo que está sendo discutido irá virar sexo dos anjos. O MAA-1B está a caminho. E vindo rápido.




Só há 2 tipos de navios: os submarinos e os alvos...

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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#138 Mensagem por Carlos Mathias » Dom Abr 27, 2008 3:03 pm

:D :D :D :D

E virá nos AF-1 pelo visto.




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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#139 Mensagem por Tigershark » Dom Abr 27, 2008 3:09 pm

Com certeza,CM! :D :D :D




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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#140 Mensagem por Alcantara » Seg Abr 28, 2008 9:57 am

cicloneprojekt escreveu:Senhores, brevemente isso tudo que está sendo discutido irá virar sexo dos anjos. O MAA-1B está a caminho. E vindo rápido.
Sim, claro. O MAA-1B é muito melhor do que qualquer AIM-9G/H/P4/P5.




Mas só para complementar o que o Lima já esclareceu.

ImagemImagem

Another Navy variant was the AIM-9G, an improved AIM-9D. It featured SEAM (Sidewinder Expanded Acquisition Mode), which allowed the optics either to be slewed through a search pattern, or to be slaved to the aircraft's radar to acquire a target. 2120 AIM-9G were built by Raytheon from 1970 to 1972. Equivalent to ATM-9D, there was also an ATM-9G training version of the AIM-9G.

The Sidewinder was of course used extensively over Vietnam by both the USAF and the Navy. The Air Force scored 28 AIM-9 air-to-air kills using the AIM-9B/E versions, achieving a kill probability for this missile of about 16%. The USN's most successful Sidewinder variants in Vietnam were the AIM-9D and -9G, which were resposible for the majority of USN air-to-air kills in this conflict. A total of 82 air-to-air kills over Vietnam are attributed to the AIM-9.

To increase the reliability of the AIM-9G, the Navy developed the AIM-9H. The main difference to the AIM-9G were solid-state electronics in the guidance and control system. The seeker tracking rate was also increased to 20°/s to complement the more powerful actuators. Only a few AIM-9Hs were fired over Vietnam, but they were credited with a higher kill rate than any other AIM-9 version in Vietnam. About 7700 AIM-9Hs were produced by Philco-Ford and Raytheon between 1972 and 1974. The ATM-9H was a training version for captive flight target acquisition.

Imagem
AIM-9J/N/P (exact model unknown)

The USAF's AIM-9J was an improved AIM-9E. It had partial solid-state electronics, a longer-burning gas generator (increasing flight time), and more powerful actuators which drove new square-tipped double-delta canards. The latter feature doubled the single-plane "G"-capability of the missile. About 10000 AIM-9Js were eventually built from 1972 on, mostly by converting existing AIM-9B/E missiles.

The AIM-9P is a USAF-sponsored development of AIM-9J/N, mainly intended for export to countries which can't afford, don't need, or are not allowed to receive the AIM-9L/M. The AIM-9P-1 introduced the DSU-15/B AOTD laser proximity fuze, and the AIM-9P-2 adds a reduced-smoke rocket motor. The AIM-9P-3 has the reduced-smoke motor, a new insensitive munitions warhead, and an improved guidance and control section. Some sources say the -9P-3 retains the original IR fuze of the AIM-9J, while others say that it also uses the new DSU-15/B like the -9P-1. The designation AIM-9P-4 applies to variants with an ALASCA seeker using some of the technology of the AIM-9L/M, and the AIM-9P-5 adds improved IRCCM. Externally, the AIM-9P remains almost identical to the AIM-9J/N. More than 21000 AIM-9Ps have been built so far, many being rebuilt AIM-9B/E/J missiles. Although originally intended for export only, many AIM-9Ps are in the USAF inventory.




Editado pela última vez por Alcantara em Seg Abr 28, 2008 7:59 pm, em um total de 2 vezes.
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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#141 Mensagem por henriquejr » Seg Abr 28, 2008 12:49 pm

Alcantara escreveu:
cicloneprojekt escreveu:Senhores, brevemente isso tudo que está sendo discutido irá virar sexo dos anjos. O MAA-1B está a caminho. E vindo rápido.
Sim, claro. O MAA-1B é muito melhor do que qualquer AIM-9G/H/P4/P5.




Mas só para complementar o que o Lima já esclareceu.

Imagem Imagem

Another Navy variant was the AIM-9G, an improved AIM-9D. It featured SEAM (Sidewinder Expanded Acquisition Mode), which allowed the optics either to be slewed through a search pattern, or to be slaved to the aircraft's radar to acquire a target. 2120 AIM-9G were built by Raytheon from 1970 to 1972. Equivalent to ATM-9D, there was also an ATM-9G training version of the AIM-9G.

The Sidewinder was of course used extensively over Vietnam by both the USAF and the Navy. The Air Force scored 28 AIM-9 air-to-air kills using the AIM-9B/E versions, achieving a kill probability for this missile of about 16%. The USN's most successful Sidewinder variants in Vietnam were the AIM-9D and -9G, which were resposible for the majority of USN air-to-air kills in this conflict. A total of 82 air-to-air kills over Vietnam are attributed to the AIM-9.

To increase the reliability of the AIM-9G, the Navy developed the AIM-9H. The main difference to the AIM-9G were solid-state electronics in the guidance and control system. The seeker tracking rate was also increased to 20°/s to complement the more powerful actuators. Only a few AIM-9Hs were fired over Vietnam, but they were credited with a higher kill rate than any other AIM-9 version in Vietnam. About 7700 AIM-9Hs were produced by Philco-Ford and Raytheon between 1972 and 1974. The ATM-9H was a training version for captive flight target acquisition.

Imagem
AIM-9J/N/P (exact model unknown)

The USAF's AIM-9J was an improved AIM-9E. It had partial solid-state electronics, a longer-burning gas generator (increasing flight time), and more powerful actuators which drove new square-tipped double-delta canards. The latter feature doubled the single-plane "G"-capability of the missile. About 10000 AIM-9Js were eventually built from 1972 on, mostly by converting existing AIM-9B/E missiles.

The AIM-9P is a USAF-sponsored development of AIM-9J/N, mainly intended for export to countries which can't afford, don't need, or are not allowed to receive the AIM-9L/M. The AIM-9P-1 introduced the DSU-15/B AOTD laser proximity fuze, and the AIM-9P-2 adds a reduced-smoke rocket motor. The AIM-9P-3 has the reduced-smoke motor, a new insensitive munitions warhead, and an improved guidance and control section. Some sources say the -9P-3 retains the original IR fuze of the AIM-9J, while others say that it also uses the new DSU-15/B like the -9P-1. The designation AIM-9P-4 applies to variants with an ALASCA seeker using some of the technology of the AIM-9L/M, and the AIM-9P-5 adds improved IRCCM. Externally, the AIM-9P remains almost identical to the AIM-9J/N. More than 21000 AIM-9Ps have been built so far, many being rebuilt AIM-9B/E/J missiles. Although originally intended for export only, many AIM-9Ps are in the USAF inventory.
Alcantara, as fotos nao apareceram!




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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#142 Mensagem por FABIO » Seg Abr 28, 2008 2:42 pm

estamos falando de mísseis para os A-4 mas e os aviões A-4
alguma info sobre quantos estão em operação?




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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#143 Mensagem por welter mesquita vaz » Seg Abr 28, 2008 4:35 pm

FABIO escreveu:estamos falando de mísseis para os A-4 mas e os aviões A-4
alguma info sobre quantos estão em operação?
Somente 2, isso, somente 2. Abraços.




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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#144 Mensagem por Alcantara » Seg Abr 28, 2008 7:59 pm

henriquejr escreveu:Alcantara, as fotos nao apareceram!
Pronto, resolvido Henrique! Coloquei as imagens no ImageShack e editei os links.


Abraços!!! 8-]




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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#145 Mensagem por A-29 » Ter Jul 15, 2008 1:56 pm

A notícia abaixo é totalmente off-topic, mas como se falou muito aqui sobre as versões do Sidewinder, aí vai:
ATK and RUAG Aerospace Sign Teaming Agreement to Provide Upgrades for AIM-9P Sidewinder Missiles


(Source: ATK Alliant Techsystems; issued July 15, 2008)



MINNEAPOLIS and EMMEN, Switzerland --- Alliant Techsystems and RUAG Aerospace of Emmen, Switzerland have signed a teaming agreement to provide full-service and upgrade support of the AIM-9P-3/4/5 Sidewinder family of infrared air-to-air missiles. The agreement will provide the international user community with a primary point of contact for upgrading and extending the service life of existing inventory of AIM-9P missiles.

The new alliance will combine the existing capabilities of each company to provide expertise in upgrading the 9P's. ATK will supply new solid propellant rocket motors and RUAG will refurbish the guidance control sections and seekers. By upgrading their existing 9P's the international user community will get a product that will be useable beyond the year 2020, at a significantly lower cost than procuring new short-range air-to-air missile systems.

There are approximately 10,000 AIM-9P's in active status inventory worldwide and the missile remains an integral part of the defensive air-launched inventory of numerous allied nations.

"The teaming arrangement announced today offers the international user community a low-cost alternative to fielding a new short-range air-to-air missile without the added expense of aircraft modifications that would be required to fire the newer short-range alternatives," said Jack Cronin, President of ATK Mission Systems.

"As the sole source contractor for the United States Air Force in the field of Sidewinder AIM-9P depot level maintenance, RUAG Aerospace is fully committed to offering a cost effective option to extend the service life of existing AIM-9P Sidewinder missiles. This solution will enable sustainable savings to end users as well as an alternative to huge capital investment in replacement of air-to-air short range missiles and costly adaptation of front line aircraft," said Philipp Berner, Executive Vice President, RUAG Aircraft and Defence Systems.


ATK is a premier aerospace and defense company with more than 17,000 employees in 21 states and $4.5 billion in revenue.

The RUAG technology group is an international aerospace and defence specialist with high technological skills. The group's holding is based in Berne. RUAG has production sites in Switzerland, Germany and Sweden. Aviation & Space: RUAG is a leading supplier and integrator of systems and components for civil and military aerospace. RUAG is engaged in aircraft structure building as well as in maintenance and outfitting of aircraft and helicopters. Defence & Security.

-ends-




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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#146 Mensagem por FABIO » Ter Jul 15, 2008 5:37 pm

disseram que o esquadrão VF-1 estava de volta,como pode um esquadrão se reativado
com 2 aviões só no brasil PQP. [002]




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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#147 Mensagem por Bolovo » Ter Jul 15, 2008 6:03 pm

Alcantara escreveu:
O Lima se referia ao AIM-9B-P4, a versão menos pior o Sidewinder Bravo.
bolovo, isso que você escreveu não existe. Um Sidewinder, para ser considerado AIM-9P tem que ser fabricado 'do zero' assim, ou ser uma RECONSTRUÇÃO de um modelo anterior. Logo, deixa de ser 9B.


Abraços!!! :wink:
não não.

O AIM-9B-P4 é uma sub versão da versão Bravo. Não tem nada a ver com a versão -9P.




"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#148 Mensagem por Alcantara » Qua Jul 16, 2008 1:46 pm

Bolovo escreveu:
Alcantara escreveu: bolovo, isso que você escreveu não existe. Um Sidewinder, para ser considerado AIM-9P tem que ser fabricado 'do zero' assim, ou ser uma RECONSTRUÇÃO de um modelo anterior. Logo, deixa de ser 9B.


Abraços!!! :wink:
não não.

O AIM-9B-P4 é uma sub versão da versão Bravo. Não tem nada a ver com a versão -9P.

Bolovo, para ser considerado -9P, tem que ser P desde o começo, ou uma RECONSTRUÇÃO do -9B, conforme explicado na resposta anterior. Dê uma olhada porque tem uma linha "evolutiva" de modelo a modelo. Se fosse uma sub-versão do -9B, seria chamado -9B4, rsrsrsrs...

:idea: http://www.defesabrasil.com/forum/viewt ... 6#p4757466

"The designation AIM-9P-4 applies to variants with an ALASCA seeker using some of the technology of the AIM-9L/M, and the AIM-9P-5 adds improved IRCCM."



Abraços!!! 8-]




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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#149 Mensagem por Barao Vermelho » Qua Jul 16, 2008 2:00 pm

Caros Amigos, quero lhes fazer uma pergunta, digamos que se moderniza-se um A-1 e um A-4, Qual dos dois teria uma performa-se melhor?




Avançar sempre, combater até o fim, sem rendição nem retirada!
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Re: esquadrão VF-1 está de volta.

#150 Mensagem por WalterGaudério » Qua Jul 16, 2008 2:06 pm

Barao Vermelho escreveu:Caros Amigos, quero lhes fazer uma pergunta, digamos que se moderniza-se um A-1 e um A-4, Qual dos dois teria uma performa-se melhor?
O A-4 tem uma aerodinâmica mais multi-role que o A-1. Então ele se c onfiguraria(rá) como uma plataforma de respeito principalmente na aerena Ar-ar em dogfight.




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