Fragatas FREMM franco-italianas
Moderador: Conselho de Moderação
- cabeça de martelo
- Sênior
- Mensagens: 39447
- Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
- Localização: Portugal
- Agradeceu: 1136 vezes
- Agradeceram: 2843 vezes
-
- Sênior
- Mensagens: 13539
- Registrado em: Sáb Jun 18, 2005 10:26 pm
- Agradeceu: 56 vezes
- Agradeceram: 201 vezes
Rui Elias Maltez escreveu:Duas notas:
1 - Para uma fragata multi-usos grande (mais de 5.000 ton) uma única peça de 76 mm não será pouco, numa altura em que plataformas dessas dimessão começam a ser equipadas em quase todoo lado com peças de 127mm (ou mesmo de 155, como as alemãs)?
2 - Mas as FREMM multi-usos não estão equipadas com APAR?
Ou poderá haver uma versão das FREMM para AAW?
Olha Rui, compartilho de tua opnião sobre o Canhão.
Mas é de se supor que as FREMM estejam sendo projetadas lebando-se em conta as famosas "margens de crescimento de projeto", ou seja está "Fitted for but not with".
Embora eu ache muito difícil que a França abandone suas peças de 100mm, embora EU não Goste delas.
sds
Walter
Só há 2 tipos de navios: os submarinos e os alvos...
Armam-se homens com as melhores armas.
Armam-se Submarinos com os melhores homens.
Os sábios PENSAM
Os Inteligentes COPIAM
Os Idiotas PLANTAM e os
Os Imbecis FINANCIAM...
Armam-se homens com as melhores armas.
Armam-se Submarinos com os melhores homens.
Os sábios PENSAM
Os Inteligentes COPIAM
Os Idiotas PLANTAM e os
Os Imbecis FINANCIAM...
-
- Sênior
- Mensagens: 2470
- Registrado em: Qui Mar 23, 2006 12:01 am
- Localização: portugal:
- Agradeceram: 9 vezes
Cicloneprojekt escreveu:
Para já, nos seus novos contratorpedeiros da classe Forbin abandonou, em favor de 76 mm.
.Embora eu ache muito difícil que a França abandone suas peças de 100mm, embora EU não Goste delas
Para já, nos seus novos contratorpedeiros da classe Forbin abandonou, em favor de 76 mm.
cumprimentos.
Luis Filipe Silva
-------------------
CAMPANHA ANTI-FLOOD: OU POSTA KÔZA QUE PRESTE, QUE VÁ SOMAR, OU FICA SÓ LENDO. CHAT É NO MSN & QUETALES!!! by Túlio
Luis Filipe Silva
-------------------
CAMPANHA ANTI-FLOOD: OU POSTA KÔZA QUE PRESTE, QUE VÁ SOMAR, OU FICA SÓ LENDO. CHAT É NO MSN & QUETALES!!! by Túlio
-
- Sênior
- Mensagens: 4579
- Registrado em: Dom Jul 15, 2007 4:29 pm
- Agradeceram: 455 vezes
MCD-SM escreveu:Quem sabe as "nossas" AAW poderiam ser mais ou menos assim para serem acessíveis:
Meko A200 com umas 3800-4000t, SR-76 na proa, VLS ASTER 30, Excocet Block 3, lançador triplo de torpedo e um RAM em cima do hangar(ou dois trinity) Smart/APAR-L, COC e CME nacionais.
T+
Prezados Senhores
Acredito que podemos começar a pensar en navios escolta para a MB semelhantes a classa F100 (Alvaro de Bazan). Os novos navios escolta serão multipropósito (AAW,ASW e ASuW), não vão existir versões especializadass no lote inicial de oito unidades.
Sds
Lord Nauta
<
aCRp
Las FREMM son una extraña encarnación....
Las fragatas de Italia y de Francia no serán iguales:
Usarán electrónica distinta...Italia seguirá usando el radar EMPAR de las Horizon, pero Francia usará el Herakles...
Las de Italia podrán portar dos helicópteros medianos, las francesas solo uno...
Por 490 millones de US$ cada una (para los diseñadores....) y tener misiles ASTER 15 (15 km antimisil y 30 km antiaéreo), creo que es MUY CARO.
Datos de Jane´s (no muy actuales... )
FREMM Italiana:
FREMM Francia:
La verdad, no las veo en la MB (tampoco veo un AEGIS).
Saludos,
Las fragatas de Italia y de Francia no serán iguales:
Usarán electrónica distinta...Italia seguirá usando el radar EMPAR de las Horizon, pero Francia usará el Herakles...
Las de Italia podrán portar dos helicópteros medianos, las francesas solo uno...
Por 490 millones de US$ cada una (para los diseñadores....) y tener misiles ASTER 15 (15 km antimisil y 30 km antiaéreo), creo que es MUY CARO.
Datos de Jane´s (no muy actuales... )
FREMM Italiana:
FREMM Francia:
La verdad, no las veo en la MB (tampoco veo un AEGIS).
Saludos,
Chile, fértil provincia y señalada, de la región antártica famosa, que no ha sido por rey jamás regida, ni sus tierras y dominios sometida!!!.
- P44
- Sênior
- Mensagens: 55242
- Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
- Localização: O raio que vos parta
- Agradeceu: 2750 vezes
- Agradeceram: 2430 vezes
- old
- Sênior
- Mensagens: 1479
- Registrado em: Seg Nov 14, 2005 7:55 am
- Localização: Barcelona, Spain.
- Agradeceu: 3 vezes
- Agradeceram: 34 vezes
Lord Nauta escreveu:MCD-SM escreveu:Quem sabe as "nossas" AAW poderiam ser mais ou menos assim para serem acessíveis:
Meko A200 com umas 3800-4000t, SR-76 na proa, VLS ASTER 30, Excocet Block 3, lançador triplo de torpedo e um RAM em cima do hangar(ou dois trinity) Smart/APAR-L, COC e CME nacionais.
T+
Prezados Senhores
Acredito que podemos começar a pensar en navios escolta para a MB semelhantes a classa F100 (Alvaro de Bazan). Os novos navios escolta serão multipropósito (AAW,ASW e ASuW), não vão existir versões especializadass no lote inicial de oito unidades.
Sds
Lord Nauta
<
aCRp
Uff Las ultimas F100 salen a +1.000 mill de dolares cada una (las Horizzon o LFC parecido)
Teniendo en cuenta que la MB tiene que renovar su programa de Submarinos, su Portaaviones y su flota de superficie me parece un gasto excesivo que se llevaria demasiado presupuesto.
Una solucion tipo Freem o F300 parece mejor dimensionada, pero tampoco son baratas.
- P44
- Sênior
- Mensagens: 55242
- Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
- Localização: O raio que vos parta
- Agradeceu: 2750 vezes
- Agradeceram: 2430 vezes
- P44
- Sênior
- Mensagens: 55242
- Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
- Localização: O raio que vos parta
- Agradeceu: 2750 vezes
- Agradeceram: 2430 vezes
New Success for DCNS in Morocco
(Source: DCNS; issued Oct. 23, 2007)
PARIS --- In the course of French President Nicolas Sarkozy's recent state visit to Morocco, the Kingdom's highest authorities confirmed an agreement between the two countries to provide the Royal Moroccan Navy with a FREMM multi-mission frigate.
This multi-mission front-line fighting ship will expand the Navy's operational capabilities, particularly for anti-air, anti-surface and anti-submarine missions. In addition to reduced crewing (a little over 100 officers and sailors), the ship will benefit from the many advances arising from the FREMM programme to produce a new generation of front-line vessels for the French Navy.
Jean-Marie Poimbœuf, Chairman & CEO of DCNS, said: "We welcome the decision by Morocco's highest authorities in favour of the DCNS-designed FREMM frigate to modernise their fleet. Morocco is our first international customer for this new-generation vessel. This success opens up new business opportunities for this type of vessel as navies around the world seek to renew and modernise their fleets. Ongoing cooperation with Morocco is a key factor as we pursue development with new customers, particularly in the Mediterranean and the Middle East."
The FREMM programme — Europe's most ambitious naval cooperation programme ever — calls for 27 multi-mission frigates for France and Italy. The 6,000-tonne vessels will be delivered in anti-submarine, anti-surface, anti-air and land strike versions to meet the client navies' specific needs.
The FREMM frigates for the French Navy are being built under DCNS prime contractorship. These heavily armed ships will carry state-of-the-art weapons and systems including the Herakles multifunction radar, MU90 torpedoes and Exocet MM40 and Aster 15 missiles.
The first French FREMM frigates are under construction at DCNS's Lorient shipyard. Other DCNS shipyards and plants are also contributing to the programme, along with a large number of partners and subcontractors.
-ends-
(Source: DCNS; issued Oct. 23, 2007)
PARIS --- In the course of French President Nicolas Sarkozy's recent state visit to Morocco, the Kingdom's highest authorities confirmed an agreement between the two countries to provide the Royal Moroccan Navy with a FREMM multi-mission frigate.
This multi-mission front-line fighting ship will expand the Navy's operational capabilities, particularly for anti-air, anti-surface and anti-submarine missions. In addition to reduced crewing (a little over 100 officers and sailors), the ship will benefit from the many advances arising from the FREMM programme to produce a new generation of front-line vessels for the French Navy.
Jean-Marie Poimbœuf, Chairman & CEO of DCNS, said: "We welcome the decision by Morocco's highest authorities in favour of the DCNS-designed FREMM frigate to modernise their fleet. Morocco is our first international customer for this new-generation vessel. This success opens up new business opportunities for this type of vessel as navies around the world seek to renew and modernise their fleets. Ongoing cooperation with Morocco is a key factor as we pursue development with new customers, particularly in the Mediterranean and the Middle East."
The FREMM programme — Europe's most ambitious naval cooperation programme ever — calls for 27 multi-mission frigates for France and Italy. The 6,000-tonne vessels will be delivered in anti-submarine, anti-surface, anti-air and land strike versions to meet the client navies' specific needs.
The FREMM frigates for the French Navy are being built under DCNS prime contractorship. These heavily armed ships will carry state-of-the-art weapons and systems including the Herakles multifunction radar, MU90 torpedoes and Exocet MM40 and Aster 15 missiles.
The first French FREMM frigates are under construction at DCNS's Lorient shipyard. Other DCNS shipyards and plants are also contributing to the programme, along with a large number of partners and subcontractors.
-ends-
Triste sina ter nascido português
- P44
- Sênior
- Mensagens: 55242
- Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
- Localização: O raio que vos parta
- Agradeceu: 2750 vezes
- Agradeceram: 2430 vezes
- cabeça de martelo
- Sênior
- Mensagens: 39447
- Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
- Localização: Portugal
- Agradeceu: 1136 vezes
- Agradeceram: 2843 vezes
Eis a participação de um colega Italiano do FD:
european escreveu:Fremm situation is:
17 required for French navy
10 required for Italian navy
Til today there are payed
8 out of 17 for french navy
6 out of 10 for italian navy
The first cut of steel for France has been in 2007 frigate 'Aquitaine'.
The first cut of steel in Italy will be in 2008 frigate 'Bergamini'.
The design is the same for the hull, but differs in the upper part.
The italian FREMM will be more equipped and more performant, the french more, but less equipped.
Price are 270 milions for french Fremm and 380 milions for the italian versions.
Main differences respect the french version, the italian Fremm will have:
- Option for a 2nd turbine LM2500. (MN proposed only cheap diesel engines, but MMI refused due to the low speed)
- Italian radar EMPAR II active and probably a radar long distances 3d the italian Selex SPS-xxx. The french frigates will have a multipurpose radar, the french Thales Herakles.
-Hangar for 2 helicopters (AW-101 and NH90). The french only 1 NH90.
- 2 MAST, while the french 1.
- 127mm cannon and 76mm as CIWS.
It's worth noting that the french version will have probably SCALP Naval missiles. The italians, due to political problems not.
Honestly I don't think that France nor Italy will have enough money for all required....
The DlP and Mimbelli will receive a MLU and will serve til 2020 (I know, the combat system Tartar SM1 is old, but no money, so no new system).
France too will maintain the 2 old Cassard and Jean Bart with Tartar SM1. At least the italian have 2 gas turbine LM2500, while the french are slowly diesel-steam.
I believe that the only true AAW frigates will be the 2 Horizons, but 2 is not enough to protect the 2 carriers Cavour and GG.
Worst for France that wants to protect the supercarrier PA2 and CdG with only 2 Horizons and the ancient Cassard and Jean Bart.
Lack of money is a problem for every navies....
- P44
- Sênior
- Mensagens: 55242
- Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
- Localização: O raio que vos parta
- Agradeceu: 2750 vezes
- Agradeceram: 2430 vezes
relembrando...
a História até agora
http://www.netmarine.net/bat/fremm/commun/index.htm
Entre les projets initiaux français (à gauche) et italien, il existe des différences notables.
a História até agora
http://www.netmarine.net/bat/fremm/commun/index.htm
Entre les projets initiaux français (à gauche) et italien, il existe des différences notables.
Triste sina ter nascido português